Lexus LC 500h luxury
Prestižni GT z vestjo
- Eden najatraktivnejših luksuznih kupejev nasploh je obenem športen in okoljsko osveščen
- Poganjata ga 3,5-litrski šestvaljnik in elektromotor s sistemsko močjo 264 kW (359 KM), kar je dovolj za pospešek do stotice v petih sekundah.
- Prestiž je namenjen dvema, tretji in četrti bosta trpela
Petek, 1. november 2019
Grand tourer je avtomobil, ki je narejen za hitro in prestižno premagovanje dolgih razdalj. Odkljukati mora torej nekaj ključnih kategorij, kot so športne zmogljivosti, privlačna kupejevska oblika, pogon na zadnji kolesi, konfiguracija sedežev dva plus dva in prostorska razsipnost v imenu zagotavljanja nadpovprečnega udobja na sprednjih sedežih. Lexusov LC 500h ponuja vse to in mu uspe izstopati, ne le v svetu avtomobilske konfekcije, temveč tudi med pripadniki svoje vrste.
Veliko dela LC opravi že, ko stoji popolnoma pri miru. Kupe, ki v dolžino meri 4,77 metra, je visok le 1,35 metra, a pozornosti ne zahteva s svojimi merami, temveč z drznimi linijami, za katere se zdi, da so jih oblikovalci komaj ukrotili. Sprednji konec je bolj zašiljena različica ostalih Lexusovih modelov, preostanek pa je najbolj podoben ekstremnemu superšportniku LFA. Med seksi detajle spadajo kljuke za odpiranje vrat, ki se čez čas pogreznejo, da so vrata popolnoma ravna, vesoljski
pridih pa zagotovijo skoraj čisto bele in v tri smeri razvejane zadnje luči.
Z njim se lahko neslišno odpelješ z domačega dvorišča in le minuto kasneje glasno rohniš po ovinkasti cesti. A le ponoči, saj ga podnevi ne moreš spregledati!
Če ljudje na cesti niso takoj vedeli, ali gledajo superšportnika ali prestižni kupe, je v notranjosti vse skupaj hitreje jasno. Tu je v ospredju udobje, na najbolj ekskluziven način. Izbrano usnje je mehko kot … saj veste, kaj, izdelava, od natančnih šivov do filigransko izvedene perforacije, pa je v domeni najboljših japonskih rokodelcev. Pa ne le sprednja sedeža, ki mimogrede nudita odličen bočni oprijem. Prav vsak del kabine, če le obstaja možnost, da se ga bomo dotikali z rokami, je obdan
z nadpovprečnimi materiali. Tudi ergonomijo so dobro naštudirali, vključno z inovativno postavljenimi stikali na vrhu merilnikov. Ja, LC je posebnež tudi v notranjosti in se zaradi tega, razen pri vmesniku infotainmenta, ne odreka uporabnosti. Kaj je narobe z infotainmentom? Logika upravljanja bi lahko bila sodobnejša, a nas to ni zmotilo. Kamen spotike je drsna ploščica, za katero se je še po nekaj dneh uporabe zdelo, kot bi za lovljenje rib uporabljali vrtno cev za zalivanje. Na srečo so to
končno ugotovili tudi pri Lexusu, saj naj bi bila nova generacija tovrstnega sistema že tik pred uradnim lansiranjem. Hvala bogu! Edina olajševalna okoliščina je, da se sistema lahko sčasoma navadiš in ga vse manj uporabljaš, saj je večina funkcij dostopna že na volanskem obroču.
V tipičnem slogu GT-ja je vse, kar je za sprednjima sedežema, popolnoma nepomembno. Zato raje ne bomo govorili o tem, da na zadnjih +2 sedežih ni pravega prostora za potnike, ampak le za kakšen kos prtljage. Ta v prtljažniku z le 172 litri prostornine tako ali tako nima kaj početi.
