Avto.info
Iskalnik: Model:

Renault twizy urban 80

Avtomobil ali igrača?

  • Električno dvosedežno vozilo je lahko štirikolo, vozijo ga lahko 15-letniki
  • Z enim polnjenjem smo na testu povprečno prevozili šestdeset kilometrov
  • Subvencija znaša tri tisočake, najem baterije pa vsaj 50 evrov na mesec

 

Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 29. oktober 2016

Twizy ni čisto pravi avtomobil, je pa zelo blizu. Poimenovanje 'lahko štirikolo' pove, da ima štiri kolesa, motor in volan, vozijo pa ga lahko že 15-letniki. Poseben je še v kupu drugih lastnosti, ki jih lahko vidimo že na prvi pogled. Dve osebi, ki se v njem vozita, sedita ena za drugo, od zunanjega sveta pa v resnici nikoli nista ločeni, saj vrata nimajo stekel, pa tudi tesnijo ne. Kljub temu je zanje treba doplačati 590 evrov, poleg večjega občutka varnosti pa z njimi dobite tudi vpadljivost italijanskih superšportnikov. Odpirajo se namreč navzgor. Na koncu so tu še kolesa, ki štrlijo iz karoserije, s čimer so ugodili željam tistih, ki velikokrat parkirajo na utesnjenih parkiriščih in radi vidijo, kam gre kolo.

Razen klasičnega volanskega obroča in stopalk tudi v notranjosti ni pretirano veliko avtomobilskega. Sedeža sta na tenko oblazinjena s trpežnim materialom, kakršnih smo vajeni pri motociklih, prostora za prtljago pa tudi ni veliko več kot pri kakšnem dvokolesniku. Prtljažnik (če mu lahko tako rečemo) je dostopen iz notranjosti in meri vsega 31 litrov, pred voznikom pa sta še dva majhna predalčka, od katerih se da enega zakleniti. Dostop do zadnjega sedeža ni ravno razkošen, se pa da na njem sedeti tudi, če meriš več kot 180 centimetrov.

Če bi imeli vikend na Ibizi, bi si ga v hipu nabavili. V Sloveniji je razlogov za nakup nekoliko manj.


Pri varnosti je vseeno bolj avtomobil kot ne, kar dokazuje s trdno varnostno kletko, štirimi kolutnimi zavorami in zračno blazino za voznika. Slednjega v sedežu trdno drži štiritočkovni varnostni pas, ki ga sestavljata običajni tritočkovni pas in dodatni trak, ki ga voznik potegne čez desno ramo.

Nekako prav se zdi, da je takšno vozilo prihodnosti gnano z električnim motorjem. Tega izdelujejo v slovenskem podjetju Letrika iz Šempetra, kjer podobne izdelke prodajajo izdelovalcem golf vozičkov. V twizyju ima moč 13 kilovatov (17 KM), kar je dovolj, da doseže 80 kilometrov na uro, pri tem pa pospeški niso ravno vratolomni. S težo, ki s potniki na krovu presega pol tone, se razmeroma šibek motor ne more spopasti v slogu osebnih avtomobilov, a prometa vseeno ne ovira. Celo na avtocesto se lahko z njim zapeljete, a za to ni prav veliko smisla. Poleg tega, da vas bodo kleli še tovornjakarji, se toliko hitreje izpraznijo tudi baterije kapacitete 6,1 kWh.

Za pogon skrbi 13-kilovatni elektromotor, ki nastaja v slovenskem podjetju Letrika.


Pod sedeža zložen komplet baterij tehta okoli 100 kilogramov in se s pomočjo običajnega električnega priključka napolni v dobrih treh urah. Renault obljublja, da naj bi bil doseg z enim polnjenjem do 100 kilometrov, a nam je največkrat uspelo prevoziti okoli 60 kilometrov. Doseg vseeno ocenjujemo za soliden, saj tu ne gre za vozilo, ki bi bilo namenjeno daljšim vožnjam, ampak bolj mestnim relacijam.

Na koncu se moramo ustaviti še pri ceni, ki za izvedbo z največjo hitrostjo 45 km/h znaša 6.490 evrov, za model, ki gre 80 km/h, pa osem tisočakov. Doplačila za vrata, aluminijasta platišča, panoramsko streho in drugo so ceno testnega povzdignila do 9.600 evrov, a vse skupaj nekoliko omili subvencija, ki znaša 3.000 evrov. Naj se dobrih šest tisočakov in vsaj 50 evrov na mesec za najem baterij zdi malo ali veliko, je bolj pomembno vprašanje, ali lahko s takšnim vozilom živite. Vožnja z njim je zares prijetna le v toplih poletnih mesecih, sicer je hladnega vetra preveč. Da o dežju ali snegu sploh ne govorimo. Torej ga bodo kupili tisti, ki si lahko privoščijo poletno igračo, in redkih nekaj, ki jim v poslovnem ali zasebnem življenju ustreza natanko to, kar twizy ponuja. Če spadate v katero od teh dveh skupin, vam nakup svetujemo. Mi smo se z njim odlično zabavali!
 

Renault twizy urban 80
 Vozilo in motor lahko štirikolo, 2 vrat, 2 sedeža; Motor: električni, sinhronski, 13 kW (17 KM), 57 Nm; Menjalnik: samodejni, enostopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: /.
  Velikost:  2338 x 1396 x 1454 mm; Medos. razdalja: 1686 mm; Pnevmatike: 125/80 R13; Masa/nosilnost: 473/217 kg; Prtljažnik: 31
  Največja hitrost:  80 km/h; Pospešek (0–100 km/h): / s; Polnjenje baterij: 3 ure preko običajnega omrežja; Povprečen doseg na testu: 60 km.
  Cena:  osnovni model (twizy urban 45): 6.490 €, testno vozilo: 9.631 €; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
kompaktnost, cena s subvencijo doseg, izpostavljenost vremenu brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.