Mazda CX-30 X180 edition 100
TEST IN OCENA: Mazda CX-30 X180 edition 100
- CX-30 v različici edition 100 obeležuje stoto obletnico znamke Mazda
- Bogato opremo nadgrajuje z rdečim usnjem in ekskluzivnimi dodatki
- Za 32 tisočakov je na voljo le z najmočnejšim motorjem s 132 kW (180 KM)
Sobota, 17. april 2021
Mazda letos praznuje stoto obletnico znamke in ob tej priložnosti so pripravili posebno serijo vozil edition 100, ki se ponašajo s posebej bogato opremo, poleg tega pa tudi z notranjostjo v rdeči barvi (usnje na sedežih in talne obloge) ter logotipi »100th anniversary« na vzglavnikih, pokrovčkih platišč, ključu in diskretnih oznakah na boku. Na voljo je v biserno beli barvi, izberete pa jo lahko pri modelih mazda3 (samo kombilimuzina), CX-30, CX-5, MX-5 in MX-30.
Mi smo bogastvo stoletne tradicije okusili v križancu CX-30 z zmogljivejšim bencinskim motorjem skyactiv-X in ročnim menjalnikom. Na voljo je samo ta kombinacija. Prav tako zgolj z belo zunanjostjo in rdečo notranjostjo, ki se stilsko zgleduje po prvem osebnem vozilu znamke, modelu R360 coupe iz leta 1960. Pred tem so pri Mazdi izdelovali industrijske stroje, od leta 1931 dalje pa še motocikle in lahke trikolesnike oziroma nekakšne motorizirane rikše.
Jubilejni CX-30 je na voljo le z najmočnejšim bencinarjem, ročnim menjalnikom in sprednjim pogonom.
Veliko se je spremenilo v tem času in sodobne mazde so tehnično napredni avtomobili, ki se tudi s kakovostjo nesramežljivo spogledujejo s premium razredom. Takšen je tudi križanec CX-30, ki v notranjosti prepriča s poudarjeno kakovostnimi materiali in izdelavo, dobro ergonomijo ter preprostim in učinkovitim infotainmentom, čigar vmesnik z vrtljivim gumbom je precej bolj funkcionalen kot pretirana digitalizacija ogromnih, na dotik občutljivih zaslonov. Tu so še klasična stikala in gumbi za
upravljanje prezračevanja ter avdio sistema, pregledni merilniki v kombinaciji analognih in digitalnih prikazov ter sistema hud nudijo pravo bogastvo informacij. Zaradi izdatnih nastavitev sedeža in volanskega obroča bodo odličen položaj našli vozniki vseh rasti, je pa sedenje bolj na ravni klasičnih kombilimuzin, ne tako visoko kot v »pravih« križancih. Preglednost žal ni ravno vrhunska; A-stebrički bi bili lahko tanjši, zajetni zadnji stebrički in majhne steklene površine krnijo pogled
nazaj »čez ramo«, je pa zato del serijske opreme komplet kamer za 360-stopinjski pogled okoli vozila. Z jasno sliko tudi v zahtevnejših pogojih.
Zaradi manjših steklenih površin se zdi notranjost malce utesnjena, predvsem na zadnjih sedežih, čeprav je prostora dovolj za štiri odrasle potnike, in v 430-litrskem prtljažniku z dvojnim dnom. Če je prostornost med glavnimi prioritetami, potem se vseeno raje ozrite po kakšnem drugem avtomobilu, a pri mazdi nikakor ne boste zgrešili glede voznih lastnosti – te so zaradi odzivnega volana in dobro uravnoteženega podvozja dinamično obarvane in z vozniškega vidika je CX-30 eden izmed
(naj)boljših. Tudi z vidika udobja učinkovito blaži udarce s ceste, le več zaporednih kratkih udarcev malce občutneje prenese na potnike.
Prostorsko ni med najradodarnejši, po drugi strani je z odličnimi voznimi lastnostmi v samem vrhu.
K vsemu skupaj se odlično poda zmogljiv bencinski motor skyactiv-X, dvolitrski štirivaljnik s 132 kW (180 KM) moči in 224 Nm navora, ki je na voljo pri za bencinarje razmeroma nizkih 3.000 vrtljajih. A temu ne botruje prisilno polnjenje, temveč režim delovanja v bencinskem in dizelskem režimu (vžig mešanice s svečko in kompresijo), kar prispeva k nižji porabi goriva. A bolj na papirju, saj je ta na testu znašala med sedmimi in osmimi litri – tudi zaradi dejstva, da je treba za odločnejše
zmogljivosti motor gnati v višje vrtljaje. V nizkih je sicer lepo tekoč in prijetno odziven, a mu po občutku kaj več kot 120 »konj« ne bi dali. Skratka – pri umirjeni vožnji zna biti varčen (in obenem zelo tih), pri priganjanju, ko želite iz njega iztisniti kaj več, pa bolj žejen.
Za umirjenega voznika je torej dovolj eden izmed šibkejših dveh motorjev, ki sta prav tako na voljo s podobno bogatim paketom opreme – vključno s celovito paleto varnostnih pripomočkov, usnjenim oblazinjenjem in še marsičim drugim. Rdeče usnje pa je rezervirano samo za to različico.
Mazda CX-30 X180 edition 100 |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: bencinski, vrstni štirivaljnik, 1.998 ccm, 132 kW (180 KM) pri 6.000/min, 224 Nm pri 3.000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.395 x 1.795 x 1.540 mm; Medos. razdalja: 2.655 mm; Pnevmatike: 215/55 R18; Masa/nosilnost: 1.443/532 kg; Prtljažnik: 430–1.406 l. |
Največja hitrost: 204 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,5 s; Poraba goriva (WLTP): 5,9 l/100 km; Povprečje na testu: 7,6 l/100 km; Izpust CO2: 133 g/km. |
Cena: osnovni model (CX-30 G122): 22.590 €, testno vozilo: 31.990 €; Mazda Motor Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
vozne lastnosti, kakovostna notranjost, motor, bogata oprema |
![]() |
preglednost |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- bencnski motor
- CX-30
- križanec
- Mazda
- test