Avto.info
Iskalnik: Model:

Mazda CX-3 CD105 AWD revolution

Za zahtevnejše

  • Mazdin predstavnik se po kakovosti uvršča v sam vrh segmenta majhnih križancev
  • V primerjavi s tekmeci je malce manj prostoren, a zato s toliko boljšimi voznimi lastnostmi
  • Z dizelskim motorjem je primerno zmogljiv in porabi manj kot šest litrov
Avtor: Anže Jamnik, Petra Krištofelc / Foto: Jernej Prelac
Četrtek, 1. september 2016

Mazda je s svojimi oblikovno privlačnimi in tehnično solidnimi avtomobili zadela žebljico na glavico, o tem ni dvoma. To velja tudi za privlačnega malega športnega terenca oziroma križanca CX-3, kakršnega smo preizkusili tokrat.

Ponudba v tem razredu je izjemno bogata in sega vse od dacie duster, prek raznih renaultov capturjev, oplov mokk in peugeotov 2008 do minija countrymana ali prihajajočega audija Q2. CX-3 se uvršča v zgornji del tega razreda, tako po kakovosti kot ceni, saj takšen, kot je testni (dizelski motor, štirikolesni pogon, bogata oprema revolution), stane zajetnih 23.590 evrov. To vsekakor ni malo, saj za ta denar zlahka izbirate med številko večjimi športnimi terenci, je pa res, da se morate pri tej ceni običajno zadovoljiti s pogonom na sprednji kolesi in izbrati (precej) skromnejšo opremo.

S kakovostjo, dobro tehniko in voznimi lastnostmi pušča celo malce premium vtis.


Tale mazda v notranjosti ni ravno pretirano prostorna – če bi zapisali, da je utesnjena, bi ji sicer storili krivico – a dejstvo je, da za štiri krepke odrasle prostora ni ravno na pretek. Sprednja sedeža sta sicer radodarna s svojimi pomiki in tam prostora ne zmanjka, a ob večjih voznikovih potrebah je prostora za zadaj sedečega pač nekaj manj. Tudi prtljažnik s svojimi 350 litri ni ravno rekordno velik, a lahko dostopen in povečljiv s pomočjo zlaganja po tretjini deljivega naslonjala zadnjih sedežev. Torej, je ali ni dovolj velik za družinski avtomobil? Odvisno, kakšne potrebe, navade in način življenja ima družina! Za nahrbtnik, pohodne čevlje in podobno je prostora dovolj, če nameravate s seboj vzeti še kolo, pa verjetno ne. Oziroma, če vas vprašam malce bolj slikovito – ali na štirinajstdnevni dopust vzamete le vsak svoj kovček v velikosti letalske ročne prtljage ali morate zanjo zaradi prevelike teže doplačevati?

Sicer pa se boste v tem avtomobilu odlično počutili, saj sodobno urezana notranjost pušča zelo kakovosten vtis in zaradi že omenjenih radodarnih nastavitev boste zlahka našli ugoden položaj za volanom. Minimalistični merilniki povzemajo športno zasnovo (velik, analogni merilnik vrtljajev, digitalni prikaz hitrosti in ostalih podatkov), precej funkcij pa združuje večnamenski zaslon na sredinski konzoli in vrtljivi vmesnik za izbiranje med njimi. Njegove logike se boste hitro navadili, za povrh pa je zaslon občutljiv tudi na dotik, kar še olajša nekatera opravila (vnašanje naslova v navigacijski sistem, na primer). Skratka, pozitivna ocena.

Dizelski motor, štirikolesni pogon in oprema revolution ceno dvignejo krepko prek 20 tisočakov.


Zelo pozitivno ocenjujemo tudi vozne lastnosti, kar pa je tako ali tako značilno za vse Mazdine avtomobile, in če bi bilo pri CX-3 kaj drugače, bi bili prav gotovo razočarani. A ravno nasprotno! Med vožnjo resnično navduši, saj poleg zadostne ravni udobja in učinkovitega blaženja udarcev s ceste ponudi dovolj čvrsto podvozje in natančen volan, tako da boste z veseljem kdaj tudi malce močneje pritisnili na plin in izkoristili dinamičen značaj. Svoje dodaja še štirikolesni pogon, ki po potrebi moč deloma prerazporedi tudi na zadnji kolesi, s tem izboljša lego na cesti ter na spolzki podlagi poskrbi še za dodatno suverenost.

Preizkusili smo 1,5-litrski turbodizel s 77 kW (105 KM); edino, a odlično uravnoteženo dizelsko možnost (na voljo sta še dva bencinska stroja), ki združuje solidne zmogljivosti in zmerno porabo. Moči je dovolj v vseh pogojih vožnje (okej, občasno je morda res treba prestaviti stopnjo nižje in malce bolj dvigniti motorne vrtljaje, na primer pri prehitevanjih ali hitrem vključevanju na avtocesto), a po drugi strani je kljub razmeroma majhni prostornini tudi v nižjih vrtljajih povem dovolj odziven. Čudežev, seveda, ne pričakujte, a če ne marate prav pogostega poseganja po prestavni ročici, vam tega ne bo zameril.

