Nissan qashqai 1.6 DIG-T 360°
Bencinske radosti
- Novi turbo motor je zamenjava za manj zmogljiv in bolj potraten dvolitrski bencinski stroj
- Najzmogljivejši qashqai v ponudbi stotico doseže v manj kot devetih sekundah
Sreda, 8. junij 2016
V času, ko smo v sodobnih avtomobilih vse bolj vajeni motorjev s turbopolnilniki, se razmeroma star dvolitrski bencinski stroj v enem najbolj priljubljenih križancev ni več dobro znašel. Njegova zamenjava je 1,6-litrski prisilno polnjen štirivaljnik, ki je s 120 kilovati (163 KM) zmogljivejši in na račun večje prožnosti tudi uporabnejši. Da gre za nekaj povsem drugega, priča dejstvo, da je največji navor 240 Nm na voljo že pri 2000 vrtljajih, medtem ko je dvolitrski zmogel le 196 Nm pri visokih 4800 vrtljajih.
V praksi avtomobil lepo vleče v vseh območjih delovanja, ki je precej širše kot pri dizlih. Je tudi tišji in manj tresoč. Do stotice potrebuje 8,9 sekunde in na račun lepo uglašenega podvozja, kljub športno-terenski zasnovi, ponuja precej pravih vozniških užitkov. Vzdušje malce skazi nenavadno dolga ročica menjalnika, ki se s hitrim pretikanjem ne razume najbolje.
Bencinskega qashqaia s štirikolesnim pogonom ni, ta je na voljo le pri najmočnejšem dizlu.
Če odštejemo štirikolesni pogon, je qashqai s tem motorjem najzmogljivejši v ponudbi. To se je odrazilo tudi pri porabi na testu, kjer smo izmerili povprečje 9,5 litra. Zanimivo je, da ima precej velik razpon porabe, saj lahko med ležerno vožnjo izven naselja porabi tudi manj kot šest litrov, mestno priganjanje pa mimogrede pomeni več kot deset litrov. Ne glede na to, izbiro tega motorja še vedno zagovarjamo, saj zmore dobrih 30 'konjev' več kot najzmogljivejši turbodizel v ponudbi, obenem pa
stane tisočaka in pol manj. Če vas spodaj napisana cena kljub temu prestraši, naj povemo, da gre del tudi na račun lepotno-uporabnega paketa opreme 360°, ki med drugim ponuja sistem kamer, s katerimi ustvari pogled na okolico vozila s ptičje perspektive. Da bi bila odločitev nekoliko lažja, pri Nissanu ponujajo poseben popust v višini 2.800 evrov.
Nissan qashqai 1.6 DIG-T 360° |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1618 ccm, 120 kW (163 KM) pri 5600/min, 240 Nm pri 2000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4377 x 1806 x 1590 mm; Medos. razdalja: 2646 mm; Pnevmatike: 215/55 R18; Masa/nosilnost: 1365/520 kg; Prtljažnik: 401–1569 l |
Največja hitrost: 200 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,9 s; Poraba goriva (EU): 7,6/5,0/6,0 l/100 km; Povprečje na testu: 9,5 l/100 km; Izpust CO2: 138 g/km. |
Cena: osnovni model (1.2 DIG-T visia): 20.670 €, testno vozilo: 26.820 €; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
zmogljiv motor, vozne lastnosti | dolga prestavna ročica, poraba | brez napak |
Oznake:
- bencinski motor
- Nissan
- qashqai