Mazda3 sport 1.6i mirai
Posebna ponudba!
Mazda v zadnjih letih ustvarja zelo dinamične avtomobile, kar potrjuje tudi druga generacija trojke. Ker pa je v nagnetenem C segmentu za uspešno prodajo potrebna uporaba vseh orožij, so Japonci za trojko v kombinaciji z 1,6-litrskim bencinskim motorjem pripravili posebno omejeno serijo.
Ponedeljek, 21. november 2011
Ko smo nazadnje preizkusili mazdo3 z 1,6-litrskim bencinskim motorjem (AF123), smo ugotovili, da je športnica po duši. To pomeni, da premore podvozje, ki ji omogoča zelo dobre vozne lastnosti, pri čemer sta vozni izkušnji naklonjena tudi natančen volan in odlična prestavna ročica z rekordno kratkimi hodi.
Črna pika v celotni sliki pa je bencinski motor, ki s 77 kilovati moči (105 KM) ni dorasel dinamiki, ki jo avtomobil sicer ponuja. In čeprav se v mestni in primestni vožnji presenetljivo živahno odziva, mu na avtocesti kaj kmalu zmanjka sape. Omejena moč motorja pa se pri skoraj 1,2 tone težkem avtomobilu kaže z razmeroma visoko porabo goriva, ki se težko spusti pod osem litrov na 100 prevoženih kilometrov, na testu pa se je nevarno bližala devetim litrom.
Mirai po japonsko pomeni prihodnost, mazdi3 pa prinaša predvsem ugodno razmerje med opremo in ceno.
V prejšnjem testu smo se v uredništvu strinjali, da bi se bogati opremi TX plus, ki ceno avtomobila nevarno približa 20 tisočakom, odpovedali v korist zmogljivejšega agregata. A za tiste, ki si močnejšega motorja ne želijo, je Mazda pripravila bogato opremljeno in cenovno ugodno omejeno serijo mirai. Le-ta temelji na paketu TE in mu med drugim dodaja odbijača s športnim videzom, 17-palčna platišča iz lahke litine, športna sprednja sedeža, samodejno dvopodročno klimatsko napravo, tempomat,
modrozobo napravo za prostoročno telefoniranje ter priključka za iPod in naprave USB. Vse našteto pa je na voljo za manj kot 18 tisoč evrov.
Mazda3 sport 1.6i mirai |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, bencinski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, elektronski vbrizg goriva; Prostornina: 1598 ccm; Vrtina in gib: 78,0 x 83,6 mm; Kompresijsko razmerje: 10 : 1; Največja moč: 77 kW (105 KM) pri 6000/min; Razmerje mase in moči: 11,1 kg/kW (15,2 kg/KM); Največji navor: 145 Nm pri 4000/min; Menjalnik: ročni 5-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne (278 mm), zadaj kolutne (265 mm); Elektronska podpora: ABS z EBD in ESP; Število zvezdic EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4460 x 1775 x 1470 mm; Medosna razdalja: 2640; Pnevmatike: 205/50 R17; Masa/nosilnost: 1170/575 kg; Prtljažnik: 340 – 1360 l. |
Največja hitrost: 184 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 12,2 s; Poraba (EU): 8,3/5,2/6,3 l/100 km; Povprečje na testu: 8,9 l/100 km. |
Cena: model (1.6 CE base): 14.490 evrov, cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 17.890 evrov, z dodatno opremo: 18.240 evrov; MMS, d.o.o., Ljubljana. |
vozne lastnosti, menjalnik, oprema | šibek motor, visoka poraba, premalo vzdolžnega pomika volana | brez napak |