Opel crossland X 1.2 turbo 96 kW innovation
Bencinar mu bolje pristaja
- Ne glede na motorno izbiro prepriča z okretnostjo in prostorno notranjostjo
- Najmočnejši bencinar s 96 W (131 KM) je zmogljiv, a ob težji nogi ne prav varčen
Petek, 3. avgust 2018
Najmanjšega Oplovega križanca – ki v skladu s trendi sledi značaju majhnega športnega terenca – smo po dizelski različici preizkusili še v kombinaciji z bencinskim motorjem. Gre za večkrat nagrajen, prisilno polnjen 1,2-litrski trivaljnik, ki v najmočnejši izvedbi razvije kar 96 kW (131 KM) in ob ustreznem navoru ter zelo prijetni prožnosti poskrbi, da je tako motoriziran crossland prav prijetno poskočen avtomobil. Čisto po pravici povedano – z racionalnega vidika bi mu verjetno popolnoma zadoščal šibkejši motor.
Za povrh je bencinski motor precej bolj uglajen od dizla – vedno mehko tekoč, brez tresljajev (tudi ob zagonu) in le pri priganjanju malce bolj slišen, a nikoli toliko, da bi bilo to zares moteče. Prav pretirano vrtenje v višje vrtljaje sicer nima smisla, saj je moči (in predvsem navora) dovolj že pri približno dva tisoč vrtljajih ali celo nižje, obenem se motor lahko pohvali s širokim območjem uporabnega delovanja in zato omogoča precej lenarjenja s sicer natančno ročico šeststopenjskega
menjalnika.
Za vzdolžno pomično zadnjo klop, nekatere varnostne pripomočke, led žaromete … je treba doplačati.
Ocenjujemo, da se kot celota nekako bolje vživi v značaj celotnega avtomobila, malce manj v njegovo korist govori le poraba goriva, ki je na testu znašala okroglih osem litrov na sto prevoženih kilometrov oziroma dva litra več kot pri dizlu. Ob malce lažji desni nogi in manjših tovrstnih apetitih brez težav shaja tudi s sedmimi, a žeja primerljivih, majhnih turbobencinarjev je pri nekaterih tekmecih vseeno manjša.
Je bencinar torej boljša izbira od dizla? Po našem mnenju je, je pa res, da je le 800 evrov cenejši in zato pravih dizelskih zaprisežencev verjetno ne bo prav zlahka prepričal.
Opel crossland X 1.2 turbo 96 kW innovation |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 1199 ccm, 96 kW (131 KM) pri 5550/min, 230 Nm pri 1750/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4212 x 1765 x 1605 mm; Medos. razdalja: 2604 mm; Pnevmatike: 215/50 R17; Masa/nosilnost: 1274/516 kg; Prtljažnik: 410–1.255 l. |
Največja hitrost: 206 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,1 s; Poraba goriva (EU): 5,9/4,7/5,1 l/100 km; Povprečje na testu: 8,0 l/100 km; Izpust CO2: 116 g/km. |
Cena: osnovni model (crossland X 1.2 enjoy): 15.510 €, testno vozilo: 24.575 €; Opel Southeast Europe, podružnica Ljubljana. |
prostorna in funkcionalna notranjost, okretnost |
poraba goriva, doplačilna varnost | brez napak |