Mazda MX-5 G130 takumi
Zdravilo
- Četrta generacija ostaja zvesta filozofiji prvinskega roadsterja
- Z 1,5-litrskim motorjem s 96 kilovati (131 KM) je živahna in nikoli požrešna
- Bogata in atraktivna oprema takumi ceno povzdigne na razumnih 29 tisočakov
Četrtek, 27. september 2018
Se spomnite občutkov in vonjev, ki ste jih vonjali kot otroci, ko je bilo veliko časa za odkrivanje in potikanje naokrog? Vonj po sveže pokošeni travi, mokrem asfaltu po poletnem nalivu ... Ravno teh vonjev smo se večkrat razveselili v svojem druženju z mazdo zgoraj brez. To so preproste stvari, ki spomnijo na svobodo in brezskrbnost, in to je bistvo male japonke.
Gre za enostaven, a presneto dobro premišljen avtomobil, ki ima le eno poslanstvo. To je užitek za volanom, pri katerem se prebujajo čuti, ki so pri običajnih jeklenih konjičkih zaradi zasledovanja udobja, varnosti in varčnosti deležni vse manj dražljajev.
Mazdin roadster(ček) je premišljeno zasnovan avtomobil, brez nepotrebnih dodatkov in odvečne teže.
Zelo utesnjena kabina z dvema izjemno nizko nameščenima sedežema, pogon na zadnji kolesi in platnena streha, ki jo je mogoče ročno spustiti ali dvigniti v nekaj sekundah. To je mazda MX-5 – avtomobil, ki za ponujanje prvinskih užitkov ne potrebuje velike konjenice, različnih elektronskih sistemov in vsemogočnih računalniških možganov.
Pod dolgim sprednjim pokrovom se vrti 1,5-litrski atmosferski bencinar, ki razvije 96 kilovatov (131 KM) moči in 150 Nm navora. Kaj je to v času, ko športne različice mestnih malčkov zmorejo 200 »konjev« in več? Ob masi, ki komaj presega tono, popolnoma dovolj. Pa ob tem ne razmišljamo matematično, z neusmiljeno natančnostjo davčne uprave. Tu številke, ki povedo, da pospešek do stotice traja natanko 8,3 sekunde, končna hitrost pa znaša 204 kilometre na uro, niso pomembne. Pomembni so občutki,
ki nam jih dajejo sedenje le nekaj centimetrov nad asfaltom, neposreden in natančen volan, menjalnik s športno kratkimi hodi prestavne ročice in prijetno rezek zvok, ki nas spominja na minule čase pred katalizatorji in brezkompromisno vojno proti izpustom. No, ne bomo trdili, da bi se branili malce več moči, ki omogoča še bolj radožive odzive zadka. Za takšne želje pri Mazdi ponujajo model z dvolitrskim strojem. Toda mi dodatne moči nismo pogrešali. Poleg tega manjši motor omogoča, da
zagotavljanje užitkov ostane v zelo sprejemljivih finančnih okvirih tako glede nakupne cene kot porabe goriva. Testna poraba se je namreč tudi ob bolj živahni vožnji gibala okoli sedmih litrov na 100 kilometrov.
Najboljši del je platnena streha, ki jo brez napora in težav v trenutku spustimo ali dvignemo kar sede, tudi desetkrat na dan, če je treba.
Odlično! Kaj pa kakšen minus? Ni jih veliko. Glavna težava, če jo lahko tako imenujemo, so mere. Kabina te mazdice je namreč resnično utesnjena. Večina predstavnic ženskega spola ne bo imela pripomb, moški pa ... Tisti, ki v višino merijo 180 centimetrov ali več, se bodo vanjo težko zbasali in še težje zares udobno namestili, saj jim bo zmanjkalo prostora tako za noge kot glavo. Kaj več prostora ni niti drugje. 130-litrski prtljažnik sprejme eno do dve »vikend torbi« in še kakšno malenkost,
edini omembe vreden odlagalni prostor v kabini je zaprt predal med sedežema, ki ga je mogoče zakleniti. Toda po drugi strani to ni in noče biti praktičen avtomobil. To je drugi ali celo tretji avto v družini. Je kot naročen za vse, ki bi radi bolj neposredno doživeli cesto, a niso motoristi. Mazda MX-5 je stroj, s katerim lahko kadar koli občutimo veter v laseh, kar na motorju zaradi čelade ni mogoče. Je avtomobil, ki za vožnjo ne potrebuje cilja. Potrebuje le pot. Je kot zdravilo za otopele
čute. Žal pa vam zdravnik zanj ne bo napisal recepta. Za takšnega, kot smo ga preizkusili mi, boste morali odšteti 29 tisočakov, kar za pristna doživetja, ki jih ponuja, ni veliko. Zdravje pa je tako ali tako najbolj pomembno, mar ne?
Mazda MX-5 G130 takumi |
Vozilo in motor: kabriolet, 2 vrat, 2 sedeža; Motor: bencinski, vrstni štirivaljnik, 1496 ccm, 96 kW (131 KM) pri 7000/min, 150 Nm pri 4800/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: /. |
Velikost: 3915 x 1735 x 1225 mm; Medos. razdalja: 2310 mm; Pnevmatike: 195/50 R16; Masa/nosilnost: 1090/200 kg; Prtljažnik: 130 l. |
Največja hitrost: 204 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,3 s; Poraba goriva (EU): 7,9/4,9/6,0 l/100 km; Povprečje na testu: 7,1 l/100 km; Izpust CO2: 139 g/km. |
Cena: osnovni model (MX-5 G130 emotion): 23.990 €, testno vozilo: 29.630 €; MMS, d. o. o., Ljubljana. |
vozne lastnosti, mehanizem platnene strehe | malo odlagalnih prostorov | brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- Mazdam MX-5 takumi
- roadster
- test