Seat arona FR 1.5 TSI
Na dveh stolčkih
- Arona temelji na ibizini tehniki, a je precej bolj prostorna in uporabna
- Z 1,5-litrskim turbobencinarjem je poskočna in uglajena, toda ne prav varčna
- Testni avtomobil je segal v višje razrede tako z vsebino kot ceno, ki je dosegla skoraj 25 tisočakov
Petek, 10. avgust 2018
Praktično vsak avtomobilski proizvajalec, ki nekaj šteje, ima danes v ponudbi vsaj enega športnega terenca ali križanca. Seat ima dva, tretji je na poti. Arona je najmanjši med njimi in si osnovo deli z najnovejšo ibizo. To pomeni, da se lahko tako kot malce manjša sestra pohvali z novo platformo in drugo najsodobnejšo koncernsko tehniko ter nekaj elementi, ki ga naredijo še bolj uporabnega.
Arona se zdi kot posrečena mešanica med večjo ateco in manjšo ibizo. K privlačnosti zunanjega videza precej prispeva dvobarvna kombinacija.
Kot se za športnega terenca, ali bolje rečeno križanca, spodobi, ima nekoliko večjo oddaljenost karoserije od tal. Z 19 centimetri to ni rekordno veliko, a dovolj, da zagotavlja bolj udobno vstopanje in izstopanje iz avtomobila, obenem pa nudi boljšo preglednost. Položaj za volanom je za odtenek bolj pokončen kot pri klasičnih kombilimuzinah in upamo si trditi, da bi glede ergonomije ustrezal večini voznikov. Postavitev armaturne plošče je povzeta po ibizini, za katero smo rekli, da je
germansko urejena. To torej velja tudi za arono. Vse je na svojem mestu, vse je pri roki. Poleg tega si boste lahko tu, če boste zanje pripravljeni plačati, omislili skoraj vse novotarije, ki so trenutno na voljo na trgu. V mislih imamo predvsem sodobno multimedijsko napravo z velikim in odzivnim zaslonom na dotik, logičnim vmesnikom in prijetno grafiko. Temu je treba prišteti odlično povezljivost s sistemi apple carplay, android auto in mirrorlink, sistem za brezžično polnjenje pametnih
telefonov in zelo kakovosten zvočni sistem znamke Beats.
To je super, toda to so priboljški, ki so dobrodošli, a niso nujni. Zato pa toliko bolj pozdravljamo nekatere vsebinske elemente, kot so prostornost in vozne lastnosti. Kabina ponuja dovolj prostora za noge odraslih potnikov tako spredaj kot v drugi vrsti, pri čemer se bodo trije odrasli zadaj zaradi omejene širine že kar malce gnetli. Pohvalo brez pripomb pa si zasluži prtljažnik, ki v osnovni postavitvi ponuja 400 litrov prostora, s čimer ne prekaša le manjše ibize, ki premore 355 litrov,
temveč tudi 380 litrov za razred večjega leona.
Prostornost prtljažnika, turbobencinski motor in oprema so na ravni modelov razreda višje.
Tako arona jasno skače v zelje modelom C-segmenta. »Sekira« jih lahko tudi z motorizacijo. Testni primerek je namreč poganjal nov 1,5-litrski turbobencinski štirivaljnik s 110 kilovati (150 KM) moči. Sicer ne moremo reči, da je mali španski križanec s tem motorjem dirkalnik, a je nedvomno zelo poskočen v vseh razmerah. Poleg tega je stroj zelo uglajen in omogoča zelo zvezna pospeševanja že od 1.500 vrtljajev na minuto naprej. Šeststopenjski ročni menjalnik je natančen, prestavna razmerja pa
dobro preračunana. Edino področje, kjer ne blesti, morda tudi zato, ker z dobro uglašenim podvozjem vselej vabi k bolj dinamični vožnji, je poraba goriva. Od nas je na testu zahteval 7,8 litra na 100 kilometrov. Ob tem vemo, da lahko brez težav shaja s sedmimi litri na 100 kilometrov, a nemirne duše ga bodo brez težav spravile krepko čez osem. To se je dogajalo tudi nam, saj smo z njim med ovinki uživali bolj kot s kakšnim na papirju in po videzu bolj dinamičnim avtomobilom. A verjamemo, da
vi ne boste tako šibki in mu boste pokazali, kdo je šef, ter vozili bolj umirjeno.
Skratka, po večdnevnem intenzivnem druženju z arono smo ugotovili, da v marsičem presega okvire B-segmenta, v katerega formalno sodi. To velja za prostornost in vozne lastnosti, v primeru testnega avtomobila pa tudi za motor in opremo. Je značilen primer novodobnega avtomobila, ki želi sedeti na dveh stolčkih, in to zelo dobro počne. A se to pozna pri ceni, ki je žal na ravni večjega, ali, če želite, višjega stolčka.
Seat arona FR 1.5 TSI |
Vozilo in motor: terenski križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1498 ccm, 110 kW (150 KM) pri 5.000/min, 250 Nm pri 1500/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4138 x 1780 x 1552 mm; Medos. razdalja: 2566 mm; Pnevmatike: 205/55 R17; Masa/nosilnost: 1222/528 kg; Prtljažnik: 400–1280 l. |
Največja hitrost: 205 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,3 s; Poraba goriva (EU): 6,3/4,4/5,1 l/100 km; Povprečje na testu: 7,8/100 km; Izpust CO2: 115 g/km. |
Cena: osnovni model (1.0 MPI reference): 12.500 €, testno vozilo: 24.961 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
motor, ergonomija, prostornost | majhni vzvratni ogledali, končna cena | brez napak |