Avto.info
Iskalnik: Model:

Mini cooper

Trije so že gneča

  • Kljub zgolj trivaljnemu motorju je nedvomno vreden zvenečega imena
  • Do stotice pospeši v manj kot osmih sekundah, okoli osem litrov znaša tudi poraba goriva
Avtor: Anže Jamnik, Petra Krištofelc / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 7. maj 2016

Imate zadrego pred trivaljnimi motorji? Nikar! Ti že dolgo niso več zgolj slabotni mlinčki z zvokom šivalnega stroja in tako skromnimi zmogljivostmi, da vas v višnjegorski klanec (tam pri Polževem, ja) prehiti celo avtobus, ki vozi na relaciji Beograd–München. Kje pa! Ampak – v miniju, ki za povrh nosi še športno oznako cooper? Odličen je!

Seveda, gre za člana nove generacije modularnih BMW-jevih motorjev, ki v cooperju iz treh valjev s skupno prostornino 1,5 litra razvije okroglih 100 kW moči (136 KM). Veliko za tako majhen avtomobil, ob tem pa je tu še 230 Nm navora, katerega krivulja svoj vrh dosega v radodarno širokem območju. Ni ga treba priganjati, da zvezno in odločno pospešuje, z višanjem vrtljajev pa začne še dodatno napenjati mišice – kot mlad žrebec, preden se požene v galop. Ob tem postaja tudi vse glasnejši, vendar nič kaj trivaljno ropotajoč, temveč prijetno športno rohneč, s čimer še dodatno vabi, da si ga privoščite s polno žlico.

Mini, kakršen mora biti. Poseben, privlačen, opazen in vozniško odličen. Tudi s trivaljnim motorjem.


In takrat si zaželite, da bi bil S, morda celo JCW. Saj ne, da bi bil običajni cooper premalo – nasprotno! Pospešek do stotice v manj kot osmih sekundah je dosežek, za kakršnega bi si velika večina malčkov pošteno obliznila prste. A mini se lahko pohvali še z resnično vrhunskim podvozjem, ki zlahka opravi tudi z (občutno) močnejšimi stroji. Lega na cesti je naravnost fantastična, tako da mu z vidika vozniških užitkov prav gotovo ni enakega. Pika na i je še odlična komunikativnost oziroma tista pristna povezava voznika in stroja, kjer s prsti na volanskem obroču in z zadnjico v ravno prav športnem sedežu ves čas čutite, kaj se dogaja pod sprednjimi in zadnjimi kolesi.

Resnično, pravi užitkar je tale mini. A le, če sta sama. Tudi kadar ne pretiravate s hitrostjo, bosta njegov energični značaj in trdo podvozje sopotnici kmalu utegnila iti na živce, tisti na zadnjem sedežu – tudi sedemletna hčerkica, ki jo tako navdušujejo raznobarvni, v resnici malce kičasti svetlobni elementi na sredinski konzoli – pa bo kolena vseskozi tiščal v vaš sedež (ali pa vi svoja pod volanski obroč). S tem se mora(te) sprijazniti.

Zato pa o ceni – več kot 20 tisočakov brez in skoraj 30 z dodatki testnega vozila – pravzaprav nima smisla razpravljati. Če iščete majhen avtomobil za ugodno ceno, prav gotovo ne razmišljate o miniju, a če vas mika in si ga nameravate privoščiti, potem najverjetneje ni prav pomembna.

 

POLETI Z MANO

Mini me je spomnil na mojo nekdanjo službo nad oblaki. Čeprav je ne pogrešam, bi z veseljem podoživela svoj 'supy' (prvi operativni let), ki ga je zaznamoval čaroben razgled. Kot novopečena članica kabinskega osebja sem imela v času vzleta in pristanka enkratni privilegij posedanja v družbi pilotov. Ker pa je bila moja prisotnost omejena na dve ključni fazi poleta, je zame veljala omejitev komunikacije ter prepoved dotikanja – stikal, seveda! L

Voznikov delovni prostor v miniju, na moje veliko veselje, spominja na pilotsko kabino. Oblika stranskih zračnikov posnema turbino reaktivnega motorja, okrogel osrednji zaslon se zdi kot letalski radar, stikala na stropu in osrednjem delu sredinske konzole pa so (z nekaj domišljije) na las podobna tistim iz Airbusa A380. J Celo vrvica, ki pripenja zadnjo polico v prtljažnem prostoru, se zaključi z nečim, kar izgleda kot mali turbinski rotor. Čeprav gre za prevozna sredstva očitno neprimerljivih dimenzij, me v povezavi z mini-malčkom na letala asociirajo še podobno okrogle linije, 'reaktivni zvok' motorja ter aviacijsko navdihnjen logotip.

Mladosten, razgiban in domiseln posebnež dragega videza me je kupil z monokromatsko zunanjostjo in značilnimi nalepkami. Še posebej 'posh' so mi delovala vrata brez okvirjev stekel ter sedeži v škotskem karu. Zabavna se mi je zdela povezava nekaterih nastavitev (temperature, zvoka, prezračevanja … ) s sorazmerno barvno osvetlitvijo osrednjega ekrana. Razveselila sem se neobčutljive sklopke, natančnega volana, zanesljivega parkirnega asistenta ter presenetljivo nemotečega oglašanja parkirnih tipal.
Spregledala sem mu gretje sedežev, ki mi je v vseh treh stopnjah zakurilo rit. Ni me zmotila vijolična barva ambientalne osvetlitve, za katero verjamem, da ni za vsakogar. Z malce vaje sem se privadila celo krožnega gumba za upravljanje z nastavitvami, ki je za napredovanje v meniju zahteval zasuk v obratni smeri urinega kazalca. Malce prikrajšano sem se počutila le zaradi pomanjkanja prtljažnega prostora in nepraktičnosti trivratnika.

Pod črto, zemeljske milje s polepljenim posebnežem so bile izredno zabavne in malce nostalgične. Spomnil me je na jeklene ptice, ki sem jih zapustila nekje v daljnih toplih krajih. Najin prizemljeni let je bil v primerjavi s tistimi nad oblaki precej manj stresen in nič kaj turbulenten. S svojo karto za potovanje pod njegovim okriljem pa sem spoznala, da po udobju presega povprečno ponudbo ekonomskega razreda. Še bi 'letela' …

 

 

Mini cooper
 Vozilo in motor kombilimuzina, 3 vrat, 4 sedeži; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 1499 ccm, 100 kW (136 KM) pri 4500–6000/min, 230 Nm pri 1250–4000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4.
  Velikost:  3821 x 1727 x 1414 mm; Medos. razdalja: 2495 mm; Pnevmatike: 175/60 R16; Masa/nosilnost: 1160/405 kg; Prtljažnik: 211 l.
  Največja hitrost:  210 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,9 s; Poraba goriva (EU): 5,7/3,8/4,5 l/100 km; Povprečje na testu: 7,9 l/100 km; Izpust CO2: 105 g/km.
  Cena:  osnovni model (mini one): 16.600 €, testno vozilo: 29.758 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana.

 

 

 

motor, lega na cesti, komunikativen volan utesnjena notranjost, trdo podvozje brez napak

 

 

 

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.