Opel crossland X 1.6 CDTI innovation
Športnoprostorec
- Crossland X v Oplovi ponudbi nadomešča merivo
- Gre za enoprostorca v preobleki športnega terenca
- V osnovi ugodna cena s turbodizlom in bogato opremo zlahka preseže 20 tisočakov
Sobota, 23. december 2017
Eden od najnovejših trendov v avtomobilski industriji je izumiranje klasičnih enoprostorcev. Vse več ljudi si želi športne terence ali pa vsaj avtomobil, ki je videti tako. Temu so se z najnovejšo generacijo modelov espace in scenic najprej prilagodili pri Renaultu, med drugimi pa jim s skupnimi močmi sledijo pri Oplu, Citroënu in Peugeotu.
Crossland X je namreč plod sodelovanja med Oplom in skupino PSA, ki je nastal še pred francoskim prevzemom evropske veje General Motorsa. Zato tehnično zasnovo deli s citroënom C3 aircross (ta bo nadomestil model C picasso) in z novim peugeotom 2008. Kljub nekaterim elementom, ki so poznani iz francoskih modelov, je ohranil Oplov značaj. To velja tako za zunanjo obliko kot potniški prostor. Tu najdemo armaturno ploščo, oblikovano v slogu astrine, kar prinaša tudi podobno ergonomijo. Med
drugim pozdravljamo, da upravljanja klimatske naprave niso preselili na zaslon, kot so storili Francozi, temveč so ohranili navadne, prstom prijazne gumbe in vrtljiva stikala.
Z izjemo malce večje oddaljenosti od tal, robustnih odbijačev in nekoliko višjega položaja sedenja ne ponuja terenskih lastnosti.
Tudi sedeži so v nemškem slogu prijetno čvrsti in telesu ponujajo dobro oporo. V drugi vrsti je dovolj prostora tako za kolena kot glave potnikov, zadek pa skriva prostoren prtljažnik. Ta je razmeroma visok in v osnovni postavitvi meri 410 litrov. Možno ga je prilagajati s pomično talno polico, zlaganjem zadnjih sedežev in (za doplačilo) vzdolžnim pomikom. Tako lahko za sprednjima sedežema pridobimo do 1.255 litrov skupnega prostora.
Tudi 1,6-litrski turbodizelski štirivaljnik ima francoske korenine. Z 88 kilovati (120 KM) moči in 300 Nm navora je več kot dovolj zmogljiv za ta avtomobil. Obenem je dovolj prožen in ne zahteva prepogostega seganja po prestavni ročici. Le peta in šesta prestava imata malce daljši prestavni razmerji, zaradi česar bodo bolj zahtevni vozniki na avtocesti morali vseeno pretakniti v nižjo prestavo večkrat, kot bi jim bilo po godu. Ob hladnih zagonih je malce grob, kar pa pri višjih vrtljajih
skoraj popolnoma izzveni. Tudi poraba goriva je s testnim povprečjem 5,9 litra na 100 prevoženih kilometrov zelo zadovoljiva. Cena zmogljivega turbodizla ni najnižja, a le za 800 evrov presega ceno malce močnejše turbobencinske različice. Zato predstavlja logično izbiro za vse, ki avtomobil potrebujejo tudi za premagovanje daljših razdalj.
Njegova glavna vrlina je zelo prostorna kabina na le 4,2 metra dolžine.
Vozne lastnosti so primerne vrsti avtomobila. Vzmetenje večinoma dobro blaži udarce pri vožnji čez neravnine, prečno nagibanje karoserije v zavojih pa ni pretirano. Volanski mehanizem je kar natančen, a bi lahko bil bolj neposreden. Če ne pretiravamo, nam podvozje vselej posreduje dober občutek zanesljivosti in modelu, ki je v prvi vrsti namenjen mestni vožnji in družinskim potrebam, popolnoma pristaja.
V zadnjem času tudi manjši jekleni konjički ponujajo opremo, ki je bila še do pred kratkim namenjena modelom višjih razredov. Crossland X pri tem ni izjema. Zanj si lahko za doplačilo med drugim omislimo projekcijski zaslon (z dvižno ploščico), žaromete s popolno led osvetlitvijo in samodejno nastavitvijo svetlobnega snopa, paket, ki med drugim vključuje parkirno asistenco spredaj in zadaj ter kamero s 180-stopinjskim pogledom za vozilom, ergonomska in ogrevana sprednja sedeža, ogrevanje
volanskega obroča, sistem za brezžično polnjenje pametnih telefonov, brezstični ključ in še bi lahko naštevali. Vse to je premogel tudi testni primerek, kar je njegovo končno ceno dvignilo za skoraj šest tisoč evrov oziroma malce čez 25 tisočakov. To ni več mačji kašelj, toda tako motoriziran in opremljen crossland X ni več le prostoren mestni avtomobil, temveč zlahka opravlja tudi nalogo potovalnika za majhne in srednje velike družine.
Opel crossland X 1.6 CDTI innovation |
Vozilo in motor: križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1560 ccm, 88 kW (120 KM) pri 3500/min, 300 Nm pri 1750/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: /. |
Velikost: 4212 x 1825 x 1605 mm; Medos. razdalja: 2604 mm; Pnevmatike: 255/55 R17; Masa/nosilnost: 1319/521 kg; Prtljažnik: 410–1255 l. |
Največja hitrost: 187 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,9 s; Poraba goriva (EU): 4,7/3,6/4,0 l/100 km; Povprečje na testu: 5,9 l/100 km; Izpust CO2: 105 g/km. |
Cena: osnovni model (1.2 selection): 14.490 €, testno vozilo: 25.125 €; Opel SEE, podružnica Ljubljana. |
prostornost, prilagodljivost, udobje, poraba goriva | doplačilo za samod. zaviranje v sili | brez napak |