Mercedes-benz E 220d all terrain
V lakastih gojzarjih
- Slabšim podlagam namenjena različica karavanskega razreda E je od tal oddaljena največ 15,6 centimetra
- V prvi vrsti je udoben prestižni karavan, a s presenetljivo zmogljivim štirikolesnim pogonom
- Tišji, varčnejši in bolj zmogljiv dvolitrski turbodizel je suvereno kos nalogi
Sobota, 21. april 2018
Razred E all terrain je mešanica velikega karavana in športnega terenca, za kar so pri Mercedesu presodili, da je niša, ki jo je treba nujno zapolniti. Očitno pa tistih, ki bi želeli terensko sposobnega karavana, ni dovolj, da bi si zaslužili popolnoma samosvoj model, temveč so v ta namen dodelali obstoječega z oznako E. A preobrazba v izvedbo all terrain le ni bila tako nedolžno preprosta.
Da gre za posebno različico razreda E, je jasno že na prvi pogled. S trpežnimi plastičnimi obrobami in aluminijastimi dodatki obdan avtomobil je od tal že v osnovi oddaljen za centimeter in pol več kot sicer. Zaradi serijskega zračnega vzmetenja se lahko trebuh vozila od podlage oddalji še za dodatna dva centimetra, a le do hitrosti 35 km/h. Skupnih 156 milimetrov sicer ni ravno terenskih, a več kot zadošča za premagovanje kakega višjega robnika, pa tudi slabše vzdrževane makadamske ceste se
ne ustraši. Neprijazne podlage zmore premagovati predvsem zaradi serijsko vgrajenega stalnega štirikolesnega pogona. Ta v osnovi navor med sprednji in zadnji kolesi razporeja v razmerju 45/55, po potrebi pa prek sklopke v sredinskem diferencialu večji delež pošlje h kolesom z več oprijema in manj k tistim, ki se vrtijo v prazno.
Serijska oprema vključuje štirikolesni pogon, samodejni menjalnik in zračno vzmetenje.
Ker na vožnjo pripravljen avtomobil tehta okroglih 1.900 kilogramov, smo na podatek, da je pod motornim pokrovom le dvolitrski turbodizel, pogledali malce postrani. Pa nas je v praksi potolažil z uglajenim delovanjem in poskočnostjo. Zmore 143 kW (194 KM), kar zadošča za pospešek do stotice v osmih sekundah, medtem ko naše avtocestne omejitve zlahka preseže za 100 km/h. Ne bomo lagali, brnenje trilitrskega šestvaljnika bi zagotovo raje poslušali, a ne pri 18 tisočakov višji ceni. Sicer je
tudi osnovni all terrain opremljen z 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom, katerega hitrost in sunkovitost delovanja (skupaj s trdoto vzmetenja in odzivnostjo volana) voznik nastavlja z gumbom na sredinski konzoli. Spremembe sicer niso ekstremne, ampak je razred E vselej bolj nagnjen k udobju. Ker smo tokrat dosti kilometrov prevozili v mestih in na avtocestah, je to odražala tudi povprečna poraba goriva, ki je znašala okroglih devet litrov, kar ob takšnih zmogljivostih in velikosti vozila
ocenjujemo za sprejemljiv rezultat.
O navdušujoči kabini razreda E smo že večkrat pisali (testirali smo že limuzino, karavana in kupeja) in moramo priznati, da nas tudi tokrat ni pustila hladnih. Na armaturni plošči največ pozornosti zahtevata dva 31,2-centimetrska barvna zaslona, ki skrbita za popolnoma vse informacije, ki bi jih voznik in potniki lahko potrebovali. Nekaj več privajanja pa smo tudi tokrat potrebovali za uporabo na dotik občutljivih gumbov na volanskem obroču, da o drsni plošči za ukazovanje multimedijskemu
sistemu sploh ne govorimo. Ob elegantnih rešitvah z vrtljivimi gumbi, ki jih srečujemo v mnogih drugih avtomobilih, se zdi Mercedesova zamisel med sedežema bolj umetniška kot praktična stvaritev. Nekaj podobnega bi lahko trdili za celoten koncept izvedbe all terrain, saj ta, razen med tednom smučanja ali ob napaki navigacijskega sistema, neurejenih vozišč verjetno ne bo nikoli videl. Kar ne pomeni, da ob ustrezni finančni podpori tudi mi ne bi izbrali prav takšnega!
Mercedes-benz E 220d all terrain |
Vozilo in motor: karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1950 ccm, 143 kW (194 KM) pri 3800/min, 400 Nm pri 1600/min; Menjalnik: samodejni, 9-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /. |
Velikost: 4947 x 1861 x 1497 mm; Medos. razdalja: 2939 mm; Pnevmatike: 245/45 R19; Masa/nosilnost: 1900/670 kg; Prtljažnik: 640–1820 l. |
Največja hitrost: 231 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,0 s; Poraba goriva (EU): 5,5/5,0/5,2 l/100 km; Povprečje na testu: 8,9 l/100 km; Izpust CO2: 137 g/km. |
Cena: osnovni model (E 220 d): 60.350 €, testno vozilo: 88.998 €; Autocommerce, d. o. o., Ljubljana. |
videz, asistenčni sistemi, prostornost | multimedijski vmesnik, cena | brez napak |