Avto.info
Iskalnik: Model:

Mercedes-benz E 220d all terrain

V lakastih gojzarjih

  • Slabšim podlagam namenjena različica karavanskega razreda E je od tal oddaljena največ 15,6 centimetra
  • V prvi vrsti je udoben prestižni karavan, a s presenetljivo zmogljivim štirikolesnim pogonom
  • Tišji, varčnejši in bolj zmogljiv dvolitrski turbodizel je suvereno kos nalogi
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 21. april 2018

Razred E all terrain je mešanica velikega karavana in športnega terenca, za kar so pri Mercedesu presodili, da je niša, ki jo je treba nujno zapolniti. Očitno pa tistih, ki bi želeli terensko sposobnega karavana, ni dovolj, da bi si zaslužili popolnoma samosvoj model, temveč so v ta namen dodelali obstoječega z oznako E. A preobrazba v izvedbo all terrain le ni bila tako nedolžno preprosta.

Da gre za posebno različico razreda E, je jasno že na prvi pogled. S trpežnimi plastičnimi obrobami in aluminijastimi dodatki obdan avtomobil je od tal že v osnovi oddaljen za centimeter in pol več kot sicer. Zaradi serijskega zračnega vzmetenja se lahko trebuh vozila od podlage oddalji še za dodatna dva centimetra, a le do hitrosti 35 km/h. Skupnih 156 milimetrov sicer ni ravno terenskih, a več kot zadošča za premagovanje kakega višjega robnika, pa tudi slabše vzdrževane makadamske ceste se ne ustraši. Neprijazne podlage zmore premagovati predvsem zaradi serijsko vgrajenega stalnega štirikolesnega pogona. Ta v osnovi navor med sprednji in zadnji kolesi razporeja v razmerju 45/55, po potrebi pa prek sklopke v sredinskem diferencialu večji delež pošlje h kolesom z več oprijema in manj k tistim, ki se vrtijo v prazno.

Serijska oprema vključuje štirikolesni pogon, samodejni menjalnik in zračno vzmetenje.


Ker na vožnjo pripravljen avtomobil tehta okroglih 1.900 kilogramov, smo na podatek, da je pod motornim pokrovom le dvolitrski turbodizel, pogledali malce postrani. Pa nas je v praksi potolažil z uglajenim delovanjem in poskočnostjo. Zmore 143 kW (194 KM), kar zadošča za pospešek do stotice v osmih sekundah, medtem ko naše avtocestne omejitve zlahka preseže za 100 km/h. Ne bomo lagali, brnenje trilitrskega šestvaljnika bi zagotovo raje poslušali, a ne pri 18 tisočakov višji ceni. Sicer je tudi osnovni all terrain opremljen z 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom, katerega hitrost in sunkovitost delovanja (skupaj s trdoto vzmetenja in odzivnostjo volana) voznik nastavlja z gumbom na sredinski konzoli. Spremembe sicer niso ekstremne, ampak je razred E vselej bolj nagnjen k udobju. Ker smo tokrat dosti kilometrov prevozili v mestih in na avtocestah, je to odražala tudi povprečna poraba goriva, ki je znašala okroglih devet litrov, kar ob takšnih zmogljivostih in velikosti vozila ocenjujemo za sprejemljiv rezultat.

O navdušujoči kabini razreda E smo že večkrat pisali (testirali smo že limuzino, karavana in kupeja) in moramo priznati, da nas tudi tokrat ni pustila hladnih. Na armaturni plošči največ pozornosti zahtevata dva 31,2-centimetrska barvna zaslona, ki skrbita za popolnoma vse informacije, ki bi jih voznik in potniki lahko potrebovali. Nekaj več privajanja pa smo tudi tokrat potrebovali za uporabo na dotik občutljivih gumbov na volanskem obroču, da o drsni plošči za ukazovanje multimedijskemu sistemu sploh ne govorimo. Ob elegantnih rešitvah z vrtljivimi gumbi, ki jih srečujemo v mnogih drugih avtomobilih, se zdi Mercedesova zamisel med sedežema bolj umetniška kot praktična stvaritev. Nekaj podobnega bi lahko trdili za celoten koncept izvedbe all terrain, saj ta, razen med tednom smučanja ali ob napaki navigacijskega sistema, neurejenih vozišč verjetno ne bo nikoli videl. Kar ne pomeni, da ob ustrezni finančni podpori tudi mi ne bi izbrali prav takšnega!
 

Mercedes-benz E 220d all terrain
 Vozilo in motor karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1950 ccm, 143 kW (194 KM) pri 3800/min, 400 Nm pri 1600/min; Menjalnik: samodejni, 9-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4947 x 1861 x 1497 mm; Medos. razdalja: 2939 mm; Pnevmatike: 245/45 R19; Masa/nosilnost: 1900/670 kg; Prtljažnik: 640–1820 l.
  Največja hitrost:  231 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,0 s; Poraba goriva (EU): 5,5/5,0/5,2 l/100 km; Povprečje na testu: 8,9 l/100 km; Izpust CO2: 137 g/km.
  Cena:  osnovni model (E 220 d): 60.350 €, testno vozilo: 88.998 €; Autocommerce, d. o. o., Ljubljana.
videz, asistenčni sistemi, prostornost multimedijski vmesnik, cena brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.