Nissan micra 0.9 IG-T tekna
Več kot poševnooki clio
- Nova micra si osnovo deli s cliom, a nagovarja kupce, ki si želijo nekoliko več prestiža in ekskluzivnosti
- Armaturna plošča je dodelana, ostalo pa ni na enaki ravni, vključno s povprečno zvočno zatesnjenostjo
- Renaultov trivaljnik je ob spodobnih zmogljivostih nemiren in zna biti precej hrupen
Petek, 16. marec 2018
Prve tri generacije je bila micra zelo priljubljen majhen avtomobilček, kupce je prepričeval s svojim karakterjem in ostalimi lastnostmi. Predzadnja je nato izgubila tisto nekaj, zaradi česar smo vzljubili prve tri. V želji po ugajanju celemu svetu je postala nevpadljiva in brez prave osebnosti. To so se z najnovejšo odločili spremeniti in ubrali popolnoma drugačno, bolj drzno pot.
Nova micra je sicer tesno v sorodu z aktualnim cliom, a se navzven tega skorajda ne vidi. Linije karoserije s petimi vrati so ostrejše, zaradi česar je avtomobil med drugim videti sodobnejše. Štiri metre dolg avtomobil za povrh ponuja možnost živo obarvanih dodatkov na karoseriji, v primeru testne micre so temno sivo poživili oranžni poudarki. V notranjosti se ta barvna kombinacija nadaljuje, a v drugačnem tonu. Pri Nissanu so namreč želeli ustvariti vtis prestiža in elegance, kar jim je uspelo z armaturno ploščo, odeto v oranžno usnje, in z dodelano postavljenim velikim barvnim zaslonom na sredini. Ta meri 17,8 centimetra in ponuja razmeroma dobro ločljivost, ki je pomembna za tiste, ki se zanašajo na kamero za vzvratno vožnjo. Prav tako ima možnost povezave Apple CarPlay. V roke lepo sede športni, spodaj prisekan volanski obroč, za katerim se skrivajo nič kaj moderno oblikovani analogni merilniki. Vtisa ne popravi niti velik barvni zaslon s podatki potovalnega računalnika, ki je nameščen med njiju.
Nasploh je marsikatera stvar v kabini nekoliko skregana z obljubami o vstopu micre v premijski razred. Plastika na vratih je trda kot v ljudskem cliu, podobna povprečnost velja tudi za vse drugo, z izjemo že omenjene armaturne plošče. V tem oziru ne moremo pohvaliti niti izolacije, ki ne zmore ukrotiti hrupa Renaultovega trivaljnika. Iz clia in capturja poznan 0,9-litrski motorček zmore 66 kW (90 KM), kar je za dobro tono težak avtomobil dovolj. Po mestu je poskočen, na daljših poteh pa
varčen sopotnik, a bi 5-stopenjskemu ročnemu menjalniku zagotovo koristila šesta prestava. Avtocestnih 130 km/h namreč vozi pri 3500 vrtljajih. Bolj kot sam hrup s cestišča in iz motornega prostora so nas zmotili tresljaji, še posebej ob zagonu motorja in tudi sicer v prostem teku.
S 17 centimetri večjo dolžino se je micra iz mestne malčice prelevila v štirimetrski avtomobil, ki bi znal zadovoljiti tudi družinske potrebe.
Podvozje je brez težav kos vsemu, kar zmore mali trivaljnik, v primerjavi s cliovim se zdi nekoliko bolj trdo, enako bi lahko rekli za njegov volan. Vse skupaj deluje za odtenek bolj ostro in direktno, kar se pozna pri dinamični vožnji. Pohvalno, a še vedno ne blizu premijskim malčkom, niti najboljšim med neposrednimi konkurenti, na primer fiesti. Je pa zato v najbolje opremljeni izvedbi tekna micra zelo predana varnosti, saj serijsko vsebuje sistem za zaviranje v sili s prepoznavanjem pešcev
in opozorilo ter preprečevanje nenamerne menjave voznega pasu. Paket zajema pametni ključ, ozvočenje znamke Bose, navigacijski sistem in že prej omenjeno kamero za vzvratno vožnjo.
Če novo micro sodimo v skladu z nekoliko višjimi pričakovanji, ki so jih pri Nissanu vzbudili s pridevniki kot so ekskluzivnost in premium, ji lahko marsikaj zamerimo. Po drugi strani cena z dodatki vred znaša 18.500 evrov, kar v svetu prestižnih malčkov ni dovolj niti za vstopni model. Micra je torej kot različica clia za tiste, ki želijo drugačnost, nekje vmes. Tako po ceni kot vsem, kar zna ponuditi.
Nissan micra 0.9 IG-T tekna |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 898 ccm, 66 kW (90 KM) pri 5500/min, 140 Nm pri 2250/min; Menjalnik: ročni, 5-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 3999 x 1734 x 1455 mm; Medos. razdalja: 2525 mm; Pnevmatike: 205/45 R17; Masa/nosilnost: 1053/477 kg; Prtljažnik: 300–1004 l. |
Največja hitrost: 175 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 12,1 s; Poraba goriva (EU): 6,7/4,2/5,1 l/100 km; Povprečje na testu: 6,6 l/100 km; Izpust CO2: 115 g/km. |
Cena: osnovni model (1.0 visia): 12.700 €, testno vozilo: 18.500 €; Renaul Nissan Slovenija, d.o.o., Ljubljana. |
serijska oprema, videz, varnostni sistemi | nekateri materiali, hrup motorja | brez napak |
Oznake:
- bencinski motor
- clio
- micra
- Nissan
- tekna
- test
- trivaljnik