Mercedes-benz CLA 220 AMG line
Resno lep in zabavno hiter
- CLA ni več le mali brat CLS-a, ampak je ustvaril lastno osebnost kot prestižni veliki brat razreda A
- Tako vrhunska izdelava in dodelani detajli v vozilih te velikosti niso ravno običajni
- Dvolitrski bencinski stroj s 190 »konji« je odličen partner dodelanemu podvozju in volanskemu mehanizmu
Nedelja, 19. april 2020
Prav mamljivo bi bilo članku spet dati naslov »Baby CLS«, a si CLA tega v svoji drugi generaciji ne zasluži več. Medtem ko je bil prvi CLA nekakšna pomanjšana karikatura elegantnega večjega brata CLS, je zdaj zgodba precej drugačna. Druga generacija limuzinskega kupeja ima v nekaterih pogledih še več karakterja kot velika in pregrešno draga limuzina, morda zato, ker v resnici nima tekmecev, medtem ko jih CLS ima …
Popolnoma drugačen vtis daje zaradi večje skupne dolžine in večje medosne razdalje, kar ustvari bolj sloko silhueto. V dolžino je zrasel za 48 in v širino za 53 milimetrov, ob tem je še za dva milimetra nižji. Pika na i pri testnem avtomobilu je mat siva barva, ki odlično dopolnjuje agresivno oblikovan sprednji in elegantno zaobljen zadnji del. Robert Lešnik, že spet ti je uspelo!
Enaka zasnova in veliko sorodnih komponent pomeni, da je armaturna plošča povzeta po razredu A in ima prav tako instrumentno ploščo z zaslonom namesto klasičnih merilnikov ter vmesnik MBUX. Je pa v primerjavi z A-jem vse skupaj veliko bolj pestro in začinjeno z dodelanimi dodatki. Med njimi prav gotovo izstopa ambientalna osvetlitev, ki teče vzdolž armaturne plošče, po vratih in celo okoli prepoznavnih okroglih zračnikov. Podobne stvari sicer ponujajo tudi drugi, a večerna vožnja niti
približno ni nikjer enaka kot v tem avtomobilu.
Takšen CLA je uživaški v večini pogledov – od videza, ki mu v razredu ni para, do suverenih voznih lastnosti.
Pa ni vse le v eleganci in prestižu, ampak je CLA precej uporaben avtomobil. Odlagalnih mest je nadpovprečno veliko (velik predal se sprosti, če v sredini ni ročnega menjalnika), vsa štiri vrata sprejmejo plastenko vode, na zadnji strani sprednjih sedežev so celo mrežice za pritrditev predmetov. Kjer se jim ni uspelo zoperstaviti zakonom fizike, je prostor na zadnji klopi. Dodatni trije centimetri v medosju so sicer nekoliko osvobodili prostor za kolena, a kaj, ko se višji potniki na zadnji
klopi kaj hitro dotikajo stropa, pa še na nizko postavljeno sedišče se morajo usesti. Tudi prtljažnik ne podira rekordov, a vseeno ni pretirano majhen, saj sprejme kar 460 litrov prtljage.
Tako udaren videz kot nekoliko bolj športno nastrojenost zagotavlja paket AMG line. Na srečo se pri testnem avtomobilu s karakterjem ujema tudi pogonski sklop, ki sicer ne nosi oznake AMG, a je vse prej kot zmerno povprečen. Dvolitrski bencinski stroj zmore 140 kilovatov (190 KM) in 300 Nm največjega navora v območju med 1.600 in 4.000 vrtljaji. Vse to k sprednjim kolesom sila učinkovito pošilja natančno hiter 7-stopenjski dvosklopčni menjalnik, ki mu boljšega stika z vozilom željan voznik lahko ukazuje z obvolanskimi ročicami. Prenos moči na asfalt in meja oprijema sta za sprednji pogon zares impresivna in jasno je, da CLA zmore prenesti še veliko, veliko več. Slaba plat tega je trdota v normalnih pogojih uporabe, saj je vožnja na trdih vzmeteh in na 19-palčnih platiščih vse prej kot vzor udobja.
Sedem sekund do sto in kakih sto prek vsakršne hitrostne omejitve pri nas je dovolj, da se tudi brez napisa AMG na zadku hitro znajdete v težavah z možmi postave. Na srečo je CLA lahko (in naš je tudi bil) opremljen z bogato zbirko asistenčnih sistemov, ki vas lahko zelo učinkovito držijo na pravi strani zakona, skrbijo za varnost in olajšajo še marsikaj drugega. Med vrhunce prav gotovo sodijo žarometi LED z možnostjo prilagajanja svetlobnega snopa nasproti vozečemu prometu. Tu so še
360-stopinjska kamera, aktivni pomočnik pri parkiranju in še dolgo bi lahko naštevali. Temna plat tega? Namesto vstopnih 30 tisočakov oziroma 38.950 za izvedbo s to motorno različico, je na koncu cena znašala natanko 61.388 evrov
Mercedes-benz CLA 220 AMG line |
Vozilo in motor: limuzinski kupe, 4 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1991 ccm, 140 kW (190 KM) pri 5500/min, 300 Nm pri 1600/min; Menjalnik: samodejni z dvojno sklopko, 7-stopenjski; Pogon: na vsa sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4688 x 1830 x 1439 mm; Medos. razdalja: 2729 mm; Pnevmatike: spredaj 255/35 R20, zadaj 285/30 R20; Masa/nosilnost: 2170/720 kg; Prtljažnik: 460 l. |
Največja hitrost: 241 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,0 s; Poraba goriva (EU): 8,0/4,8/6,0 l/100 km; Povprečje na testu: 8,5 l/100 km; Izpust CO2: 141 g/km. |
Cena: osnovni model (CLA 160): 29.990 €, testno vozilo: 61.388 €; Autocommerce, d. o. o., Ljubljana. |
videz, udobje, zmogljivosti | preglednost nazaj, cena dodatne opreme | brez napak |