Avto.info
Iskalnik: Model:

Mercedes-benz E 220 d

Samoumevna E-leganca

  • Oblikovalec Robert Lešnik je poskrbel, da skoraj pet metrov dolga limuzina deluje skladno in elegantno
  • Nov turbodizelski štirivaljnik je zmogljiv in varčen, le s šestvaljniki ga ne smemo primerjati
  • V ospredje postavlja udobje in uglajenost, a za 77 tisočakov ne ponuja pravega razkošja

 

Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 18. februar 2017

Močno oglate linije predzadnje generacije razreda E (W212), zlasti pred prenovo, niso bile vsem po godu, saj jim je morda zmanjkal tisti kanec klasike, ki bi zedinil najširše občinstvo. A odkar je taktirko zunanjega oblikovanja pri Mercedes-Benzu prevzel Robert Lešnik, so se stvari precej spremenile. V ospredje so znova prišle mehkejše linije s čim manj robovi, ki so avtomobile s trikrako zvezdo že odlikovale v preteklosti in jim podarjajo nekakšno brezčasnost. Ni kaj, novi E deluje zelo skladno. Edino, kar mu tisti bolj pozorni lahko morda očitamo, je pretirana podobnost tako z manjšim razredom C kot admiralsko ladjo razreda S. Očitno je to virus, s katerim so okužene vse nemške premijske znamke.

Na drugi strani v notranjosti najdemo popolno prepletanje klasike in sodobnosti. V mislih imamo zlasti kontrast med s kromom okrašenimi okroglinami na sredinski konzoli in vratnih oblogah ter ultra sodobnim zgornjim delom armaturne plošče, ki ga skoraj v celoti tvori ravna črna plošča. V njej se pri bolje opremljenih različicah (takšnih, kot je bila testna) skrivata ogromna, 31,2-centimetrska (12,3 palčna) barvna zaslona, ki nam na zares pregleden način, z možnostjo različnih slogov prikaza, rišeta podatke instrumentne plošče in drugih funkcij avtomobila. Ena od novosti so tudi na dotik občutljivi gumbi na volanskem obroču, ki se po krajšem privajanju izkažejo za kar uporabno rešitev.

Novi razred E je pravi mercedes, ki zleze pod kožo s samoumevnim udobjem in ubranostjo, brez pretirane dinamike in vpadljivih elementov.


Spredaj se sedi odlično. Prostora in nastavitev namreč ne zmanjka. Visoka raven udobja je zagotovljena tudi potnikom v drugi vrsti, kjer pa prostora, zlasti za kolena, kljub skoraj petim metrom skupne dolžine avtomobila ne moremo opisati s presežniki. Prtljažnik meri solidnih 540 litrov, očitamo pa mu lahko le ne povsem ravno dno.

Kaj pa bi lahko očitali novemu turbodizelskemu stroju? Objektivno prav ničesar. Gre za čisto nov dvolitrski štirivaljnik, ki razvije 143 kilovatov (194 KM) in 400 Nm navora, kar je dovolj za pospešek do stotice v 7,3 sekunde in končno hitrost 240 kilometrov na uro. Potrebujete več? Najverjetneje ne. Zlasti glede na to, da stroj deluje v kombinaciji z odličnim devetstopenjskim samodejnim menjalnikom 9G-tronic, ki prestavlja hitro in neopazno, predvsem pa takrat, ko to pričakujemo. Poleg udobnega samodejnega načina omogoča tudi bolj dinamičen ročni način prestavljanja z obvolanskima ročicama. Ob tem je lahko tudi pohvalno varčen, kar je s povprečno porabo malce pod sedem litrov na 100 kilometrov na testu nedvomno dokazal. Objektivno mu torej res ne moremo ničesar očitati. Je namreč tudi uglajen in tih, kolikor je za štirivaljni dizelski stroj mogoče. Nekaj grobosti pokaže le pri bolj odločnem pospeševanju. Žal tu še vedno zaostaja za šestvaljnimi agregati, ki so po našem subjektivnem mnenju limuzinam takšnega kova enostavno pisani na kožo.

S turbodizelskim štirivaljnikom je dovolj hiter, udoben in varčen, a mi bi v njem vseeno raje videli še bolj uglajen šestvaljni stroj.


Za udobje in res prijetno izkušnjo v kabini skrbi tudi opcijsko zračno vzmetenje, ki prek stikala dynamic select poleg udobnih nastavitev comfort ponuja še bolj dinamične sport in sport + ter prilagodljive individual. Ne glede na pestro izbiro smo največ kilometrov prevozili v načinu comfort, ki se še najbolje poda uglajenemu značaju avtomobila.

Nekaj besed si zasluži tudi oprema, zlasti opcijska, ki je testni avtomobil podražila za dobrih 27 tisočakov. Tu bi izpostavili pametne matrične led žaromete, zaradi katerih lahko pozabite na preklapljanje med dolgimi in zasenčenimi lučmi, ker to počno same na skoraj neopazen način. Tu pa so še sistem kamer za pogled okoli vozila, ki ustvari popolno ptičjo perspektivo, uglajen radarski tempomat in vrhunsko ozvočenje Burmester, zaradi katerega se vam bo tudi na avtocesti zdelo, da sedite v koncertni dvorani. A s 77 tisočaki si ne boste kupili brezpogojnega luksuza. Mi smo pri testnem avtomobilu, denimo, iskali gumb za električni vzdolžni pomik voznikovega sedeža, a našli le dobro staro ročico za ročno nastavljanje. Ni kaj, Nemci očitno zelo dobro poznajo svoje kupce in pot do njihovih denarnic.
 

Mercedes-benz E 220 d
 Vozilo in motor limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1950 ccm, 143 kW (194 KM) pri 3800/min, 400 Nm pri 1600/min; Menjalnik: samodejni, 9-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4923 x 1852 x 1468 mm; Medos. razdalja: 2939 mm; Pnevmatike: 235/40 R19; Masa/nosilnost: 1606/714 kg; Prtljažnik: 540 l.
  Največja hitrost:  240 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,3 s; Poraba goriva (EU): 4,3/3,6/3,9 l/100 km; Povprečje na testu: 6,9 l/100 km; Izpust CO2: 102 g/km.
  Cena:  osnovni model (E 200 d): 46.890 €, testno vozilo: 76.986 €; Autocommerce, d. o. o., Ljubljana.
videz, udobje zmogljivosti, poraba goriva ne ravno dno prtljažnika, končna cena brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.