Renault clio TCe 120 intens
Ima (skoraj) vse, kar imajo veliki
- Najbolje prodajani avtomobil v Sloveniji je s prenovo dobil malenkost drugačno podobo in kup drugih novosti
- Po novem zna parkirati sam, kot edini v segmentu pa se lahko pohvali z ozvočenjem znamke Bose
- Najzmogljivejši bencinski clio z ročnim menjalnikom za zmeren denar ponuja tudi nekaj športnih užitkov
Nedelja, 30. april 2017
Verjetno se še spominjate slogana 'Ima vse, kar imajo veliki', s katerim so oglaševali clia prve generacije. Takrat je to deloma držalo, a je treba vedeti, da so v tistih časih veliki ponujali precej manj kot danes. Izjemno hiter in drag razvoj elektronike pomeni, da imajo prestižni avtomobili tu prednost, clio pa se kljub temu ne da kar tako. Dokaz za to je bil testni primerek prenovljenega clia, ki je za manj kot 16 tisočakov (upoštevan popust 2.000 evrov) med drugim ponudil novotarije, kot so pripomoček za prostoročno parkiranje, napreden multimedijski sistem z vzvratno kamero in prestižni avdio sistem znamke Bose.
Nedavna prenova je prinesla mnogo pomembnih novosti, čeprav bi na prvi pogled to težko trdili. Oblikovno se namreč novi clio od starega skorajda ne razlikuje. Ima malenkost preoblikovano masko in sprednji odbijač, nove in učinkovitejše žaromete z led tehniko ter pri testni različici dnevne led luči v obliki črke C. Zadaj je malce drugačen spodnji rob karoserije, avtomobil na fotografijah pa je bogatejši še za paket opreme GT line, ki vsebuje posebna aluminijasta platišča in karoserijske dodatke za bolj športni videz.
Novi materiali v kabini zagotavljajo malenkost bolj dovršen videz in občutek, a ne tako drastično, da bi vas zavedlo v misli, da sedite v kakšnem večjem in prestižnejšem avtomobilu. Za nekaj luksuza poskrbijo posamezni dodatki, med katerimi je najbolj atraktiven 17,8-centimetrski zaslon na dotik. Nadgrajen multimedijski sistem R-link evolution s kapacitativnim zaslonom ponuja enako odzivnost in funkcionalnost kot sodobna računalniška tablica. Glede na to, da je zadolžen za vse več opravil, je
to prav gotovo dobrodošla nadgradnja.
Ta sicer še ni iz Slovenije, a zaradi velikega povpraševanja novega clia, poleg v tovarni v Bursi in Flinsu, zopet izdelujejo tudi v Novem mestu.
V notranjosti se clio s prostornostjo uvršča v povprečje razreda, kar pomeni, da ni ravno primeren za 'zaresen' družinski avtomobil. Če se imajo doma zares radi, pa lahko za vse družinske potrebe poskrbi tudi takšen. Prostora hitro zmanjka na zadnjih sedežih, kjer je za kolena dovolj prostora le, če sta sprednja sedeža pomaknjena dovolj naprej, 300-litrski prtljažnik z razmeroma visokim nakladalnim robom pa tudi ni nič posebnega.
1,2-litrski bencinski štirivaljnik s turbopolnilnikom je bil na voljo že pred prenovo, takrat le v le v kombinaciji s samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko. Po novem je v ponudbi tudi z ročnim menjalnikom s šestimi prestavami. To je najzmogljivejši clio za voznike, ki prisegajo na ročno prestavljanje, saj ima tudi športna izvedba RS serijsko nameščen prej omenjeni samodejni menjalnik. Motor zmore 87 kW (118 KM) moči, ki zagotavlja poskočnost. Stotico doseže v devetih sekundah, najvišja hitrost znaša 190 km/h, nekako na podobni ravni pa sta tudi vodljivost in občutek na volanu. Je dovolj športen, da v njem lahko uživate, a se na ta račun ne odreka vsakdanji uporabnosti in udobju. Morda smo od njega pričakovali več dinamike zaradi prej omenjenega paketa GT line, ki navzven s karoserijskimi dodatki in v kabini s školjkastimi sedeži obljublja bolj prvinsko športnost.
Z najbolj raznoliko ponudbo dodatkov doslej in solidno zasnovo se je clio sloganu iz uvoda približal najbolj. Predvsem pa zna ponuditi nekaj za vsak okus – cenovno sprejemljivo prevozno sredstvo, športnim užitkom namenjeno cestno raketo (izvedba RS) ali pa nekaj vmes, kar je lepo demonstriral tokratni testni primerek.
Renault clio TCe 120 intens |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1197 ccm, 87 kW (118 KM) pri 5000/min, 205 Nm pri 2000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5 |
Velikost: 4063 x 1732 x 1448 mm; Medos. razdalja: 2589 mm; Pnevmatike: 205/45 R17; Masa/nosilnost: 1090/569 kg; Prtljažnik: 300–1146 l. |
Največja hitrost: 190 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,0 s; Poraba goriva (EU): 6,8/4,5/5,3 l/100 km; Povprečje na testu: 7,2 l/100 km; Izpust CO2: 118 g/km. |
Cena: osnovni model (1.2 life): 11.390 €, testno vozilo: 17.890 €; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
bogat nabor pripomočkov, videz | nakladalni rob prtljažnika, preglednost nazaj | brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- clio
- Renault
- test
- turbobencinski motor