Peugeot 508 RXH blueHDi 180 EAT6
Dvojnik
- RXH je izgubil hibridno dušo in štirikolesni pogon, ohranil pa je atraktivno obliko posebne različice
- Kombinacija turbodizla, samodejnega menjalnika in bogate opreme ni poceni, a so na voljo veliki popusti
Četrtek, 10. marec 2016
Ko je peugeot 508 RXH leta 2012 prišel na trg, je bil pravi posebnež. Bil je namreč dizelski hibrid s štirikolesnim pogonom. Sprednji kolesi je poganjal zmogljiv turbodizelski stroj, zadnji pa elektromotor. To je bila zanimiva, a razmeroma draga rešitev. Zato so za RXH ob prenovi ponudili tudi bolj klasičen pogonski sklop s še zmogljivejšim dvolitrskim turbodizlom s 133 kilovati (181 KM) in klasičnim samodejnim menjalnikom.
Poleg oznake hybrid4 je izgubil tudi štirikolesni pogon in dobrih 200 kilogramov, pri čemer še vedno tehta konkretnih 1,7 tone. Zato je 181-glava konjenica (133 kW), ki se lahko na papirju zdi nepotrebna ali pretirana, v praksi povsem primerna za suvereno premikanje tega karavana. Stroj razvije kar 400 Nm navora, ki se zelo neposredno prenaša na volan, zaradi česar je treba ob naglem pospeševanju volanski obroč trdno prijeti z obema rokama. Volan je na drugi strani precej nenatančen in
nekomunikativen, kar pa pri tovrstnem avtomobilu ni element, ki bi prevesil jeziček na tehtnici. Podobno velja za podvozje, ki v hitreje odpeljanih ovinkih dovoljuje precej izrazito prečno nagibanje karoserije, še vedno pa deluje dovolj predvidljivo in zanesljivo.
Šibka točka hibridne petstoosmice RXH, ki pri nas ni več na voljo, je bil počasen robotiziran menjalnik; tega je pri turbodizelski različici zamenjala zelo solidna klasična avtomatika.
Pohvalo si zasluži šeststopenjska avtomatika, saj deluje hitro in uglajeno ter se lepo prilagaja slogu vožnje. Tu sicer ne smete pričakovati dinamičnosti, ki jo zagotavljajo dvosklopčni menjalniki, a glede udobja nimamo pripomb. Pri avtocestnih hitrostih je ta petstoosmica tiha in požira kilometre kot za šalo, ni pa rekordno varčna. Na testu je v povprečju zahtevala 7,5 litra plinskega olja na 100 kilometrov.
Čeprav je RXH izgubil hibridno dušo, je popolnoma ohranil atraktiven zunanji videz z uglajenim terenskim pridihom ter bogato opremo. Med drugim serijsko prinaša delno usnjeno oblazinjenje, panoramsko stekleno streho, dvopodročno samodejno klimatsko napravo, navigacijsko napravo, kamero za vzvratno vožnjo in 18-palčna platišča iz lahke litine. Testni primerek je s spiska dodatkov imel tudi zelo učinkovite popolne led žaromete, zelo kakovostno ozvočenje JBL z akustičnimi stekli v prvi vrsti ter
električno odpiranje prtljažnih vrat, kar je z nekaj drugimi malenkostmi ceno s slabih 38 dvignilo na skoraj 42 tisočakov. Ni kaj, to je, tudi glede na tekmece, veliko. A splača se pozanimati o popustih. Testni primerek bi bil namreč lahko z akcijskim popustom in financiranjem skoraj devet tisoč evrov cenejši.
Peugeot 508 SW 2.0 HDi 163 FAP avtomatik allure |
Vozilo in motor: karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1997 ccm, 133 kW (181 KM) pri 3750/min, 400 Nm pri 2000/min; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4828 x 1864 x 1525 mm; Medos. razdalja: 2817 mm; Pnevmatike: 245/45 R18; Masa/nosilnost: 1725/515 kg; Prtljažnik: 550–1598 l. |
Največja hitrost: 220 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,9 s; Poraba goriva (EU): 5,2/4,2/4,6 l/100 km; Povprečje na testu: 7,5l/100 km; Izpust CO2: 119g/km. |
Cena: osnovni model (SW 1.6 e-THP 165 active): 27.165 €, testno vozilo: 41.788 €; Peugeot Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
videz, oprema, motor, menjalnik |
nekomunikativen volan, odzivnost zaslona na dotik, pomanjkanje odlagalnih mest |
brez napak |
Oznake:
- 508
- Peugeot
- RXH
- samodejni menjalnik
- turbodizel