Avto.info
Iskalnik: Model:

Mercedes-benz E 220 d karavan

Zvezdniški karavan

  • Novi E karavan bolj kot na izrazito prostornost stavi na celostno udobje
  • S štirivaljnim turbodizlom je dovolj zmogljiv, a ne ravno zgledno uglajen
  • V osnovi stane 51.960 evrov, a brez (številnih) doplačil, seveda, ne gre
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Petek, 27. oktober 2017

Karavan. Tako preprosto je to pri Mercedesu. Ni avant. Ni touring. Ni sports … nekaj. Preprosto karavan. In to tak, kot mora biti. Velik, prostoren, uporaben. In prestižen, seveda! Tokrat smo ga preizkusili v njegovi najnovejši generaciji, ki na prvo mesto ne postavlja prostornosti, temveč predvsem uporabnost in funkcionalnost ter nasploh celostno uravnotežen paket s poudarkom na udobju.

Začnimo pri bistvu – karavanskem zadku oziroma prtljažniku v njem. Čeprav se na prvi pogled zdi, da je precej večji od limuzine, je navzven le centimeter daljši. Prtljažnik v osnovi sprejme 640 litrov – ne moremo zapisati 'skromnih', saj je okroglih sto litrov večji kot v limuzini in tudi prostornejši kot pri neposrednih dveh tekmecih (prtljažnik audija A6 avant in BMW-ja serije 5 touring v osnovi merita 560 oziroma 565 litrov), a je dejansko 55 litrov manjši kot pri predhodniku in tudi manjši kot, na primer, pri razred nižjih škodi superb combi ali volkswagnu passatu variant.

Kljub zajetnemu karavanskemu zadku ne gre za nerodno robusten, temveč za zelo eleganten avtomobil.


Je pa zato temeljito obdelan in kot tak bolj primeren prevozu torb z opremo za golf kot pa svinjskih polovic. Pozna se, da imajo pri Mercedesu bogate izkušnje na karavanskem področju in za uporabnost in funkcionalnost so ob straneh dodatne mreže in pasovi za pripenjanje manjših kosov prtljage, klasična 12-voltna vtičnica, diskretna, a zelo učinkovita osvetlitev in možnost zlaganja naslonjal zadnjih sedežev s pomočjo stikal ob prtljažnih vratih. Ta so električno pomična in se odpirajo resnično visoko – previdno v podzemnih garažah oziroma ne pozabite prej nastaviti največje višine odpiranja!

Naslonjala zadnjih sedežev je mogoče namestiti tudi v deset stopinj bolj pokončen položaj in s tem pridobiti dodatnih 30 litrov, a je udobje tamkaj sedečih potnikov takrat zelo okrnjeno. Zložena v ravno dno pa omogočajo, da v ta karavanski mercedes spravite do 1.820 litrov prtljage. Resnično uporabno!

Na drugih področjih je karavanski E zelo podoben limuzini (test v AF209-210), vključno s sodobno ukrojeno armaturno ploščo z velikim večnamenskim zaslonom, digitalnimi merilniki s številnimi možnostmi prikazovanja informacij, kakovostnimi materiali, natančno izdelavo, resnično dobrimi in izdatno nastavljivimi sedeži ter nasploh notranjostjo, ki pritiče avtomobilu premium znamke. Tudi prostorski centimetri so praktično enaki (na zadnjih sedežih je v višino en centimeter več prostora) in radodarno odmerjeni v vse smeri, raven strop, ki se ne spusti takoj za zadnjimi sedeži, in večja stranska stekla pa občutek prostornosti še povečajo.

Prtljažnik je manjši kot pri predhodniku, a vseeno večji kot pri dveh neposrednih tekmecih.


Kaj pa vožnja? Predvsem udobna, po želji in ob izbiri ustreznega progama tudi precej dinamična, čeprav avtomobil med vožnjo ne skriva, da se bolje kot v ovinkih počuti na avtocesti. Če ga primerjamo s tekmeci, je mercedes med najudobnejšimi, a nekaj manj dinamičnimi izbirami. Razlike v vožnji v primerjavi z limuzino so zanemarljive in tudi s karavanskim zadkom je E zelo dobro uravnotežen avtomobil.

Dvolitrski turbodizel, ki pod oznako 220 d razvije moč 143 kW (194 KM), se je znova izkazal kot dovolj zmogljiv in predvsem varčen sopotnik, saj se je med testom zadovoljil z le šestimi litri goriva na sto prevoženih kilometrov. Resda pri precej umirjenih avtocestnih kilometrih in z manj priganjanja skozi zavoje, a ne nazadnje je to tudi najbolj naravno okolje tega avtomobila. Pikolovce bo morda zmotila le malce večja glasnost in ne ravno svilnato mehko delovanje motorja – sicer je precej bolj uglajen kot stari 2,1-litrski stroj, a vozili in preizkusili smo tudi že tišje dizle.

Če torej želite več elegance in prestiža, pa tudi voznega udobja, izberite šestvaljni stroj. V vsem drugem pa tako motoriziran E karavan popolnoma zadovolji kot pravi premium avtomobil, ki za ustrezen prestiž in udobje zahteva kar nekaj doplačil – kot testni, ki stane več kot 80 tisočakov.

 

Mercedes-benz E 220 d karavan

 Vozilo in motor karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1950 ccm, 143 kW (194 KM) pri 3800/min, 400 Nm pri 1600–2800/min; Menjalnik: samodejni, 9-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4933 x 1852x 1475 mm; Medos. razdalja: 2939 mm; Pnevmatike: spredaj 245/40 R19, zadaj 275/35 R19; Masa/nosilnost: 1780/670 kg; Prtljažnik: 640–1820 l.
  Največja hitrost:  235 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,7 s; Poraba goriva (EU): 4,5/3,9/4,2 l/100 km; Povprečje na testu: 6,1 l/100 km; Izpust CO2: 109 g/km.
  Cena:  osnovni model (E 200 d karavan): 49.700 €, testno vozilo: 82.972 €; Autocommerce, d. o. o., Ljubljana.
udobje, uporaben in funkcionalen prtljažnik, poraba goriva 

malce manj uglajen motor, večopravilni vmesnik

brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.