Avto.info
Iskalnik: Model:

Renault kadjar energy dCi 130 X-tronic S-edition

Rdeča nit je modra

  • Omejena serija prinaša posebno oblazinjenje in detajle v modri barvi
  • Kombinacija turbodizla in menjalnika X-tronic je namenjena umirjenim voznikom
  • Atraktiven in bogato opremljen avtomobil je s popustom na voljo za razumnih 28 tisočakov
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Nedelja, 30. december 2018

Francoza z japonskimi geni (tehnično zasnovo si deli z Nissanovim qashqaijem) smo že preizkusili z najmočnejšim turbodizelskim motorjem v kombinaciji z ročnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom. Tokrat je prišla na vrsto različica iz omejene serije S-edition, ki poudarja udobje in estetiko.

Gre za model, pri katerem je poznani 1,6-litrski turbodizel s 96 kilovati (130 KM) povezan z neskončnostopenjskim samodejnim menjalnikom X-tronic, prek katerega se navor prenaša le na sprednji kolesi. Jasno je torej, da gre za različico brez pravih terenskih ambicij in, kot se je izkazalo na testu, brez kakšne posebne želje po dinamiki.

Turbodizelski štirivaljnik je sicer dovolj zmogljiv in razvije vseh 320 Nm navora že pri 1.750 vrtljajih na minuto, toda v kombinaciji z japonsko neskončnostopenjsko avtomatiko je pri speljevanjih zelo zaspan. Menimo, da je odgovornost za to deljena. Tovrstni menjalniki so namreč znani po tem, da ne marajo dinamične vožnje, saj ob močnejšem pritisku na plin po nepotrebnem poženejo motor v visoke vrtljaje. Toda za X-tronic bi lahko rekli, da je izjema, ki potrjuje pravilo. Deluje namreč bolj v slogu klasičnih samodejnih menjalnikov in tudi ob odločnejšem pritisku na plin ne preganja motorja v visoke vrtljaje. Vožnja je zato bolj prijetna, še najbolj prijetna pa je, če od njega ne zahtevamo preveč. Zato se takšen kadjar najbolje odreže na regionalnih cestah in avtocesti, kjer je motor, tudi zaradi dobre zvočne zatesnitve, komaj slišen. Povprečna poraba na testu je znašala 7,2 litra na 100 kilometrov, kar ni rekordno malo, a je za visoko posajen avtomobil s samodejnim menjalnikom popolnoma sprejemljivo.

S pogonom le na sprednji kolesi ni pravi terenec, je pa lahko udoben družinski avtomobil.


Sprejemljive oziroma zadovoljive so tudi njegove vozne lastnosti. Nagibanje karoserije v ovinkih je omejeno, volanski obroč bi lahko bil za odtenek bolj komunikativen, a je dovolj natančen in njegovo delovanje ustreza značaju avtomobila. Na slabše vzdrževanih cestah se v kabino morda prenese kakšen tresljaj več, kot bi želeli, za kar je delno kriva atraktivna obutev z nizkopresečnimi pnevmatikami, ki so preprosto trše od tistih z večjim presekom na manjših platiščih.

Jasno je torej, da je takšen kadjar rojen za asfalt, na splošno za urbane avanture, kjer pridejo bolj do izraza njegovi stilski dodatki. Med bolj opazne gotovo sodijo posebna 19-palčna platišča iz lahke litine, ki jih krasi Renaultov logotip na modri podlagi. Modri detajli imajo glavno vlogo tudi v notranjosti, še pred vstopom pa nas na pragu pozdravi napis S-edition na kovinski ploščici. Sedeži, ki ponujajo dober bočni oprijem, so odeti v kombinacijo usnja in blaga, krasijo jih kontrastni modri šivi. Ti so lepo vidni tudi na volanskem obroču in plošči nad merilniki. Zaradi tega notranjost na pogled deluje nadpovprečno, žal se med uporabo pokaže, da so nekateri materiali in izdelava še vedno zgolj povprečni. Kar nekaj je trde plastike. Takšna je sredinska konzola, ki prav zoprno zaškripa, če se vanjo opremo s kolenom. Brez presežnikov lahko opišemo tudi delovanje multimedijske naprave R-link, ki se brez težav poveže z mobilnimi telefoni, predvaja glasbo prek povezave bluetooth, a prekine, če želimo predvajati vsebino z YouTuba.

Z estetskimi dodatki posebne serije je notranjost videti nadpovprečno, a kakovost nekaterih materialov ostaja povprečna.


Področje, kjer jo kadjar odnese skoraj brez pripomb, je prostornost. Voznikov sedež in volanski obroč sta izdatno nastavljiva, zato se zlahka najde ugoden položaj za volanom. Za kolena potnikov v drugi vrsti ostane dovolj prostora, tudi če se spredaj namestita dobrih 180 centimetrov visoka potnika. Prtljažnik bo s 472 litri osnovne prostornine zadovoljil večino potreb, čeprav je uporabnost njegovega glavnega dela nekoliko okrnjena zaradi dvojnega dna.

Kadjar S-edition je torej bogato opremljen urbani šminker z nekoliko izstopajočim videzom. Z nekaj dodatki, kot sta avdio sistem znamke Bose in kovinska barva, stane slabih 31 tisočakov, s popustom v višini 2.500 evrov pa je njegova cena glede na dobljeno kar razumna.
 

Renault kadjar energy dCi 130 X-tronic S-edition
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1598 ccm, 96 kW (131 KM) pri 4000/min, 320 Nm pri 1750/min; Menjalnik: samodejni, neskončnostopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4449 x 1836 x 1607 mm; Medos. razdalja: 2646 mm; Pnevmatike: 225/45 R19; Masa/nosilnost: 1505/468 kg; Prtljažnik: 472–1478 l.
  Največja hitrost:  189 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,1 s; Poraba goriva (EU): 5,6/4,7/5,0 l/100 km; Povprečje na testu: 7,2 l/100 km; Izpust CO2: 130 g/km.
  Cena:  osnovni model (kadjar TCe 140 life): 20.790 €, testno vozilo: 30.731 €; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
bogata oprema, videz kakovost določenih materialov brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.