Opel zafira 1.6 CDTI ecotec innovation
Družinska povezanost
- Z 1,6-litrskim turbodizlom je uglajena in varčna, a rahlo zaspana pri nižjih vrtljajih
- Na voljo so najsodobnejši varnostni in asistenčni sistemi, a za večino je treba doplačati
Sobota, 2. september 2017
Zafira tretje generacije je lansko jesen po petih letih na trgu doživela prenovo. Takrat je dokončno odšel v pokoj tudi model druge generacije, zato se je novinka otresla dodatka tourer v imenu, s katerim se je razlikovala od predhodnika.
Poleg krajšega imena je Oplov družinski enoprostorec dobil tudi osvežen videz zunanjosti s prenovljenim sprednjim delom. Ta je dobil bolj umirjena žarometa, ki se zlijeta v novo motorno masko v slogu astre. Bolj očitna je prenova notranjosti, ki so ji namenili nov volanski obroč, novo grafiko merilnikov ter, predvsem temeljito prenovljeno sredinsko konzolo.
Zafira je od nekdaj poznana ne le po prostornosti, temveč tudi po enostavni prilagodljivosti, ki jo ponuja sedemsedežni sistem flex 7. V drugi vrsti se lahko tako namestijo trije odrasli potniki, v tretji pa še dva ne preveč zahtevna, saj je tam res malo prostora tako za noge kot za glave. Tako tretja kot druga vrsta se nekaj preprostimi gibi zloži, pri čemer nastane do 1.792 litrov prostora z ravnim dnom. Ni kaj, preprosto in uporabno, kot se za družinskega enoprostorca spodobi.
Zafira premore tudi sistem onstar, ki vas reši iz zagate v primeru okvare ali nesreče, ali pa vas poveže s prijaznim operaterjem, ki vam poišče najbližjo restavracijo.
Zelo spodoben je tudi 1,6-litrski turbodizel, ki razvije 99 kilovatov (135 KM). Prepričani smo, da ponuja dovolj moči za zahteve povprečnega uporabnika takšnega avtomobila in je tudi precej bolj uglajen od starejšega dvolitrskega stroja. Je pa v primerjavi s slednjim malce bolj zaspan pri nizkih vrtljajih, kar pomeni, da je treba malce pogosteje seči po prestavni ročici šeststopenjskega ročnega menjalnika. Na testu se je dobro odrezal tudi pri porabi goriva, ki je znašala 6,6 litra na 100
kilometrov.
Enako velja za vozne lastnosti. Zafira je v ovinkih čvrsta, volan pa posreduje dovolj informacij za zanesljiv občutek o dogajanju pod kolesi, tudi, ko se nam kam zelo mudi. Čeprav to ni športen avto, se ne upira dinamični vožnji, vprašanje pa je, kaj ima od tega ostalih (največ) šest potnikov, zlasti tista na pomožnih sedežih v tretji vrsti. Kljub temu je blaženje dobro in je ob vsakdanji vožnji tudi z 18-palčnimi kolesi, na katera je bil posajen testni primerek, več kot zadovoljivo.
Pri opremi innovation je treba za sodobnejše dodatke, kot so prilagodljivi tempomat, sistem za pomoč pri parkiranju z vzvratno kamero, prepoznavanje prometnih znakov, opozarjanje na nenamerno menjavo voznega pasu in samodejno prilagajanje svetlobnega snopa žarometov doplačati. Testni avto je bil opremljen tudi z opcijskimi športnimi ergonomskimi sedeži in nekaj drugimi malenkostmi, kar je dvignilo končno ceno za slabih pet tisočakov na končnih 32.638 evrov oziroma malce pod 30 tisočakov ob
upoštevanju popusta v višini 2.700 evrov.
Opel zafira 1.6 CDTI ecotec innovation |
Vozilo in motor: enoprostorec, 5 vrat, 7 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1598 ccm, 99 kW (135 KM) pri 3500/min, 320 Nm pri 2000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4666 x 1928 x 1660 mm; Medos. razdalja: 2662 mm; Pnevmatike: 225/45 R18; Masa/nosilnost: 1727/679 kg; Prtljažnik: 152–678-1792 l. |
Največja hitrost: 193 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,2 s; Poraba goriva (EU): 5,3/4,0/4,5 l/100 km; Povprečje na testu: 6,6 l/100 km; Izpust CO2: 125 g/km. |
Cena: osnovni model (1.4 turbo ecotec edition): 21.580 €, testno vozilo: 32.638 €; Opel SEE, podružnica Ljubljana. |
zmogljivosti, vozne lastnosti, poraba goriva, žarometi inellilux, sistem onstar | glasen motor ob hladnem zagonu | brez napak |
Oznake:
- avto fokus test
- enoprostorec
- Opel zafira
- test