Avto.info
Iskalnik: Model:

Lexus LS 500h AWD luxury

Posebna izkušnja prestiža

  • Lexus LS se postavlja ob bok audiju A8, BMW-ju serije 7 in mercedesu razreda S
  • Hibridni pogon z 264 kW (359 KM) v povprečju porabi dobrih deset litrov
  • V kombinaciji s štirikolesnim pogonom in bogato opremo presega 150 tisočakov
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 19. januar 2019

Zgodilo se je pred dobrimi 25, morda nekaj manj kot 30 leti. Lexus se je takrat na ameriškem trgu šele boril za svoj prostor ob nemških treh premium znamkah. Lastnik vozila najvišjega razreda ene izmed njih, menda je imel BMW serije 7, je izgubil v avtomobil vgrajen vžigalnik za cigarete. Popoldne, ko se je vrnil iz službe, je poklical na svoj servis. Na servisu so mu prijazno odgovorili, da lahko brez kakršnih koli zadržkov kadar koli pride po nov vžigalnik. Nato je poklical še na servis drugih dveh nemških znamk, Audija in Mercedesa, ter dobil podobna odgovora – pri obeh so mu v prav tako prijaznem tonu pojasnili, da bi, če bi bil lastnik njihovega avtomobila, prav tako poskrbeli zanj. Nato se je spomnil še na Lexus, o katerem mu je zadnjič med partijo golfa, ravno na 14. luknji, navdušeno pripovedoval poslovni partner. Malo za hec je poklical še na njihov servis in jim povedal, da je v svoji sedmici izgubil vžigalnik. »Ne skrbite, gospod, urejeno je,« so mu odgovorili. Nasmehnil se je in spustil slušalko, verjetno ga niso prav dobro razumeli. A ni še minila ena ura, ko je na vratih pozvonilo. Prišel je Lexusov prodajni svetovalec in mu izročil vžigalnik – vžigalnik za njegov avtomobil.

Z eleganco, kakovostjo izdelave in vrhunskim udobjem meče rokavico najprestižnejšim limuzinam.


Ali je zgodba resnična ali ne, niti ni pomembno. Dovolj zgovorno govori o izjemni pozornosti, ki jo Lexus namenja svojim strankam. Tudi pri avtomobilih se poleg kakovosti posvečajo vsaki, še tako majhni podrobnosti. To je najbolj vidno pri njihovi admiralski ladji, modelu LS, ki se z dolžino 5,24 metra postavlja ob bok podaljšanim različicam najbolj luksuznih limuzin. Krasijo ga mogočna sprednja maska in elegantne linije, še pomembnejša je njegova notranjost, katere udobje in bivanjsko kakovost so pri Lexusu preizkusili z orhidejami. Da, v notranjosti modela LS so te občutljive rastline vzcvetele. Nasploh LS na vseh področjih skuša vozniku in potnikom ponuditi kar najbolj prijetno okolje – bodisi z izjemnimi masažnimi sedeži (zadnji desni se lahko prelevi v pravi ležalnik) bodisi z vrhunskimi materiali in izjemno natančno izdelavo. To zaupajo takumijem, posebej izurjenim in izkušenim mojstrom, ki obvladajo vse skrivnosti svojega posla. V celotni avtomobilski industriji jih je menda manj kot deset. Ročno izdelujejo lesene dele iz lesa šimamoku, ustvarjajo detajle iz stekla kiriko ali oblazinjenja iz origami blaga. Podrobnosti, ki jih ne boste našli nikjer drugje.

Ročno izdelanih podrobnosti, kot sta okrasno steklo kiriko ali origami blago, ne boste našli nikjer drugje.


No, s hibridnim pogonom LS ni več edini v razredu, je pa vsekakor med najbolj učinkovitimi. Kombinacija prisilno polnjenega bencinskega V6 in električnega motorja razvije sistemsko moč 264 kW (359 KM), ki se prek brezstopenjskega samodejnega menjalnika in klasičnega pretvornika navora (pri ročnem režimu prestavljanja postrežeta z desetimi stopnjami) prenaša na vsa štiri kolesa. Pri umirjeni vožnji je motor izjemno tih in uglajen, pri odločnem pritisku na stopalko za plin pa je malce bolj rezkega zvoka, tudi prenos moči takrat ni ravno svilnato mehak. Zato pa je vožnja zelo udobna in zdi se, da LS kot celota kar nekako ne mara pretirane dinamike, temveč z vsem pričakovanim udobjem in razkošjem še posebej skrbno poskrbi za zadaj sedeče potnike. Med preizkusom se nismo mogli znebiti občutka, da je namenjen predvsem tistim, ki imajo svojega šoferja. Izdatno nastavljiva in z različnimi masažami podrta zadnja sedeža namreč prepričata bolj kot voznikov »delovni prostor«, ki z malce nerodnim večopravilnim vmesnikom v obliki na dotik občutljive ploščice ne more dohajati enostavnosti in funkcionalnosti vrtljivega kolesca. Ali za naše pojme malce čudaško, nad minimalistične merilnike nameščena vrtljiva gumba za izbiro voznih režimov, ki nekako ne sodita ob skrbno prešito usnje in les šimamoku …

Na uradne cene na ceniku dobite 7.500 evrov popusta v obliki tako imenovane Lexusove eko subvencije.