V vsakem primeru pa vas bo nagradil z ugodno porabo goriva – precej manj kot šest litrov (morda le dobrih pet) je v praksi povsem realnih, pa tudi sicer tale mazda, kot celota, zopet prepriča. S svojo solidnostjo na vseh področjih in ne nazadnje celo malce premium pridihom povsem upraviči tistega tisočaka ali dva, za kolikor, tako čez palec, prekaša tekmece …

 

TARČA POGLEDOV

Prihajam z vasi, za katero bi si upala trditi, da premore največ mazd na prebivalca v Sloveniji, kar pomeni, da pri nas tako ali drugače srečate veliko lepotic. Da ta znamka počasi postaja sinonim za lepoto, med drugim dokazuje tudi RX vision, ki je bil razglašen za najlepši konceptni avtomobil preteklega leta. Japonci radi povedo, da se vsaka mazda rodi iz zemlje ... dobesedno! Čeprav gre za relativno majhno podjetje, njihovi oblikovalci porabijo več gline kot katerikoli drugi proizvajalec. V smislu skladnosti trenutno sledijo oblikovalski strategiji, ki so jo poimenovali "KODO dizajn – duša gibanja", s katero posnemajo eleganco in moč divje živali v trenutku, ko ta plane na svoj plen.

Nenadno sproščanje energije in dinamičnost oblike sem prepoznala tudi na CX-3, ki s čvrsto silhueto, raztegnjenim prednjim delom in kratkimi previsi spominja na divjo mačko v teku. Klasično eleganco zunanjosti dopolnjujejo drznejši dodatki, kot je na primer obroba vrat. Notranjost sem doživela v duhu minimalistične japonske oblikovalske filozofije. Lepota in natančnost, ki je opazna celo pri šivih, me je spomnila na skrbno izdelan kimono. Perfekcionizem kazijo bočne opore sedalnega dela, ki se zdijo površno izdelane in tako slabo pritrjene na ogrodje sedeža, da sem jih lahko celo snela. Estetski vtis notranjosti popravi nov temno rdeč odtenek, ki poudarja šive, naslonjala za roko na vratih avtomobila, sedeže, obrobe zračnih rež …

 

Naša testna mucka žal ni prišla v "soul red" barvi, ki kot reprezentativni odtenek vsebuje zapeljivo globino ter izžareva posebno emocionalno energijo in strast.

 

Vožnja križanca iz Hirošime se mi je zdela prijetna, ne pa tudi najbolj tiha, kar sicer rešuje Natural Sound Smoother tehnologija, ki pa na žalost ni na voljo zunaj japonskega trga. Pohvalila bi velika stranska ogledala ter volan, ki se zdi izredno neposreden ter naravnost idealen za mestno vožnjo.  Vsem lastnikom konkretnega modela priporočam zmerno manevriranje, saj je opozarjanje na zapustitev voznega pasu dokaj nediskretno in moteče. Prtljažnega prostora ni ravno na pretek, a njegova predelna polica omogoča, da v spodnji del lično zapakirate vse drobnarije. Razočarala me je grafika head-up zaslona ter njegova nizka postavitev, zaradi katere sem morala oči namesto na cesto usmerjati proti pokrovu motorja. Pogled sem povesila tudi ob spoznanju, da zaslon na dotik med vožnjo ne deluje.

Mazdin oblikovalec avdio sistemov v svoji zvočni sobi presedi nešteto ur, da bi se idealna akustika vtisnila v njegov spomin. Ljudje, neobčutljivi na podrobnosti, bi to težko razumeli. A tako kot v življenju, tudi pri oblikovanju velja, da je med "preveč" in "premalo" včasih težko najti pravo mero. Igranje z vdolbinami in izboklinami je pri Mazdi delovalo in obrodilo bogate stilske sadove. Oblikovalcem, ki za CX-3 pravijo, da ima osupljivo držo za avtomobil te velikosti, pritrjuje celo mednarodna žirija, ki je kompaktnemu lepotcu podarila Red Dot Design Award za vrhunsko oblikovanje. Ker imamo vsi ljudje skrivni živec, ki trza na lepoto, verjamem, da se bo na tej mački ustavilo marsikatero oko.

 

Mazda CX-3 CD105 AWD revolution
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1499 ccm, 77 kW (105 KM) pri 4000/min, 270 Nm pri 1600-2500/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 4.
  Velikost:  4275 x 1765 x 1535 mm; Medos. razdalja: 2570 mm; Pnevmatike: 215/50 R18; Masa/nosilnost: 1350/450 kg; Prtljažnik: 350–1260 l.
  Največja hitrost:  173 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,5 s; Poraba goriva (EU): 4,9/4,6/4,7 l/100 km; Povprečje na testu: 5,7 l/100 km; Izpust CO2: 123 g/km.
  Cena:  osnovni model (CX-3 G120 emotion): 15.490 €, testno vozilo: 24.540 €; Mazda Motor Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
videz, vozne lastnosti, premium vtis nekoliko utesnjena notranjost, cena brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.