Podivjanega kričanja morda ne, samozavestno brbotanje kakega V8 pa se pri takšnem avtomobilu zagotovo pričakuje. Pri izvedbi LC 500 dobite točno to, LC 500h pa je ubral malce drugačno pot. V slogu znamke, ki ji pripada, za pogon skrbi zmogljiv hibridni sklop s sistemsko močjo 264 kilovatov (359 KM). Gre za kombinacijo 3,5-litrskega šestvaljnika zasnove V s 300 »konji« in elektromotorja, ki zmore 132 kilovatov moči. Vse skupaj usklajuje sofisticiran menjalnik, ki je v bistvu kombinacija
brezstopenjskega CVT in klasičnega pretvornika navora s štirimi stopnjami. Voznik tega ne občuti, ampak upravlja z desetimi simuliranimi stopnjami prenosa ali pa to namesto njega počne avtomatika. Večino časa je pretikanje hitro in lepo sledi ukazom voznika, a se zgodi, da se zapleten sistem ujame v zanko neodločnosti. To se sicer opazi le ob priganjanju, ki mu dvotonski velikan prav nič ne nasprotuje. Volan je odziven, v najbolj športnem programu tudi stopalka plina in menjalnik, motor kar
naenkrat dobi rezek in precej glasnejši zvok, a naj bo jasno, da to ni majhen in okreten športnik, ampak prestiži velikan.
Velik adut tega posebneža je, da je izrazito »nenemški«. Ponekod žal v slabem …
Osupljiva je njegova »nežna« plat, ki jo naznanja že napis hybrid na boku. Ta mu omogoča neslišno vožnjo na elektriko tja do 50 km/h, pomoč elektromotorja je občutna ves čas. Zanimivo, pri počasni vožnji se bencinski motor izključi tudi v najbolj športnem programu sport+. Elektromotor včasih prevzame pobudo celo na avtocesti, a tam največkrat počiva. Zato vožnja ni prav glasna, kar pove že podatek, da pri 130 km/h motor komajda brni s 1.500 vrtljaji na minuto.
Naj bo še tako okolju prijazno zasnovan, LC 500h ni čudežni deček, ampak je pod kožo krvav kot vsak drugi prestižni stroj. Na testu je to pokazal s povprečno porabo, ki je presegla deset litrov, čeprav se lahko potrpežljiv voznik vozi tudi s sedmimi litri. A tisti, ki za takšen avtomobil »odkarta« 111.000 evrov (ob upoštevani eko subvenciji v višini 7.500 evrov, ki jo prispeva uvoznik), verjetno ne gleda prav pogosto na podatke potovalnega računalnika. Si pa s črko h na zadku zagotovi
nekoliko čistejšo vest, ne da bi se zaradi tega odrekel užitkom pravega GT-ja!
Lexus LC 500h luxury |
Vozilo in motor: kupe, 2 vrat, 4 sedeži; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, šestvaljnik, V oblike, 3.456 ccm, 220 kW (299 KM) pri 6600/min, 348 Nm pri 4900/min; Motor (električni): sinhronski, s stalnim magnetom, 132 kW (179 KM), 300 Nm; Menjalnik: samodejni, brezstopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP:/. |
Velikost: 4770 x 1920 x 1345 mm; Medos. razdalja: 2870 mm; Pnevmatike: 245/40 R21 spredaj in 275/35 R21 zadaj; Masa/nosilnost: 1985/460 kg; Prtljažnik: 172 l. |
Največja hitrost: 250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 5,0 s; Poraba goriva (EU): 7,2/5,9/6,4 l/100 km; Povprečje na testu: 10,8 l/100 km; Izpust CO2: 145 g/km. |
Cena: osnovni model (500h luxury): 113.700 €, testno vozilo: 180.500 €; Toyota Adria, d. o. o., Ljubljana. |
pogonski sklop, posebnost videza | vmesnik infotainmenta, prostornina prtljažnika | brez napak |