Avto.info
Iskalnik: Model:

Mazda CX-30 X180 edition 100

TEST IN OCENA: Mazda CX-30 X180 edition 100

  • CX-30 v različici edition 100 obeležuje stoto obletnico znamke Mazda
  • Bogato opremo nadgrajuje z rdečim usnjem in ekskluzivnimi dodatki
  • Za 32 tisočakov je na voljo le z najmočnejšim motorjem s 132 kW (180 KM)
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 17. april 2021

Mazda letos praznuje stoto obletnico znamke in ob tej priložnosti so pripravili posebno serijo vozil edition 100, ki se ponašajo s posebej bogato opremo, poleg tega pa tudi z notranjostjo v rdeči barvi (usnje na sedežih in talne obloge) ter logotipi »100th anniversary« na vzglavnikih, pokrovčkih platišč, ključu in diskretnih oznakah na boku. Na voljo je v biserno beli barvi, izberete pa jo lahko pri modelih mazda3 (samo kombilimuzina), CX-30, CX-5, MX-5 in MX-30.

Mi smo bogastvo stoletne tradicije okusili v križancu CX-30 z zmogljivejšim bencinskim motorjem skyactiv-X in ročnim menjalnikom. Na voljo je samo ta kombinacija. Prav tako zgolj z belo zunanjostjo in rdečo notranjostjo, ki se stilsko zgleduje po prvem osebnem vozilu znamke, modelu R360 coupe iz leta 1960. Pred tem so pri Mazdi izdelovali industrijske stroje, od leta 1931 dalje pa še motocikle in lahke trikolesnike oziroma nekakšne motorizirane rikše.

Jubilejni CX-30 je na voljo le z najmočnejšim bencinarjem, ročnim menjalnikom in sprednjim pogonom.


Veliko se je spremenilo v tem času in sodobne mazde so tehnično napredni avtomobili, ki se tudi s kakovostjo nesramežljivo spogledujejo s premium razredom. Takšen je tudi križanec CX-30, ki v notranjosti prepriča s poudarjeno kakovostnimi materiali in izdelavo, dobro ergonomijo ter preprostim in učinkovitim infotainmentom, čigar vmesnik z vrtljivim gumbom je precej bolj funkcionalen kot pretirana digitalizacija ogromnih, na dotik občutljivih zaslonov. Tu so še klasična stikala in gumbi za upravljanje prezračevanja ter avdio sistema, pregledni merilniki v kombinaciji analognih in digitalnih prikazov ter sistema hud nudijo pravo bogastvo informacij. Zaradi izdatnih nastavitev sedeža in volanskega obroča bodo odličen položaj našli vozniki vseh rasti, je pa sedenje bolj na ravni klasičnih kombilimuzin, ne tako visoko kot v »pravih« križancih. Preglednost žal ni ravno vrhunska; A-stebrički bi bili lahko tanjši, zajetni zadnji stebrički in majhne steklene površine krnijo pogled nazaj »čez ramo«, je pa zato del serijske opreme komplet kamer za 360-stopinjski pogled okoli vozila. Z jasno sliko tudi v zahtevnejših pogojih.

Zaradi manjših steklenih površin se zdi notranjost malce utesnjena, predvsem na zadnjih sedežih, čeprav je prostora dovolj za štiri odrasle potnike, in v 430-litrskem prtljažniku z dvojnim dnom. Če je prostornost med glavnimi prioritetami, potem se vseeno raje ozrite po kakšnem drugem avtomobilu, a pri mazdi nikakor ne boste zgrešili glede voznih lastnosti – te so zaradi odzivnega volana in dobro uravnoteženega podvozja dinamično obarvane in z vozniškega vidika je CX-30 eden izmed (naj)boljših. Tudi z vidika udobja učinkovito blaži udarce s ceste, le več zaporednih kratkih udarcev malce občutneje prenese na potnike.

Prostorsko ni med najradodarnejši, po drugi strani je z odličnimi voznimi lastnostmi v samem vrhu.


K vsemu skupaj se odlično poda zmogljiv bencinski motor skyactiv-X, dvolitrski štirivaljnik s 132 kW (180 KM) moči in 224 Nm navora, ki je na voljo pri za bencinarje razmeroma nizkih 3.000 vrtljajih. A temu ne botruje prisilno polnjenje, temveč režim delovanja v bencinskem in dizelskem režimu (vžig mešanice s svečko in kompresijo), kar prispeva k nižji porabi goriva. A bolj na papirju, saj je ta na testu znašala med sedmimi in osmimi litri – tudi zaradi dejstva, da je treba za odločnejše zmogljivosti motor gnati v višje vrtljaje. V nizkih je sicer lepo tekoč in prijetno odziven, a mu po občutku kaj več kot 120 »konj« ne bi dali. Skratka – pri umirjeni vožnji zna biti varčen (in obenem zelo tih), pri priganjanju, ko želite iz njega iztisniti kaj več, pa bolj žejen.

Za umirjenega voznika je torej dovolj eden izmed šibkejših dveh motorjev, ki sta prav tako na voljo s podobno bogatim paketom opreme – vključno s celovito paleto varnostnih pripomočkov, usnjenim oblazinjenjem in še marsičim drugim. Rdeče usnje pa je rezervirano samo za to različico.
 

Mazda CX-30 X180 edition 100
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: bencinski, vrstni štirivaljnik, 1.998 ccm, 132 kW (180 KM) pri 6.000/min, 224 Nm pri 3.000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.395 x 1.795 x 1.540 mm; Medos. razdalja: 2.655 mm; Pnevmatike: 215/55 R18; Masa/nosilnost: 1.443/532 kg; Prtljažnik: 430–1.406 l.
  Največja hitrost:  204 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,5 s; Poraba goriva (WLTP): 5,9 l/100 km; Povprečje na testu: 7,6 l/100 km; Izpust CO2: 133 g/km.
  Cena:  osnovni model (CX-30 G122): 22.590 €, testno vozilo: 31.990 €; Mazda Motor Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
vozne lastnosti, kakovostna notranjost, motor, bogata oprema preglednost brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.