Peugeot 5008 GT blueHDi 180
Prijazen celi družini
- Veliki križanec je za dvajset centimetrov daljši od sorodnega modela 3008ž
- V njem se lahko pelje do sedem potnikov, pet pa jih ima lahko zares ogromno prtljage
- Izvedba GT je na voljo le z dvolitrskim turbodizlom in samodejnim menjalnikom
Petek, 23. februar 2018
Uradno mu pri Peugeotu pravijo SUV, a če vprašate nas, je novi 5008 čisto pravi enoprostorec, ki le navidezno spada v družbo najbolj priljubljenih vozil zadnjega časa.
Brez dvoma je najbolj crossoverska stvar pri 5008 njegova zunanjost. Ima nekoliko večjo oddaljenost trebuha od tal, velika 19-palčna kolesa in par plastičnih ter kromiranih dodatkov na karoseriji. Prvi so za zaščito, drugi pa lepotne narave. Bolj je pomembno, da obdajajo razmeroma velik avtomobil, ki je kar za dvajset centimetrov daljši od modela 3008. Zaradi tega lahko v notranjosti nudi prostor za do sedem ljudi. V primeru testnega avtomobila je bilo vanj nameščenih le pet sedežev, za dodatna dva bi bilo treba doplačati še 830 evrov. Dobra plat tega je, da ima v prtljažniku še malenkost več prostora, saj so luknje za šesti in sedmi sedež ostale prazne. Nam so prišle prav za pospravljanje kakih drobnarij, ki bi se med vožnjo kotalile gor in dol po prtljažniku. Ta sicer meri med 780 in 1060 litri. Zakaj takšen razpon? Zaradi vzdolžno pomičnih sedežev v drugi vrsti, ki s poklopljenimi naslonjali ustvarijo rekordnih 2.150 litrov prostora.
Prostora je dovolj za čisto vse skiroje, poganjalce, SUP-e, kolesa, rolke in še vse ostalo, kar se valja pri hiši, mladim družinam so prijazni tudi zadnji sedeži. Tam brez težav sedijo trije (lahko odrasli) otroci, pravi bonus pa je v tem, da so sedeži posamični. Vsak izmed njih je ločeno pomičen, poklopljiv in odstranljiv, predvsem pa znajo navdušiti mlade starše, saj je nanje mogoče namestiti tri otroške sedeže naenkrat.
Dejstvo, da gre za bližnjega sorodnika zares dobrega modela 3008, samo po sebi veliko pove o njem.
Sprednji del kabine je zelo podoben tistemu v modelu 3008, vključno s sodobno in učinkovito oblikovano armaturno ploščo, malo manj praktično prestavno ročico samodejnega menjalnika in majhnim volanskim obročem. Na tega smo se doslej že dodobra privadili, a je bil občutek med upravljanjem tako velikega avtomobila s tako majhnim volanom vseeno nekoliko nenavaden. V tako dodelano oblikovani notranjosti je bilo hecno videti ročico za upravljanje s tempomatom. Ta se skriva za volanskim obročem in
je prava relikvija iz starejših, manj prijetnih Peugeotevih časov. Takšna pozornost in netolerantnost deloma izvira iz dejstva, da je imel testirani avtomobil najprestižnejši paket opreme GT. Pri 5008 bolje ne gre, a je vseeno možno nabrati kar nekaj dodatkov s seznama doplačil, ki so na koncu ceno zvišali še za več kot pet tisočakov. Tako je na koncu cena, ob upoštevanju popusta, za malenkost presegla štirideset tisočakov.
Izvedba GT je na voljo le z najzmogljivejšim motorjem v ponudbi. Gre za dvolitrski turbodizel s 133 kW (180 KM), ki je povezan s 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Čeprav do stotice pospeši v spodobnih devetih sekundah, je njegova prednost v udobju, ne toliko v športnosti. Ker štirikolesni pogon ni na voljo, je moči in navora več kot dovolj, tudi če družina šteje sedem članov. Zmerno vožnjo zna nagraditi s prav takšno porabo, ki je mimogrede lahko manjša od šestih litrov, težja noga ga lahko pripravi do povprečja nad devetimi litri. Pri nas se je povprečje ustalilo pri 8,2 litra, kar je za tako velik in zmogljiv avtomobil soliden rezultat.
In prav takšna bi bila naša ocena za celoten avtomobil, ki s svojimi atributi odkljuka večino želja (zahtevne) družine. Vsestranska uporabnost, sodoben videz, pri izvedbi GT pa še nekaj športnosti za očkovo veselje!
Peugeot 5008 GT blueHDi 180 |
Vozilo in motor: kompaktni crossover, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1997 ccm, 133 kW (180 KM) pri 3750/min, 400 Nm pri 2000/min; Menjalnik: samodejni, šeststopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4641 x 1844 x 1646 mm; Medos. razdalja: 2840 mm; Pnevmatike: 235/50 R19; Masa/nosilnost: 1605/675 kg; Prtljažnik: 780–1940 l. |
Največja hitrost: 211 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,1 s; Poraba goriva (EU): 5,5/4,4/4,8 l/100 km; Povprečje na testu: 9,1 l/100 km; Izpust CO2: 124 g/km. |
Cena: osnovni model (1,2 puretech 130 access): 22.798 €, testno vozilo: 43.028 €; P Automobil Import, d. o. o., Ljubljana. |
oblika, kakovost izdelave, prostornost |
/ | brez napak |