Avto.info
Iskalnik: Model:

Mini cabrio cooper S

Mini platno, velik užitek

  • Novi mini cabrio je večji, udobnejši in prestižnejši kot prejšnji
  • Platnena streha se s pomočjo izredno tihega električnega mehanizma zloži v 18 sekundah
  • Cooper S stane 4.400 evrov več kot klasična trivratna izvedba
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 9. julij 2016

Mini je še vedno mini, pa čeprav tretja generacija na novo obujene legende v dolžino meri že 3,85 metra, kar je 22 centimetrov več kot model iz leta 2002. Dodatni centimetri so s seboj, seveda, prinesli več prostora v notranjosti, dodatno varnost in prestiž. Da so nekaj dodatnih milimetrov lahko namenili zvočni izolaciji, se še posebej pozna pri kabrioletu, ki nas je navdušil z vzorno tiho vožnjo pri zaprti strehi.

Odličen strešni mehanizem pa ni le protihrupno temeljit, temveč tudi tehnološko dovršen. Omogoča namreč vožnjo z delno odprtim platnom v stilu klasične sončne strehe ali pa pristno izkušnjo zgoraj brez. Seveda si pri tako nostalgični znamki niso mogli pomagati in so zloženo platno zopet pustili na vrhu zadnjega dela avtomobila, namesto da bi se pospravilo v notranjost. Proces pospravljanja zaprte strehe traja 18 sekund in se lahko izvaja tudi med vožnjo do hitrosti 30 km/h, električni mehanizem pa deluje skoraj neslišno.

V majhno kompaktno vozilo so uspeli stlačiti čisto vse, kar sicer pričakujemo v velikih BMW-jevih limuzinah.


Z izjemo platnene strehe, ki je bila v primeru testnega avtomobila okrašena s poslikavo britanskega Union Jacka, takšen mini oblikovno ni drugačen od klasike s tremi vrati in kovinsko streho. A le, če gre za zmogljivo različico cooper S, katere sprednji odbijač je od drugih nekoliko bolj napihnjen, zadaj pa na sredini ven štrlita dva zaključka izpušnih cevi. Kot takšen ni le 'gobec pa sapa', ampak športni videz upraviči z dvolitrskim turbobencinskim motorjem, ki zmore 141 kW (192 KM). Tokrat je bil povezan s klasičnim 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom, katerega delovanje je zavidljivo hitro. Za dodatno razburjenje poskrbi pri priganjanju, ko prestavljanje navzgor pospremi nekoliko pritajeno jezno brbotanje in pokanje iz izpušnega sistema. Z zvočno spremljavo ali brez nje, mirno lahko rečemo, da gre za enega boljših samodejnih menjalnikov, ki se s hitrostjo delovanja lahko postavi ob bok marsikateremu menjalniku z dvojno sklopko.

Dodatne ojačitve, ki jih zahteva konstrukcija avtomobila brez strehe, so prinesle 135 kilogramski pribitek pri masi. Vpliv na vozne lastnosti je zelo majhen oziroma zanemarljiv, saj se tudi ta mini pelje kot po tirnicah ali pa kot gokart (to izpiše ob vklopu športnega režima delovanja pogonskega sklopa). Odziven volan vselej natanko sporoča, kaj se godi pod kolesi, zelo trdo nastavljeno podvozje pa poskrbi, da gre avtomobil vedno tja, kamor je obrnjen volan. Kazen za tovrstne užitke je poraba goriva, ki se mimogrede povzpne tudi prek desetih litrov. Posledica športne naravnanosti sicer niso le pogosti obiski bencinskih črpalk, ampak se trdo nastavljeno vzmetenje pozna tudi pri udobju. Gladek asfalt tega sicer ne pokaže, naše luknjaste ceste pa iz minija zvabijo temno plat, ko čez kratke neravnine poskakuje kot otrok na pretirani dozi sladkorja.

Smo pa prepričani, da kupci minija večinoma vedo, v kaj se spuščajo, in jim takšna športnost godi. Po novem se lahko nadejajo še dodatkov, ki smo jih vajeni iz prestižnejših BMW-jev. Ti s seboj prinašajo tudi zasoljeno ceno, ki pa ob 4.400 evrih pribitka za užitkom namenjeno platneno streho tako ali tako ne igra več glavne vloge.

 

Mini cabrio cooper S
 Vozilo in motor kabriolet, 2 vrat, 4 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1998 ccm, 141 kW (192 KM) pri 5000/min, 280 Nm pri 1250/min; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: /.
  Velikost:  3850 x 1727 x 1415 mm; Medos. razdalja: 2495 mm; Pnevmatike: 205/45 R17; Masa/nosilnost: 1370/395 kg; Prtljažnik: 215 l.
  Največja hitrost:  228 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,1 s; Poraba goriva (EU): 7,1/4,8/5,6 l/100 km; Povprečje na testu: 9,2 l/100 km; Izpust CO2: 131 g/km.
  Cena:  osnovni model (one): 22.050 €, testno vozilo: 44.400 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana.
delovanje strehe, vozne lastnosti cena dodatne opreme, pretrdo podvozje brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.