Avto.info
Iskalnik: Model:

Land rover discovery 2.0D SD4 HSE

Trendovski tradicionalist

  • Zaradi mogočne podobe se zdi, da se postavlja nad nemške tekmece
  • Z zmogljivo in prepričljivo tehniko se odlično odreže tako na cesti kot terenu
  • Štirivaljni turbodizel, oprema HSE in nekaj dodatkov pomeni ceno dobrih 80 tisočakov
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Sreda, 18. april 2018

Pa naj še kdo reče, da se je discovery pomehkužil! Resda ni več tisti robustni, brezkompromisni terenec, a še vedno prileze presenetljivo daleč in tudi na cesti prav pretirano ne krni voznega in drugega udobja. Roko na srce – če potrebujete kleno delovno žival, potem je tu defender (trenutno sicer ni v ponudbi), discovery pa poleg obilice prostora nudi dobršno mero prestiža – do neke mere celo na ravni range roverjev.

Pri obliki naj vsak sodi po svoje, a prav gotovo ne morete oporekati, da je s svojimi skoraj petimi metri dolžine ter širino in višino, s katerima vidno prekaša tekmece, mogočen avtomobil. Sedi se visoko, pregled nad dogajanjem pred vami je zato odličen, prostora je zlasti na sprednjih dveh sedežih v izobilju. V vse smeri! Tudi potniki v drugi vrsti se ne bodo prav dosti pritoževali, morda le nad precej visokim podom in zato razmeroma pokrčenimi koleni. Zadnja dva sedeža v prtljažnem prostoru pa sta nekoliko skromnejša. Prtljažnik je sicer razkošno odmerjen (ob zloženih vseh sedežih zadnjih dveh vrst meri celo več kot 2,4 kubičnega metra), temeljito obdelan in podprt z elektriko. Ta namreč pomika velika in težka vrata, ki so zdaj izdelana iz enega kosa. Značilno dvojno odpiranje (zgornji del navzgor, spodnji navzdol) nadomešča pomična polička, ki se, prav tako z elektriko, spusti v vodoraven položaj. Angleži, vsaj pregovorno, ljubijo piknike v naravi, pa tudi kakšne druge z naravo povezane prostočasne dejavnosti. Uporabite jo kot klop – brez skrbi, prenese do 300 kilogramov.

Med vožnjo po cesti je precej udobnejši od predhodnika, a zato vseeno ne zanemarja terenskih zmogljivosti.


Travnik, blato, pesek, sneg … Pa saj ni pomembno! Na širokem grebenu med sprednjima sedežema je pregledno nameščen vrtljiv gumb sistema za izbiro med petimi programi. Z njimi delovanje vsega omenjenega, tudi motorja in menjalnika, prilagodite specifičnim zahtevam različnih podlag. Tudi vožnji po asfaltni cesti, kjer zdaj nimate več občutka, da z gojzarji hodite po zloščenem parketu, temveč je vožnja v tem pogledu udobnejša in razmeroma mehka. Bodimo pošteni, terenci, ne glede na zmogljivosti, na cesti pač prebijejo največ časa. Vseeno se discovery tu precej pozibava in tekmecev nemških znamk glede cestnih voznih lastnosti zagotovo ne dosega popolnoma. A po drugi strani vseskozi vliva občutek, da zmore še precej več, če se vozniku tako zahoče. Vključno z nosilnostjo in vlečnimi zmogljivostmi, saj lahko nanj pripnete kar 3,5 tone težak priklopnik!

Notranjost je urejena in odeta v malodane prestižne materiale. V slogu celotnega avtomobila je arhitekturno morda malce groba, a s kombinacijo vrtljivih gumbov, stikal in večopravilnega, na dotik občutljivega zaslona funkcionalno uporabna. Predali za drobnarije so naravnost ogromni (še posebej zajeten prostor pod pokrovom med sprednjima sedežema), oprema HSE pa dobro založena. Vseeno je za pravi prestiž treba seči še višje oziroma, kot je pri premium vozilih v navadi, poseči po doplačilnih dodatkih.

Celovito paleto terenskih pripomočkov dopolnjuje sistem z možnostjo izbire med petimi voznimi programi.


Discovery pete generacije smo preizkusili z zmogljivim štirivaljnim turbodizlom, ki pod oznako SD4 razvije 177 kW (241 KM) moči in 500 Nm navora. Kljub precejšnji masi – čeprav je z več kot 2,1 tone lažji od predhodnika – kakšnih posebnih neizpolnjenih želja ne pušča, ustrezno se ujame tudi z osemstopenjsko avtomatiko. Vrtljiv gumb, ki se ob zagonu motorja dvigne iz sredinske konzole, v primerjavi s klasično ročico spet ocenjujemo kot manj posrečeno rešitev.

A to je pač del njegove nravi. Tako kot celota, ki kar nekako zviška gleda na tekmece, še posebej z dodatno zatemnjenimi stekli in velikimi, kar 21-palčnimi kolesi pa jasno izraža svojo samozavest. No, v vsakem primeru je drugačen, poseben, če hočete, in v tem brez dvoma zelo prepričljiv.
 

Land rover discovery 2.0D SD4 HSE
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 7 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1999 ccm, 177 kW (241 KM) pri 4000/min, 500 Nm pri 1500/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4970 x 2073 x 1888 mm; Medos. razdalja: 2923 mm; Pnevmatike: 275/45 R21; Masa/nosilnost: 2115/1015 kg; Prtljažnik: 629–2406 l.
  Največja hitrost:  207 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,3 s; Poraba goriva (EU): 7,8/5,8/6,5 l/100 km; Povprečje na testu: 9,2 l/100 km; Izpust CO2: 171 g/km.
  Cena:  osnovni model (discovery 2.0D TD4 S): 55.256 €, testno vozilo: 82.128 €; A-Cosmos, d. d., Ljubljana.
prostorsko razkošna notranjost, terenske in vlečne zmogljivosti  visok pod v drugi vrsti, vrtljiv gumb menjalnika brez napak

Oddaj komentar

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Konkurenčni avtomobilski proizvajalci so Tesli plačali skupno kar 9 milijard dolarjev

Tesla je lani s prodajo emisijskih 'odpustkov' proizvajalcem avtomobilov, ki niso iz
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.