Avto.info
Iskalnik: Model:

Škoda karoq 1.5 TSI ACT DSG style

Puščica, ki je pokončala Yetija

  • Ob kompaktnih zunanjih merah je v notranjosti vzor dobrega prostorskega izkoristka
  • Dvojček seata arone ponuja nekoliko manj športnosti in malenkost več praktičnosti
  • Turbobencinar z izklopom valjev odlično konkurira zmogljivosti in varčnosti turbodizlov
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 11. avgust 2018

Avtomobil, ki v ponudbi znamke zapolni praznino za tako uspešnim modelom, kot je Škodin yeti, zagotovo nima lahkega dela. Prav tako ne more biti preprosto stopiti ob bok večjemu bratu kodiaqu, na katerega so bili kupci pripravljeni čakati nerazumno dolgo. Karoq – njegovo ime je skovanka eskimskih besed, ki pomenita avtomobil in puščica – je izziv sprejel z vsem, kar imajo za ponuditi ostali avtomobili te znamke, in k mizi prinesel še marsikaj samosvojega.

Pri obliki bi sicer v koncernu VAG lahko Čehom dovolili več ustvarjalnosti, saj so linije zadržano nevpadljive. Podobna zgodba je v notranjosti, kjer se sicer na račun odlične ergonomije ne moremo ravno pritoževati, strasti pa v Mlada Boleslav očitno nimajo prav veliko. Ni jasno, ali jih nazaj držijo Nemci, zagotovo pa imajo prav oni zasluge za visoko kakovost izdelave in dovršeno tehniko. V karoqu se voznik počuti domače v trenutku, ko se usede vanj. Še multimedija in vsi sodobni asistenčni sistemi ter ostali pripomočki so preprosti in lahko razumljivi za uporabo. Manj navdušujoč je pogled na cenik, saj je za veliko dodatkov treba globoko seči v žep. Med drugim so za kar deset tisočakov ceno dvignili dodatki, kot so aktivni LED žarometi, radarski tempomat, sistem za prepoznavanje prometnih znakov in drugi.

Karoq je odličen avtomobil, a bi mu z veseljem dali več samosvoje osebnosti.


S 16 centimetri dolžinskega prirastka v primerjavi z yetijem je temu primerno prostorsko radodarnejši. Spredaj se sedi zelo dobro, zunanja sedeža sta solidno odmerjena, le potnik na sredini bo na daljših poteh vsaj malce trpel. Za 460 evrov doplačila so sedeži v drugi vrsti posamično odstranljivi, kar dodaja k vsestranski uporabnosti. Velik prtljažni prostor je pri škodah že nekakšen zaščitni znak, zato ni presenetljivo, da ga ponuja tudi karoq. Osnova je 521 litrov, podrti sedeži ga povečajo na zajetnih 1630 litrov. Tu so še domiselne rešitve, kot sta odstranljiva svetilka in priročno nameščen dežnik.

Velike oddaljenosti od tal sicer ne enačimo z dobrimi voznimi lastnostmi, a karoqa to ne ovira preveč. Hitro in suvereno se zna zapeljati tudi v ovinke, zlasti če ga poganja zmogljiv 1,5-litrski turbobencinski motor. Zmore 110 kW (150 KM), kar je v kombinaciji z dvosklopčnim samodejnim menjalnikom dovolj za pospešek do 100 km/h v 8,6 sekunde. Omogoča precej vozne dinamike, a v zameno tudi veliko zahteva. Poraba goriva namreč hitro zleze tja do devetih litrov, a se ob zmerni vožnji ustali v bolj sprejemljivem območju med sedmimi in osmimi litri. K varčnosti prispeva sistem izklopa dveh valjev, ko vožnja ne zahteva veliko moči, k potratnosti pa v primeru testnega avtomobila ni prispeval niti štirikolesni pogon. Ta je rezerviran le za izvedbo z dvolitrskim turbodizlom.

Po štirinajstdnevnem druženju s karoqom lahko rečemo, da je živeti z njim izjemno prijetno in preprosto. Ponuja zares dober paket, a zanj tudi veliko zahteva, saj testni primerek stane več kot 36 tisočakov! Po drugi strani je karoq zagotovo izgubil nekaj tistega razigranega šarma, ki ga je ponujal yeti. So pri Škodi skupaj z njihovim znanjem dobili tudi nemški smisel za humor?
 

Škoda karoq 1.5 TSI ACT DSG style
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1498 ccm, 110 kW (150 KM) pri 5000/min, 250 Nm pri 1500/min; Menjalnik: samodejni z dvojno sklopko, 7-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4382 x 1841 x 1603 mm; Medos. razdalja: 2638 mm; Pnevmatike: 215/55 R18; Masa/nosilnost: 1393/536 kg; Prtljažnik: 521/1630 l.
  Največja hitrost:  203 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,6 s; Poraba goriva (EU): 6,5/4,8/5,4 l/100 km; Povprečje na testu: 8,3 l/100 km; Izpust CO2: 123 g/km.
  Cena:  osnovni model (1,0 TSI ambition): 21.712 €, testno vozilo: 36.699 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
prostornost, ergonomija zadržana oblika, 4X4 le za dizle brez napak

Oddaj komentar

Tesli 3 lahko v dežju odpade zadnji odbijač!

Kakovost Tesline proizvodnje je vprašljiva že od samega začetka, še posebej pri
Novice

V garaži je našel dedkov lamborghini countach

Le malo stvari razburka domišljijo avtomobilskih entuziastov tako kot čudovite in
Novice

Vpoklic BMW-jev zaradi nevarnosti samovžiga

BMW bo vpoklical 324.000 vozil z dizelskimi motorji v Evropi, saj jim preti nevarnos
Novice

Bosch in Daimler sta izbrala platformo UI Nvidia

Avtomatizirana vozila so kompleksni računalniki na kolesih, zato potrebujejo še ve
Tehnika

V Evropi 17 % manj dizlov in 34 % več električnih

Prodaja vozil z dizelskimi motorji v Evropi močno upada. V prvih štirih mesecih le
Novice

Alibaba v partnerstvu z Volvom, Audijem in Daimlerjem

Oddelek za razvoj umetne inteligence pri Alibabi je razvil dovršeno rešitev, ki jo
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.