Mercedes-benz CLA 220 d
Drugačen, a še vedno Mercedes
- Prenova mu je prinesla kozmetične popravke in posodobljeno notranjost
- Večina sladkorčkov ostaja na spisku dodatne opreme, kar ceno ponese čez 50 tisočakov
Sobota, 24. junij 2017
Se vam zdi, da je Mercedesova mala kupejevska limuzina potrebovala prenovo? Prav velike gotovo ne, in je niti ni doživela. Kljub temu so ji v Stuttgartu namenili nekaj majhnih, a učinkovitih sprememb in izboljšav.
Najbolj opazna je nova oblika odbijača, zaradi katerega atraktivna motorna maska z diamantnim vzorcem pride še bolj do izraza. Manj očitne so spremembe v notranjosti, kjer opazimo predvsem nov, 20,3-centimetrski (8-palčni) zaslon na vrhu sredinske konzole. Notranjost torej ostaja enako (prijetno) utesnjena in daje dober vtis kakovosti. Spredaj se sedi športno nizko, sedeža sta zelo udobna in ponujata dovolj bočnega oprijema. Čeprav to ni avtomobil, ki bi bil v prvi vrsti namenjen družinski uporabi, velja vseeno omeniti, da je zaradi oblike sedežev z integriranimi vzglavniki nameščanje otroških sedežev precej oteženo, otroci pa imajo zelo malo prostora za noge.
Turbodizelski štirivaljnik s 130 kilovati (177 KM) se lahko sprva zdi malce robat, a kombinacija s sedemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom hitro zleze pod kožo. Vseh 350 Nm navora je na voljo že pri 1.400 vrtljajih na minuto. To pomeni, da avtomobil ne pozna slavne turbo luknje, hitro in logično delovanje menjalnika ter dobro preračunana prestavna razmerja pa mu zagotavljajo poskočnost pri speljevanjih in prehitevanjih ter zelo udobna potovanja, tudi pri hitrostih, ki so dovoljene le
ponekod v njegovi rodni domovini. Ob tem je zmeren tudi pri porabi goriva, ki se je na testu ustalila tik pod sedmimi litri na 100 kilometrov.
Čeprav ima štiri vrata, 'mali CLS' ponuja prostornost in uporabnost na ravni kupeja.
Tako položaj za volanom kot športno podvozje vabita k dinamični vožnji. Avtomobil je, zaradi volanskega mehanizma, ki lepo posreduje podatke o dogajanju pod kolesi, in vzmetenja, ki dovoli zelo malo prečnega nagibanja karoserije, dobro vodljiv in v ovinkih deluje zelo zanesljivo. Čeprav pogon ni speljan k zadnjim, temveč na sprednji kolesi, to ne pokvari doživetja, ki smo ga pri avtomobilih s trikrako zvezdo vajeni. V mislih imamo predvsem dober kompromis med dinamiko in udobjem, saj nam
avtomobil ne vsiljuje enega ali drugega, temveč je oboje nekako samoumevno.
Zelo dobro delujejo tudi asistenčni sistemi, zlasti sistem za opozarjanje na nevarnost naleta in prilagodljivi tempomat, ki se odziva hitro in uglajeno. Žal pa jih večina sodi med doplačila in skupaj z estetskimi dodatki ter dodatki za udobje končno ceno ponesejo v višave. Pri testnem primerku so jo dvignili kar za 17 tisočakov. Pa smo spet pri ekskluzivnosti. Na takšen ali drugačen način.
Mercedes-benz CLA 220 d |
Vozilo in motor: limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 2.143 ccm, 130 kW (177 KM) pri 3600/min, 350 Nm pri 1400/min; Menjalnik: dvosklopčni, 7-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4630 x 1472 x 1777 mm; Medos. razdalja: 2699 mm; Pnevmatike: 225/45 R17; Masa/nosilnost: 1525/490 kg; Prtljažnik: 470 l. |
Največja hitrost: 232 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,7 s; Poraba goriva (EU): 5,2/3,7/4,2 l/100 km; Povprečje na testu: 6,9 l/100 km; Izpust CO2: 111 g/km. |
Cena: osnovni model (CLA 180): 27.650 €, testno vozilo: 53.453 €; Autocommerce, d. o. o., Ljubljana. |
videz, udobje, zmogljivosti, poraba goriva | preglednost nazaj, končna cena | brez napak |