Mercedes-benz V 300 d 4matic exclusive
Mercedes Airlines
- S pravimi dodatki postane razkošen potovalnik
- Štirivaljni turbodizel je dovolj zmogljiv, a bi želeli več uglajenosti
- Cena se z dodatno opremo povzpne v višave – nad 100 tisočakov
Sobota, 29. februar 2020
Mercedes je Mercedes. To ste gotovo slišali že ničkolikokrat. Praviloma se nanaša na kakovost in luksuzne lastnosti vozil te znamke, praviloma za osebne avtomobile. Toda Mercedes so tudi gospodarska vozila. Tovornjaki in kombiji, pri katerih kakovost šteje, luksuz in udobje pa skorajda nista pomembna.
A v Stuttgartu znajo svoje bogate izkušnje na področju avtomobilskega udobja in razkošja prenesti tudi na svoje kombije. Rezultat je potniški razred V z vrlinami prestižnega razreda S. Dokaz tega prenosa je testni V 300 d 4matic v daljši izvedbi, ki že na prvi pogled daje vedeti, da ni navaden potniški kombi. K temu poleg elegantne temno sive karoserije in črnih platišč pripomorejo maska z diamantnim vzorcem v slogu drugih osebnih mercedesov ter razni kromirani detajli.
Tudi navzven zna pokazati prestiž, ki pritiče trikraki zvezdi.
Šele pogled v kabino razkrije, kakšno je lahko pravo razkošje v kombiju. Pozornost takoj ujamejo armaturna plošča z veliko leseno okrasno oblogo in svetli usnjeni sedeži. Lepo, ni kaj. A to ni vse. Glavna namreč nista potnika, ki sedita v prvi vrsti, temveč tista v drugi. Tu sta lahko nameščena luksuzna naslanjača, ki se lahko s pomočjo elektrike skoraj popolnoma izravnata za spanje ali zgolj bolj kakovosten počitek. Na vzglavnikih imata nameščeni izjemno mehki blazini, kakršni smo do zdaj
videli le v razredu S. Poleg tega sta ogrevana in hlajena, za udobje skrbita še z masažo. Potnikoma je na voljo držalo za pijačo z grelno in hladilno funkcijo. V spodnjem delu sredinske konzole najdemo 12-voltno vtičnico, pogrešali pa smo priključke USB. V tretji vrsti so nameščeni trije bolj običajni sedeži, ki jih je mogoče premikati in celo odstraniti.
A razred V ne zagotavlja udobja le z razkošno notranjostjo. Zato skrbita zelo učinkovito vzmetenje in dobra zvočna zatesnitev, dobro je poskrbljeno tudi za voznika. Čeprav se sedi kombijevsko visoko, volanski obroč pa je nameščen razmeroma položno, je udobje na visoki ravni, k čemur poleg dobrih sedežev pripomorejo Mercedesovi ergonomski triki, kot je prestavna ročica samodejnega menjalnika ob volanskem obroču.
So pa tudi področja, kjer je še nekaj prostora za izboljšavo. Tu imamo v mislih predvsem multimedijski sistem stare generacije z zaslonom, ki še ne pozna delovanja na dotik in v primerjavi z novim MBUX deluje kot nekakšen dinozaver.
Dva fotelja v drugi vrsti sta nas spomnila na kabino luksuznih zasebnih letal, ki jih navadni smrtniki po navadi vidimo le v filmih.
Druga stvar, ki bi lahko zmotila tiste, ki so pripravljeni za takšen avtomobil odšteti sto in več tisočakov, je motor. Sicer ne zaradi zmogljivosti, temveč (ne)uglajenosti. Kljub oznaki 300, ki je nekoč označevala trilitrske stroje z najmanj šestimi valji, je tu za masko z veliko trikrako zvezdo nameščen dvolitrski turbodizelski štirivaljnik, ki razvije spoštovanja vrednih 176 kilovatov (239 KM) moči in 500 Nm navora. To je dovolj za suvereno premikanje 5,1 metra dolgega in 1,8 tone težkega
vozila, a štirivaljni motor je nekoliko bolj grob in preprosto ne teče tako gladko kot stroji z dvema valjema in litrom prostornine več. To pomeni nekaj več tresljajev in posledično manjše udobje. Samodejni menjalnik deluje hitro in logično, poraba je s testnim povprečjem 9,8 litra na 100 kilometrov sprejemljiva. Razlog za uporabo manjšega motorja, seveda, tiči v strogih in na trenutke nerazumnih evropskih predpisih glede izpustov.
Ne glede na to se v tem avtomobilu potuje kot v prvem razredu oziroma kot v zasebnem letalu. V takšni konfiguraciji zmore veliko več kot prevoze VIP z letališča v hotel in obratno. To je pravi luksuzni potovalnik, denimo za mogotce, ki potujejo s spremstvom, a raje ostajajo na trdnih tleh. Takšnim se tudi cena, ki je pri testnem avtomobilu z dodatki, kot so štirikolesni pogon, linija dodatkov AMG in predvsem luksuzna sedeža v drugi vrsti, s 94.560 evrov dosegla skoraj 113 tisočakov, ne bo
zdela pretirana. Nam se je. Zlasti zato, ker kljub udobju, ki ga ponuja, oprema še vedno ni popolna. Za to ceno bi lahko Nemci v drugi vrsti vgradili še kakšen zaslon ali dva, priložili brezžične slušalke in še bi lahko naštevali. Toda očitno je potnikov, ki želijo leteti z družbo Mercedes Airlines po takšni ceni, tudi tako dovolj.
Mercedes-benz V 300 d 4matic exclusive |
Vozilo in motor: potniški kombi, 5 vrat, 7 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1950 ccm, 176 kW (239 KM) pri 4200/min, 500 Nm pri 1600/min; Menjalnik: samodejni, 9-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 5140 x 1928 x 1880 mm; Medos. razdalja: 3200 mm; Pnevmatike: 235/40 R19; Masa/nosilnost: 2150/650 kg; Prtljažnik: 1.030 l. |
Največja hitrost: 214 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,5 s; Poraba goriva (EU): 7,3/6,1/6,5 l/100 km; Povprečje na testu: 9,8 l/100 km; Izpust CO2: 172 g/km. |
Cena: osnovni model (V 220 d): 44.820 €, testno vozilo: 112.862 €; Autocommerce, d. o. o., Ljubljana. |
videz, vozne lastnosti, luksuzna sedeža | končna cena | brez napak |