Avto.info
Iskalnik: Model:

Mitsubishi eclipse cross 1.5 mivec turbo intense+

Dodatek, ki spremeni vse

  • S pogonom na sprednji kolesi ima videz športnega terenca in lastnosti kombilimuzine
  • Turbobencinski motor je zmogljiv, a ne najbolj uglajen in varčen
  • Brez štirikolesnega pogona predstavlja predvsem alternativo bolj klasično oblikovanim križancem
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Sreda, 17. oktober 2018

Se še spomnite Mitsubishijevega kupeja, ki je slišal na ime eclipse? No, kar pozabite nanj, saj so Japonci tako poimenovali avtomobil, ki s kupejem iz leta 1989 in njegovimi nasledniki, z izjemo imena, nima čisto nič skupnega. To je sicer res eclipse, a z dodatkom cross. Ta nakazuje, da gre za križanca, za katerega Japonci morda zaradi zanimive silhuete s poševnim zadnjim steklom menijo, da je tudi malce kupejevski.

Kakor koli, priznati moramo, da jim je uspelo ustvariti oblikovno zanimiv avtomobil. In glede na to, da avtomobile v veliko primerih kupujemo predvsem z očmi, to ni slabo. Eclipse cross je namreč zaradi kromirane maske in izklesane karoserije videti mogočen in robusten ter pripravljen na najrazličnejše avanture. V primeru modela s štirikolesnim pogonom to morda celo drži, toda pri različici s pogonom le na sprednji kolesi v resnici ni čisto tako.

Kombinacija 1,5-litrskega turbobencinarja s 120 kilovati (163 KM) in šeststopenjskega ročnega menjalnika res ni namenjena terenskim podvigom. Motor je namreč pod 2.000 vrtljaji na minuto precej neodziven, nato se razživi in zelo živahno vleče do rdečega polja. Zaradi pomanjkanja navora pri nizkih vrtljajih si tako premagovanja kakšnih bolj zahtevnih klancev ali drugih terenskih podvigov z njim ne predstavljamo. Najbolj doma se počuti na asfaltu, kjer je lahko tudi precej hiter. Toda spodbujanje njegove živahne plati prinese visoko porabo goriva, ki zlahka preseže devet litrov na 100 prevoženih kilometrov.

Čeprav je ime eclipse poznano iz neke druge dobe, dodatek cross nakazuje, da gre za popolnoma nov avtomobil.


Mešane občutke vzbuja tudi podvozje, ki ob bolj dinamični vožnji sicer ne dovoli veliko prečnega nagibanja karoserije, pri čemer se zdi, da avtomobil s sprednjim delom vselej malce sili iz ovinka. Volanski mehanizem bi lahko bil bolj komunikativen, vzmetenje pa solidno opravlja svojo nalogo.

Dinamični obliki zunanjosti sledi oblika armaturne plošče, ki predstavlja nekakšno mešanico sodobnega in klasičnega ter prinaša nekaj ergonomskih posebnosti. Upravljanju multimedijske naprave je namenjena drsna ploščica z nekaj klasičnimi gumbi, nameščena na sredinskem grebenu. Priznati moramo, da se nam je proti pričakovanjem po začetnem privajanju na koncu zdela kar praktična, a se vseeno ne more kosati s kombinacijo vrtljivega in nekaj klasičnih gumbov, saj je preveč prepuščeno spretnosti vsakega posameznika. Ob tem »high tech« elementu pa na visokem sredinskem grebenu najdemo klasično in za kakšen centimeter previsoko prestavno ročico ter še bolj klasično in prav tako preveliko ročico parkirne zavore.

Presežnikov ne moremo uporabiti niti glede prostornosti druge vrste sedežev, zlasti pa prtljažnika, ki v osnovni postavitvi meri 341 litrov. A glede tega japonski posebnež skriva asa v rokavu. Zadnja klop je namreč vzdolžno pomična, in to kar za 20 centimetrov, tako prostornina prtljažnika (sicer na račun prostora za noge v drugi vrsti) naraste na 448 litrov.

Prepriča lahko z obliko in razumno ceno, malce težje s porabo goriva.


Paket opreme intense+ že z imenom obljublja bogato založenost in jo tudi dejansko ponuja. Kdor ga bo izbral, bo poleg sistema za samodejno zaviranje v sili s prepoznavanjem pešcev (ta je serijsko vgrajen pri vseh različicah) dobil še 18-palčna platišča iz lahke litine, luči s samodejnim preklapljanjem med zasenčenim snopom in dolgim snopom, projekcijski zaslon (head-up) in multimedijsko napravo, ki skriva eno posebnost. Žal ne vključuje navigacijske naprave. Te vam ne bodo ponudili niti za doplačilo, temveč boste lahko s priklopom prek kabla uporabili tisto, ki jo imate na pametnem telefonu.

Ni kaj, eclipse cross je res zanimiv križanec, ki bo z naštetimi posebnostmi in nekaj pomanjkljivostmi zadovoljil predvsem tiste, ki cenijo drugačnost in v množici tekmecev želijo izstopajočo alternativo. S popusti je za takšnega, kot smo ga preizkusili, treba odšteti razumnih 25 tisočakov.
 

Mitsubishi eclipse cross 1.5 mivec turbo intense+
 Vozilo in motor športno-terenski križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: bencinski, vrstni štirivaljnik, 1499 ccm, 120 kW (163 KM) pri 5500/min, 250 Nm pri 1800/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4405 x 1805 x 1685 mm; Medos. razdalja: 2670 mm; Pnevmatike: 225/55 R18; Masa/nosilnost: 1500/550 kg; Prtljažnik: 341–1140 l.
  Največja hitrost:  205 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,3 s; Poraba goriva (EU): 8,2/5,7/6,6 l/100 km; Povprečje na testu: 9,4 l/100 km; Izpust CO2: 151 g/km.
  Cena:  osnovni model (1.5 mivec turbo inform): 21.890 €, testno vozilo: 27.040 €, AC-Mobil, d. o. o., Ljubljana.
videz, oprema, cena s popusti poraba goriva, prtljažnik brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.