Nissan X-trail 2.0 dCi tekna 4x4 X-tronic
Več da, a tudi več vzame
- X-trail je prostoren, udoben in všečno oblikovan športni terenec.
- Z dvolitrskim dizlom in samodejnim menjalnikom je razmeroma potraten.
Nedelja, 11. november 2018
Nissan je v zadnjih letih zagotovo najbolj poznan po svojem srednje velikem športnem terencu qashqai. Toda za vse, ki želijo večji in prostornejši avtomobil, je tu X-trail. S tretjo generacijo nima več tako jasne terenske drže kot njegov predhodnik, temveč se je po obliki in slogu malce bolj približal qashqaiju. To velja tako za zunanjost kot notranjost, kjer sta si modela precej podobna.
Tokrat smo ga preizkusili s kombinacijo najzmogljivejšega dizelskega stroja v ponudbi, ki razvije 130 kilovatov (177 KM), in neskončnostopenjskega menjalnika CVT X-tronic. Ta na papirju obljublja kar veliko, a je v praksi vse prej kot dinamičen. Moči in navora je za povprečnega uporabnika dovolj, ne smete pa pričakovati pretirane poskočnosti. Delovanje menjalnika spominja na klasično avtomatiko, saj motorja ne priganja v visoke vrtljaje, kot je značilno za tovrstne izdelke. V primerjavi z
dvosklopčnimi ali sodobnejšimi klasičnimi samodejnimi menjalniki je počasen, zato avtomobil deluje precej leno. Žal se ta kombinacija ne izkaže niti pri porabi goriva, ki je na testu znašala 9,4 litra na 100 prevoženih kilometrov oziroma vsaj liter več, kot bi pričakovali.
Štirikolesni pogon v samodejnem načinu navor po potrebi prenaša na zadnji kolesi, a le do hitrosti 80 km/h, zaklep pogona v razmerju 50 : 50 pa deluje le do hitrosti 40 km/h.
Se pa X-trail odkupi z udobjem in prostornostjo. Sprednja sedeža sta razmeroma mehka, a lepo oprimeta telo. V drugi vrsti je prostor radodarno odmerjen tako za noge kot glave, prtljažnik pa v osnovni postavitvi sprejme solidnih 550 litrov prtljage.
Nissanov štirikolesni pogon (poznan tudi iz qashqaia) ponuja tri načine delovanja – pogon spredaj, samodejni način in zaklep diferenciala v razmerju 50 : 50. Ta bo zagotovil primerno suverenost na spolzkih podlagah, a je pisan na kožo predvsem sodobnim, mehkejšim športnim terencem, saj daje prednost sprednjemu pogonu.
X-trail z največjim turbodizlom tako v primerjavi s qashqaijem ponuja predvsem prostornejšo in bolj udobno alternativo, ki prinaša višjo ceno in precej večjo porabo goriva.
Nissan X-trail 2.0 dCi tekna 4x4 X-tronic |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1995 ccm, 130 kW (177 KM) pri 3750/min, 380 Nm pri 2000/min; Menjalnik: samodejni, neskončnostopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4690 x 1830 x 1700 mm; Medos. razdalja: 2705 mm; Pnevmatike: 225/55 R19; Masa/nosilnost: 1745/495 kg; Prtljažnik: 550–1982 l. |
Največja hitrost: 196 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,0 s; Poraba goriva (EU): 6,7/5,8/6,1 l/100 km; Povprečje na testu: 9,4 l/100 km; Izpust CO2: 162 g/km. |
Cena: osnovni model (1,6 DIG visia): 25.900 €, testno vozilo: 40.980 €; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
videz, oprema | menjalnik, poraba goriva, ločljivost kamer za pogled okoli vozila | brez napak |