Zato pa toliko bolj prepriča vrhunski avdio sistem Mark Levinson s kar 23 zvočniki, ki ustvari doživetje koncertne dvorane. Sistem prikazovanja podatkov na vetrobranskem steklu je ogromen, različni asistenčni sistemi in varnostni pripomočki delujejo odlično, vključno s projekcijskimi žarometi led, ki svetijo daleč pred vozilo in samodejno prilagodijo svetlobni snop glede na nasproti vozeča vozila. No, na tem mestu si ne zaslužijo najvišje ocene, saj smo med testom ob vklopljenem samodejnem režimu zaslepili kar nekaj drugih udeležencev v prometu. Ob tem se vsem iskreno opravičujemo.

Pogodba med Lexusom in Markom Levinsonom menda sploh ne obstaja, zadostoval naj bi le džentelmenski stisk roke.


Mogoče res iščemo dlako v jajcu, a v najvišjem razredu takšne podrobnosti pač opaziš – sto do dvesto tisočakov, kolikor stane Lexusov zastavonoša (odvisno od modela in izbrane opreme), pač ni malo denarja. A lexus LS ne glede na to nudi posebno izkušnjo. Namesto nemške uniformiranosti stavi na drugačen pristop visokotehnološke limuzine najvišjega razreda, ki s standardi kakovosti, skrbno izbranimi materiali in pretanjenim občutkom pri zadovoljevanju potreb svojih strank ne sklepa kompromisov.

 

»Naša stranka ni kralj, temveč gost«

Tako pravi Marko Gregorčič, prodajni svetovalec v Lexusovem prodajnem salonu v Ljubljani. »S svojimi strankami ustvarimo pristen odnos po principu omotenaši, najvišji stopnji japonskega gostoljubja. Če se, na primer, gost želi preobuti v copate, ga morajo ti že čakati, obrnjeni proti njemu,« pojasnjuje. V procesu prodaje svojim potencialnim strankam najprej ponudi izbrano vozilo za testno vožnjo, kjer lahko spoznajo avtomobil, njegove značilnosti in njegove prednosti. Nato v salonu z elektronskim konfiguratorjem in velikim zaslonom v družbi prodajnega svetovalca izberejo model avtomobila ter izvedbo, barvo zunanjosti in notranjosti, dodatno opremo …

Konfigurator je praktično enak spletnemu konfiguratorju. A slika na zaslonu ne pove vsega, zato imajo v salonu na voljo večino vzorcev barv in materialov, ki si jih lahko omislite. Te si stranka ogleda in jih otipa v posebni sobi, kjer v intimnem vzdušju sledi podpis pogodbe z vsemi finančnimi podrobnostmi vred  

 

»Strankam ponudimo zasebno okolje, saj se zavedamo, da o finančnih zadevah verjetno ne želijo govoriti pred drugimi ljudmi v salonu,« pravi Gregorčič. Sledi naročilo in v nekaj mesecih dobava vozila. Tako kot celoten nakupni proces je tudi predaja vozila kupcu prav poseben dogodek – prodajni svetovalec si na tisti dan vzame čas samo zanj, mu v posebni predajni sobi izroči ključe, stranka pa tu svoje vozilo skozi stekleno steno prvič zagleda tudi v živo. 

 

Na tem mestu prodajni svetovalec podrobno predstavi vozilo in odgovori na vsa vprašanja. »Predaja vozila v povprečju traja približno dve uri,« pojasnjuje Gregorčič. »Lahko tudi pet ali celo šest ur, tudi na kosilo smo že šli. Vse je odvisno od želja in potreb stranke. Imeli smo tudi primer, da se je nekemu kupcu zelo mudilo in je svojega novega lexusa odpeljal v manj kot pol ure.«

 

 

Lexus LS 500h AWD luxury
 Vozilo in motor limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, šestvaljnik V zasnove, 3456 ccm, 220 kW (299 KM) pri 6600/min, 350 Nm pri 5100/min; Motor (električni): sinhronski, s trajnim magnetom, 132 kW (180 KM), 300 Nm; Menjalnik: samodejni, brezstopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: preizkus ni bil opravljen.
  Velikost:  5235 x 1900 x 1460 mm; Medos. razdalja: 3125 mm; Pnevmatike: 245/45 R20; Masa/nosilnost: 2320/500 kg; Prtljažnik: 430 l.
  Največja hitrost:  250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 5,5 s; Poraba goriva (EU): 8,3/6,7/7,1 l/100 km; Povprečje na testu: 10,9 l/100 km; Izpust CO2: 161 g/km.
  Cena:  osnovni model (LS 500h finesse): 109.900 €; testno vozilo: 154.600 €; Toyota Adria, d. o. o., Ljubljana.
vrhunsko udobje, materiali in izdelava, skrb za podrobnosti, nastavljivost zadnjih sedežev, učinkovit hibridni pogon razmeroma skromen prtljažnik, večopravilni vmesnik in logika menijev brez napak

Oddaj komentar

Svetovna premiera: aston martin rapide-e

Aston Martin je na avtomobilskem salonu v New Yorku predstavil svojega prvega serijs
Novice

Renault K-ZE: mini električni križanec

Renault razvija svoj električni segment z mini električnim križancem K-ZE, čigar
Novice

Evropejci bomo dobili dizla

Trilitrski V6 stroj, ki ga dopolnjuje blagi 48-voltni hibrid, razvije 255 kW (347 KM
Novice

Novi GLS se predstavi

V skladu s pričakovanji je novinec videti kot povečan GLE in tako povzema nov Merc
Novice

Nova številka Avto fokusa že v prodaji!

Glavna tokratna tema so bili torej električni avtomobili, ki smo jih preizkusili v
Novice

Bavarski premik v nižje razrede

Po prenovi večjih modelov se BMW seli v ključni nižji razred. Tja, kjer zdaj domu
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.