Nissan juke 1.5 dCi acenta
Pozerček
- Juke tudi po šestih letih ostaja eden izmed bolj originalnih malčkov na trgu
- S turbodizlom in bogato opremo je zmogljiv in vpadljiv, a stane več kot 20 tisoč evrov
Nedelja, 17. julij 2016
Ob pogledu na koncept qazana (leta 2009) je verjetno le redkokdo verjel, da bo tako drzna in posebna oblika brez večjih sprememb prišla do serijske proizvodnje. A zgodilo se je ravno to, leto pozneje pa se je rodil juke. Zaradi visoko posajene karoserije, napihnjenih blatnikov in strehe, ki se v slogu divjega modela GT-R spušča proti zadku, malček deluje zelo igrivo in bahavo. Zato mu je pred poldrugim letom prenova prinesla le minimalne spremembe. Podobno igriva je tudi notranjost, kjer je
okrogle linije mogoče popestriti z detajli v posebni barvi. Edino, kar nas je pri juku v notranjosti vedno motilo, je zgolj po višini nastavljiv volanski obroč.
Le ena stvar nas je zmotila tudi pri 1,5-litrskem turbodizelskem stroju. Ta v najmočnejši različici razvije 81 kilovatov (110 KM) moči in 260 Nm navora, kar je več kot dovolj za živahno premikanje malega postavljača. Pod 1.800 vrtljaji je malce zaspan, a to rešimo s pogostejšo uporabo natančnega šeststopenjskega menjalnika s športno čvrstimi hodi prestavne ročice. Prav veliko pa ne moremo narediti proti robatosti motorja, zaradi katere se dizelski tresljaji precej očitno prenašajo v kabino in
vplivajo na splošno udobje. To pa je tudi edina večja zamera; poraba je namreč s testnimi 6,2 l/100 km sprejemljiva.
Atraktivni križanec je zaradi togega podvozja in zanesljive lege zabaven tudi med ovinki.
Dinamičen videz juke opraviči tudi na cesti, kjer z dovolj čvrstim podvozjem in okretnostjo prepriča med ovinki, a ne spravlja v obup pri vožnji čez neravnine.
Skratka, juke je že od vsega začetka točno takšen, kot je videti, drzen, dinamičen in neposreden. Kljub razmeroma utesnjeni notranjosti je vsakodnevno uporaben. Z močnim turbodizlom in "šminkersko" opremo pa je, kljub popustom, ki navedeno ceno znižajo za slabih 10 odstotkov, razmeroma drag, saj je treba zanj odšteti malce več kot 20 tisočakov.
Nissan juke 1.5 dCi acenta |
Vozilo in motor: križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1461 ccm, 81 kW (110 KM) pri 4000/min, 260 Nm pri 1750/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4135 x 1765 x 1565 mm; Medos. razdalja: 2530 mm; Pnevmatike: 225/45 R18; Masa/nosilnost: 1380/465 kg; Prtljažnik: 354–1189 l. |
Največja hitrost: 175 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,2 s; Poraba goriva (EU): 4,4/3,8/4,0 l/100 km; Povprečje na testu: 6,2l/100 km; Izpust CO2: 104 g/km. |
Cena: osnovni model (1,6 16v visia): 15.380 €, testno vozilo: 21.890 €; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
videz, vozne lastnosti | robat motor, volanski obroč ni nastavljiv po višini | brez napak |
Oznake:
- juke
- križanec
- Nissan
- turbodizel