Renault clio grandtour dCi 90 stop & start limited
Dizelsko racionalen
- Skladno oblikovan mali karavan se s prostornostjo spogleduje z modeli C-segmenta
- Turbodizel s 66 kW (90 KM) ponuja dobro razmerje med zmogljivostmi in porabo, ki se giblje okoli 5,5 l/100 km
Torek, 12. julij 2016
Na prvem testu clia grandtour (AF176) smo ugotovili, da gre za najbolj skladno oblikovan mali karavan in še vedno je tako. S turbobencinskim trivaljnikom se nam je zdel dovolj zmogljiv, a ne pretirano varčen.
Takrat smo vsem, ki imate bolj racionalne namene, priporočili dizelsko različico. Ta je sedaj na testu potrdila svoj varčni značaj. Turbodizelski štirivaljnik s 66 kilovati (90 KM) je uglajen in že pri nizkih vrtljajih postreže z dovolj navora za živahna speljevanja. Ročni petstopenjski menjalnik ima dobro preračunana prestavna razmerja, zato clio tudi brez šeste prestave, upoštevajoč hitrostne omejitve na avtocesti, lahkotno križari. So nas pa zmotili trdi hodi prestavne ročice. Vedno znova
smo namreč s težavo pretikali v vzvratno prestavo, česar pri renaultih načeloma nismo vajeni. Ena od glavnih vrlin malega stroja je poraba goriva. Ta je na testu v povprečju znašala 5,5 litra na 100 prevoženih kilometrov, pri čemer bi brez večjih težav šlo tudi pod pet.
Zmogljiv in varčen 1,5-litrski turbodizel je, žal, združen z ne najbolj natančnim ročnim 5-stopenjskim menjalnikom.
Mali karavan je vnovič dokazal, da je tudi s prostornostjo lahko kos zahtevam družinske uporabe. Prtljažnik ni ravno kraški požiralnik, a s 443 litri osnovne prostornine lahko pogoltne prtljago povprečne štiričlanske družine.
Za model s srednjim nivojem opreme limited je treba odšteti 16.500 evrov, za zares udobno uporabo pa priporočamo še opcijski paket udobje, ki med drugim vključuje samodejno klimatsko napravo, tipalo za dež in kartico za prostoročno upravljanje. Obkljukati pa velja tudi multimedijsko napravo R-link evolution z navigacijsko napravo tomtom. Z naštetim in kovinsko barvo se končna cena dvigne za dobra dva tisočaka, a približno toliko je tudi popusta.
Clio grandtour z dizelskim motorjem tako nedvomno predstavlja racionalno izbiro za vse, ki ne želite preveč obremeniti družinskega proračuna. Vedeti pa morate, da mali Francoz za to ceno ne ponuja najnovejših varnostnih in asistenčnih sistemov (samodejno zaviranje v sili, opozarjanje na vozila v mrtvem kotu …), ki počasi postajajo stalnica tudi v tem razredu.
Renault clio grandtour dCi 90 stop & start limited |
Vozilo in motor: karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1461 ccm, 66 kW (90 KM) pri 4000/min, 220 Nm pri 1750/min; Menjalnik: ročni, 5-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4267 x 1732 x 1445 mm; Medos. razdalja: 2589 mm; Pnevmatike: 225/45 R17; Masa/nosilnost: 1260/451 kg; Prtljažnik: 443–1380 l. |
Največja hitrost: 180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 12 s; Poraba goriva (EU): 3,5/3,1/3,3 l/100 km; Povprečje na testu: 5,5 l/100 km; Izpust CO2: 82 g/km. |
Cena: osnovni model (1.2 16v authentique): 11.990 €, testno vozilo: 18.930 €; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
motor, poraba, prtljažnik, multimedijska naprava | menjalnik, odsotnost najsodobnejših varnostnih sistemov, cena brez popusta | brez napak |
Oznake:
- clio
- grandtour
- karavan
- Renault
- turbodizel