Mercedes-benz E 220 d karavan
Zvezdniški karavan
- Novi E karavan bolj kot na izrazito prostornost stavi na celostno udobje
- S štirivaljnim turbodizlom je dovolj zmogljiv, a ne ravno zgledno uglajen
- V osnovi stane 51.960 evrov, a brez (številnih) doplačil, seveda, ne gre
Petek, 27. oktober 2017
Karavan. Tako preprosto je to pri Mercedesu. Ni avant. Ni touring. Ni sports … nekaj. Preprosto karavan. In to tak, kot mora biti. Velik, prostoren, uporaben. In prestižen, seveda! Tokrat smo ga preizkusili v njegovi najnovejši generaciji, ki na prvo mesto ne postavlja prostornosti, temveč predvsem uporabnost in funkcionalnost ter nasploh celostno uravnotežen paket s poudarkom na udobju.
Začnimo pri bistvu – karavanskem zadku oziroma prtljažniku v njem. Čeprav se na prvi pogled zdi, da je precej večji od limuzine, je navzven le centimeter daljši. Prtljažnik v osnovi sprejme 640 litrov – ne moremo zapisati 'skromnih', saj je okroglih sto litrov večji kot v limuzini in tudi prostornejši kot pri neposrednih dveh tekmecih (prtljažnik audija A6 avant in BMW-ja serije 5 touring v osnovi merita 560 oziroma 565 litrov), a je dejansko 55 litrov manjši kot pri predhodniku in tudi
manjši kot, na primer, pri razred nižjih škodi superb combi ali volkswagnu passatu variant.
Kljub zajetnemu karavanskemu zadku ne gre za nerodno robusten, temveč za zelo eleganten avtomobil.
Je pa zato temeljito obdelan in kot tak bolj primeren prevozu torb z opremo za golf kot pa svinjskih polovic. Pozna se, da imajo pri Mercedesu bogate izkušnje na karavanskem področju in za uporabnost in funkcionalnost so ob straneh dodatne mreže in pasovi za pripenjanje manjših kosov prtljage, klasična 12-voltna vtičnica, diskretna, a zelo učinkovita osvetlitev in možnost zlaganja naslonjal zadnjih sedežev s pomočjo stikal ob prtljažnih vratih. Ta so električno pomična in se odpirajo resnično
visoko – previdno v podzemnih garažah oziroma ne pozabite prej nastaviti največje višine odpiranja!
Naslonjala zadnjih sedežev je mogoče namestiti tudi v deset stopinj bolj pokončen položaj in s tem pridobiti dodatnih 30 litrov, a je udobje tamkaj sedečih potnikov takrat zelo okrnjeno. Zložena v ravno dno pa omogočajo, da v ta karavanski mercedes spravite do 1.820 litrov prtljage. Resnično uporabno!
Na drugih področjih je karavanski E zelo podoben limuzini (test v AF209-210), vključno s sodobno ukrojeno armaturno ploščo z velikim večnamenskim zaslonom, digitalnimi merilniki s številnimi možnostmi prikazovanja informacij, kakovostnimi materiali, natančno izdelavo, resnično dobrimi in izdatno nastavljivimi sedeži ter nasploh notranjostjo, ki pritiče avtomobilu premium znamke. Tudi prostorski centimetri so praktično enaki (na zadnjih sedežih je v višino en centimeter več prostora) in
radodarno odmerjeni v vse smeri, raven strop, ki se ne spusti takoj za zadnjimi sedeži, in večja stranska stekla pa občutek prostornosti še povečajo.
Prtljažnik je manjši kot pri predhodniku, a vseeno večji kot pri dveh neposrednih tekmecih.
Kaj pa vožnja? Predvsem udobna, po želji in ob izbiri ustreznega progama tudi precej dinamična, čeprav avtomobil med vožnjo ne skriva, da se bolje kot v ovinkih počuti na avtocesti. Če ga primerjamo s tekmeci, je mercedes med najudobnejšimi, a nekaj manj dinamičnimi izbirami. Razlike v vožnji v primerjavi z limuzino so zanemarljive in tudi s karavanskim zadkom je E zelo dobro uravnotežen avtomobil.
Dvolitrski turbodizel, ki pod oznako 220 d razvije moč 143 kW (194 KM), se je znova izkazal kot dovolj zmogljiv in predvsem varčen sopotnik, saj se je med testom zadovoljil z le šestimi litri goriva na sto prevoženih kilometrov. Resda pri precej umirjenih avtocestnih kilometrih in z manj priganjanja skozi zavoje, a ne nazadnje je to tudi najbolj naravno okolje tega avtomobila. Pikolovce bo morda zmotila le malce večja glasnost in ne ravno svilnato mehko delovanje motorja – sicer je precej bolj uglajen kot stari 2,1-litrski stroj, a vozili in preizkusili smo tudi že tišje dizle.
Če torej želite več elegance in prestiža, pa tudi voznega udobja, izberite šestvaljni stroj. V vsem drugem pa tako motoriziran E karavan popolnoma zadovolji kot pravi premium avtomobil, ki za ustrezen prestiž in udobje zahteva kar nekaj doplačil – kot testni, ki stane več kot 80 tisočakov.
Mercedes-benz E 220 d karavan |
Vozilo in motor: karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1950 ccm, 143 kW (194 KM) pri 3800/min, 400 Nm pri 1600–2800/min; Menjalnik: samodejni, 9-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4933 x 1852x 1475 mm; Medos. razdalja: 2939 mm; Pnevmatike: spredaj 245/40 R19, zadaj 275/35 R19; Masa/nosilnost: 1780/670 kg; Prtljažnik: 640–1820 l. |
Največja hitrost: 235 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,7 s; Poraba goriva (EU): 4,5/3,9/4,2 l/100 km; Povprečje na testu: 6,1 l/100 km; Izpust CO2: 109 g/km. |
Cena: osnovni model (E 200 d karavan): 49.700 €, testno vozilo: 82.972 €; Autocommerce, d. o. o., Ljubljana. |
udobje, uporaben in funkcionalen prtljažnik, poraba goriva |
malce manj uglajen motor, večopravilni vmesnik |
brez napak |