Avto.info
Iskalnik: Model:

Seat leon 2.0 TDI DSG FR

Ni golf!

  • Bližnji sorodnik novega golfa ponuja podobno vsebino, a z nekoliko več športne dinamike in samosvojega značaja
  • Dvolitrski turbodizel se uspešno upira bencinskemu trendu in ponuja odlične zmogljivosti ter zmernost pri porabi
  • Tudi leon se je po pričakovanjih popolnoma digitaliziral, po mnenju nekaterih celo preveč
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Četrtek, 14. januar 2021

Novi leon je na trg prišel skoraj istočasno z osmo generacijo golfa in v osnovi ponuja zelo podobne stvari. Imata isto zasnovo, enake motorje in kup drugih komponent, celo s ceno sta si tam-tam. Kaj potem leon lahko ponudi, da ga nekdo izbere raje kot eno najmočnejših avtomobilskih imen?

Sprva smo se o tem tudi sami spraševali in na srečo na preizkus skorajda v istem terminu dobili oba kandidata. O golfu ste lahko brali v veliki poletni številki Avto fokusa, ko smo ob navalu sodobne elektronike in drugem napredku komentirali tudi oblikovno konservativnost. Ja, golf mora ostati golf, leon pa ima več svobode, in jo tudi izkorišča. Ostre poteze so vidne po celotni karoseriji, ki se zdi še nekoliko bolj nizko razpotegnjena (od golfa je daljši, širši in nižji), na neki način pa vrhunec svobode predstavlja logotip imena modela, ki ga izpisujejo pisane, in ne tiskane črke. Testni avtomobil je naredil še nekoliko močnejši vtis zaradi športno navdihnjene opreme FR.

Precej podobna zgodba se nadaljuje v notranjosti avtomobila, kjer so poteze v primerjavi z nemcem prav tako ostrejše in spet športno začinjene. V osnovi gre za enak sistem kot v golfu, torej z dvema velikima barvnima zaslonoma in skorajda brez klasičnih gumbov po armaturni plošči. Osrednji zaslon na vrhu armaturne plošče ima funkcijo živčnega sistema avtomobila, saj se tam dogaja vse, od zabavnih vsebin do upravljanja klimatske naprave in nastavitev vozila. Drugi je postavljen pred voznika in nadomešča analogne merilnike. Spet smo podvomili o smiselnosti »velikega čiščenja« večine klasičnih gumbov, za katere menimo, da so varnejša izbira, ki zahteva manj voznikove pozornosti. Po drugi strani je prava gneča gumbov na volanskem obroču, ki so morda manj pregledni, a vedno pri roki.

Leon je lahko prava izbira za vse, ki jim je golf všeč po vsebini, a jih njegova priljubljenost in konservativnost odbijata.


Prostorsko se nad leonom ne gre pritoževati. Sedeži nudijo dober kompromis med oprijemom in udobjem, kar najbolj velja za štiri potnike. Peti, na privzdignjeni sredini zadnje klopi, pa mora biti pripravljen na kakšen kompromis. S 380 litri je prtljažnik tako radodaren kot golfov, le dostop bi lahko bil boljši z malenkost nižjim nakladalnim robom in večjim izrezom prtljažnih vrat.

Za pogon testnega avtomobila je skrbel dvolitrski turbodizel, ki je sicer najmanj sodobna, a vseeno še vedno zelo priljubljena izbira. Z močjo 110 kilovatov (150 KM) in bogato zalogo navora 360 Nm že pri 1.700 vrtljajih se lepo poda oznaki FR na zadku, hiter dvosklopčni menjalnik s sedmimi stopnjami prenosa pa vse skupaj le še nadgradi. Skupaj s čvrstejšim podvozjem in elektronsko zaporo diferenciala (oprema FR) je pokazal malenkost več dinamike kot testni golf, a tudi manj voznega udobja. Vseeno gre za malenkostne razlike, ki pri vsakdanji uporabi nimajo pretiranega učinka. Več veselja povprečnemu uporabniku verjetno prinese zmerna poraba goriva, ki je pri nas v povprečju znašala 6,2 litra.

Nova platforma prinaša nove možnosti pri asistenčnih sistemih, ki so v večini enako raznovrstni in učinkovito delujoči kot tisti pri golfu, zato tudi tu ne moremo iskati razlik. A če argument, da leon ni golf, za vas ni dovolj močan, da bi se odločili za nakup španca, pod črto ostaja še en. Omenili smo, da sta pri ceni zelo blizu, a vseeno nista popolnoma enaka. Kolikor je mogoče izenačen seznam opreme, pogona in drugih atributov pokaže, da boste z leonom (vsaj po ceniku) v primerjavi z golfom prihranili med enim in dvema tisočakoma!
 

Seat leon 2.0 TDI DSG FR
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1.968 ccm, 110 kW (150 KM) pri 3.000/min, 360 Nm pri 1.700/min; Menjalnik: dvosklopčni, 7-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4.368 x 1.800 x 1.442 mm; Medos. razdalja: 2.684 mm; Pnevmatike: 225/40 R18; Masa/nosilnost: 1.446/534 kg; Prtljažnik: 380–1.301 l.
  Največja hitrost:  218 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,6 s; Poraba goriva (WLTP): 4,6 l/100 km; Povprečje na testu: 6,2 l/100 km; Izpust CO2: 122 g/km.
  Cena:  osnovni model (1.0 TSI hola!): 15.999 €, testno vozilo: 32.518 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
prostornost, udobje in oprema, poraba končna cena, ni analognih gumbov brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.