Avto.info
Iskalnik: Model:

Kia stinger 3.3 T-GDI AWD GT

Balistična eleganca

  • Najbolj seksi kia vseh časov se spopada z elitno nemško konkurenco; prvi polčas bije z BMW-jem serije 4 gran coupe
  • Prisilno polnjen V6 poganja vsa štiri kolesa, lepo rohni, a tudi rad pije
  • Stinger je tipičen prestižni potovalnik, ki se požvižga na družinsko uporabnost
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sreda, 15. avgust 2018

Recept je v resnici že dobro poznan. Če hočeš Evropejcu prodati avtomobil, je najbolj zanesljiva pot ta, da avtomobil zasnuje nekdo iz Evrope. Če želiš delati avtomobil, ki se bo kosal z najboljšimi, pa moraš za to imeti posebnega človeka. Ime Albert Biermann vam najbrž ne pomeni veliko, a če omenimo, da je to nekdanji vodja BMW-jevega M-oddelka, je stvar takoj bolj jasna. K temu prištejte še ekipo vrhunskega vodje oblikovanja Petra Schreyerja in stvar ne more več spodleteti. Kii stinger je bil uspeh očitno položen v zibelko!

Seveda v svetu avtomobilizma dandanes ni prav nič samoumevno, saj smo videli že marsikateri nepričakovan polom. Zato lepo po vrsti. Navzven jim je zagotovo uspelo, saj se za njim obrne več glav kot za dvakrat dražjo nemško limuzino. Uprava je očitno oblikovalcem dovolila, da na papir zlijejo vse tisto, kar v sebi zadržijo med oblikovanjem velikoserijskih modelov. Linije so agresivne, poetično uglajene in futuristične obenem. Sprednji del avtomobila se še najbolj ujema z njegovim imenom (»sting« pomeni pičiti, »stinger« pa je tisti, ki piči, torej pič… Ah, pozabite!), saj z malo domišljije spominja na obraz jezne ose ali kake druge žuželke. Stranska silhueta je vredna športne limuzine britanskega porekla, zadek z ozkimi lučmi in dvema paroma dvojnih izpušnih cevi pa kar vpije »bellissima«!

Po velikosti in zasnovi stinger tekmuje z BMW-jem 4 gran coupe, a slednji za podoben paket zahteva vsaj deset tisočakov več.


Ja, stinger je lep kot hudič. Pa se tako tudi pelje? Lahko, če želite. V osnovi je zelo uglajen in udoben potovalnik, ki ponuja zanesljivost štirikolesnega pogona in ležernost samodejnega menjalnika v povezavi z veliko zalogo moči. Ko se vrtljivi gumb poleg prestavne ročice zavrti v desno in se med merilniki izpiše sport ali sport +, pa vrag odnese šalo. S turbopolnilnikom podprt 3,3-litrski šestvaljnik V-oblike naenkrat nekoliko oživi, upravljanje postane bolj odzivno, večino navora pa kar naenkrat pošilja k zadnjemu kolesnemu paru. Stinger tudi v tem primeru ni lahkoten športnik, saj se njegova masa približuje dvema tonama, a z malce truda zadek prav igrivo zapleše, v pravih rokah pa lahko skozi stransko okno spremljate potek celotnega ovinka. Z 272 kilovati (370 KM) moči in kar 510 Nm največjega navora se to lahko počne, hiter pa je tudi v ravni črti. Stotico kazalec na analognem merilniku doseže že po 4,9 sekunde in se povzpne vse do 270 km/h. Menjalnik je klasičen samodejni, kar pomeni, da ni tako bliskovito hiter, kot bi bil z dvojno sklopko, a s kar osmimi stopnjami prenosa vseeno deluje vzorno hitro. Dinamični vožnji je namenjena možnost izbire prestave prek obveznih obvolanskih ročic.

Ko že govorimo o športnosti, omenimo, da so sedeži zasnovani kot dober kompromis med udobjem na daljših vožnjah in oporo v hitrih ovinkih. To zagotavlja električno prilagodljiv stranski del v predelu trupa, plus je tudi možnost podaljšanja sedalnega dela. Prav zaradi izdatne nastavljivosti je položaj za volanom odličen, enako velja za preostalo ergonomijo. Kot smo pri sodobnih avtomobilih te znamke vajeni, je vse premišljeno razporejeno. Če kje, se malce zaplete pri asistenčnih sistemih, ki jih sicer ponuja v izobilju, a je ravno tu največja razlika do tistih, ki so v poslu prestiža že dlje časa. Sistem za pomoč pri ohranjanju smeri kar malce nevrotično ves čas popravlja smer, vzvratna ogledala se v primeru vožnje nazaj spustijo navzdol in vozniku trmasto ne dovolijo, da bi jih premaknil. Po drugi strani pa multimedijski sistem lahko le pohvalimo, čeprav ni velik kot televizor, ki ga imate doma na steni.

 Z zavrtljajem gumba se iz suverene štirikolesno gnane limuzine prelevi v športni kupe z razigranim zadkom.

Kar se potniškega prostora tiče, je skorajda razkošno sedeti spredaj ali zadaj, pri čemer znajo biti na dolgi vožnji moteča le nizko sedenje in pokrčena kolena na zadnji klopi. Glede na velikost vozila in tisto, kar ponujajo tekmeci, je najmanj impresiven prtljažni prostor. Tega je le za 406 litrov in mu uporabno vrednost poveča le dober dostop na račun velikih prtljažnih vrat.

Primerjava s tekmeci ne bi bila prava, če se ne bi končala pri ceni. Takšen stinger z upoštevanim popustom stane dobrih šestdeset tisočakov, kar ni malo denarja. A za to izjemno veliko ponudi, pravzaprav je treba kar pošteno razmisliti o kakem kosu opreme, ki ga ne ponuja. Če bi vse to odkljukali na cenikih BMW-ja serije 4 gran coupe ali audija A5 sportback, bi se cena hitro oddaljila od stingerjeve. Ali nemca na drugih področjih ponujata toliko več, da je razlika v ceni upravičena? Mislimo, da ne. Koliko so vredni ugled, tradicija in prestiž, ki pride z njima, pa zna zares ovrednotiti le vsak zase!

Kia stinger 3.3 T-GDI AWD GT
 Vozilo in motor kupejevska limuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: bencinski, šestvaljnik V oblike, 3342 ccm, 272 kW (370 KM) pri 6000/min, 510 Nm pri 1300–4500/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4830 x 1870 x 1400 mm; Medos. razdalja: 2905 mm; Pnevmatike: 225/40 R19 spredaj in 255/35 R19 zadaj; Masa/nosilnost: 1909/416 kg; Prtljažnik: 406 l.
  Največja hitrost:  270 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 4,9 s; Poraba goriva (EU): 14,2/8,5/10,6 l/100 km; Povprečje na testu: 12,3 l/100 km; Izpust CO2: 244 g/km.
  Cena:  osnovni model (2.0 T-GDI EX): 50.490 €, testno vozilo: 67.630 €; KMAG, d. o. o., Ljubljana.
pogonski sklop velikost prtljažnika, poraba brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.