Renault espace dCi 160 EDC initiale paris
Stavi na nove vrednote
- Enoprostorske vrednote uspešno združuje s prvinami nekaterih drugih segmentov
- Poleg udobja stavi na luksuz, s katerim prepriča tudi zahtevnejše kupce
- Kljub že kar prestižno bogati opremi stane precej manj kot 50 tisoč evrov
Petek, 13. november 2015
Tokrat je ubral drugačno pot; namesto izrazito prostornega enoprostorca, ki se zlahka spoprijema s številčno družino, psom in obilo dopustniške prtljage, novi espace stavi na zasnovo luksuznega križanca, ki spretno povzema prvine različnih segmentov.
Brez skrbi, v svojem bistvu je še vedno enoprostorec, s funkcionalno in udobno notranjostjo s sedmimi sedeži. Za voznika, sopotnika in potnike v drugi vrsti je resnično dobro poskrbljeno, saj so sedeži udobni in izdatno nastavljivi, tisti v drugi vrsti pa so tudi vzdolžno pomični in omogočajo prilagajanje prostora bodisi potrebam tamkaj sedečih potnikov bodisi prtljage za njimi. Če so pomaknjeni povsem nazaj, je prostora v kabini resnično veliko in tudi višjerasli bodo sedeli zelo udobno, za
njimi pa je še dobrih 600 litrov prostora za prtljago. Namesto klopi so trije polnovredni sedeži, prav vsi pa so opremljeni tudi s sidrišči isofix. Ob polni zasedenosti, seveda, zahteva malce odrekanja in več medsebojne uvidevnosti, a tudi tu se espace precej dobro odreže. Za prtljago je dobro poskrbljeno, dno prtljažnika je poravnano z zadnjim odbijačem, vseh pet zadnjih sedežev pa lahko z enostavnim pritiskom na gumb v prtljažniku (ali prek zaslona v kabini) zložite v povsem ravno dno.
Enega po enega ali vse hkrati.
Turbodizel s 118 kW (160 KM) in samodejni menjalnik sta udobna, a ne prav varčna kombinacija.
Enoprostorsko poslanstvo torej izpolnjuje z odliko in dolge poti so mu naravnost pisane na kožo – ne le zaradi že omenjenih udobnih sedežev, s katerih boste tudi po več urah vstali brez bolečin v križu ali nogah, temveč tudi zaradi udobnega podvozja, ki z značilno francosko mehkobo učinkovito požira najrazličnejše cestne neravnine. Na voljo je več režimov – udoben program je morda celo premehak, saj utegne na kakšnih ostrih in kratkih grbinah avtomobil kar malce preveč zanihati. Zato pa je v
srednjem toliko bolj uravnotežen, v športnem pa še malce bolj čvrst, a še vedno ne pretrd. Sicer pa je lega na cesti vseskozi zanesljiva, k njej pa pripomore tudi krmiljenje vseh štirih koles – pri višjih hitrostih se zadnji obrneta za nekaj stopinj v isto smer kot sprednji, kar izboljša stabilnost, pri nižjih pa se obrneta v nasprotno smer in s tem opazno izboljšata okretnost tega ne prav majhnega avtomobila. Tu je še varčni način, sicer pa lahko voznik po individualnih željah izbira
različne načine delovanja podvozja, samodejnega menjalnika, motorja … Še več, tu so še različni tipi in intenzivnosti masaž, osvetlitve merilnikov in notranjosti – možnosti je ogromno! Vse to, vključno s številnimi ostalimi funkcijami (radio, klima …), upravljate s pomočjo velikega, na dotik občutljivega zaslona na sredinski konzoli. Posebej moramo pohvaliti navigacijo – ta sicer ne jemlje diha s kakšnimi ultrasodobnimi tridimenzionalnimi kreacijami ali osupljivo grafiko, zato pa toliko bolj
prepriča z resnično natančnimi kartami in brezhibnim vodenjem povsem do izbranega naslova.
Navdušil nas je eden izmed najbolj natančnih navigacijskih sistemov, ki smo jih preizkusili v zadnjem času.
Za pogon testnega vozila je skrbel močnejši izmed dveh dizelskih motorjev v ponudbi, 1,6-litrski stroj z dvema turbinskima polnilnikoma in močjo 118 kW (160 KM). Brez skrbi, ob upoštevanju hitrostnih omejitev je moči povsem dovolj, je pa res, da se pri pospeševanjih pri višjih hitrostih (prehitevanje, pospeševanje na avtocesti) pozna, da gre vendarle za velik in precej težak avtomobil. K bolj umirjenemu značaju prispeva tudi nič kaj bliskovit samodejni menjalnik z dvema sklopkama, ki je na
trenutke celo malce neodločen, a zato udobne in uglajene sorte. Celoten paket ni ravno zgledno varčen – na testu se je namreč poraba gibala okoli osmih litrov na sto kilometrov.
Kljub temu je espace pod črto zelo dober. Udoben in prostoren, zaradi bogate opreme in izbranih materialov pa se odkrito spogleduje s premium razredom. A vseeno ostaja v zelo razumnih cenovnih okvirih – v osnovi stane 30 tisoč evrov, v svoji najbogatejši različici, vključno z že kar prestižnimi dodatki (usnjeni sedeži z možnostjo masaže, navigacija, led luči, strešno okno, kopica varnostnih in drugih pripomočkov …), pa zlahka ostaja pod 50 tisočaki. Če bi šlo za katerega od nemških
predstavnikov, bi bilo toliko verjetno treba odšteti zgolj za osnovni model …
Renault espace dCi 160 EDC initiale paris |
Vozilo in motor: enoprostorec, 5 vrat, 7 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1598 ccm, 118 kW (160 KM) pri 4000/min, 380 Nm pri 1750/min; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4857 x 1888 x 1677 mm; Medos. razdalja: 2884 mm; Pnevmatike: 235/55 R19; Masa/nosilnost: 1734/812 kg; Prtljažnik: 247–614–719–2035 l. |
Največja hitrost: 202 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,9 s; Poraba goriva (EU): 5,0/4,4/4,6 l/100 km; Povprečje na testu: 8,0 l/100 km; Izpust CO2: 120 g/km. |
Cena: osnovni model (espace dCi 130 life): 29.990 €, testno vozilo: 47.190 €; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
udobje, bogata oprema, zmogljiva navigacija, cena | poraba goriva, na trenutke neodločen menjalnik | brez napak |
Oznake:
- dCi
- EDC
- enoprostorec
- espace
- initiale paris
- Renault
- turbodizel