Avto.info
Iskalnik: Model:

Škoda octavia 1.2 TSI ambition

Odlična osnova

  • Nova octavia je večja, bolj kakovostno izdelana, a enako racionalna kot predhodni model
  • Z močnejšo različico osnovnega bencinarja je presenetljivo poskočna ter obenem varčna
  • Med vrline ob velikem in lahko dostopnem prtljažniku štejemo tudi dobre vozne lastnosti
Avtor: Borut Fakin / Foto: Teja Stamač
Ponedeljek, 22. julij 2013

Octavia že od nekdaj velja za avtomobil, ki za razumno ceno ponuja solidno tehniko in veliko prostora ter iz generacije v generacijo postaja vse boljša. Z najnovejšim modelom je zrasla skoraj 11 centimetrov v dolžino in dobre štiri v širino. S tem je prej prostorna notranjost postala še prostornejša, velik prtljažnik pa še nekoliko večji. V drugi vrsti tako ponuja največ prostora za kolena v razredu, prtljažnik pa navduši tako s prostornino kot z uporabnostjo. Velika kombilimuzinska peta vrata, ki se odpirajo z zadnjim steklom vred, mu namreč zagotavljajo odlično dostopnost. Voznikov delovni prostor je zelo urejen, ergonomija pa odlična. Napredek se opazi tudi pri splošnem vtisu kakovosti, ki ga malce kazi le trda plastika pokrova predala pred sovoznikom ter na osrednjem delu vratnih oblog.

Octavia je kombilimuzina C-segmenta, ki po prostornosti sega razred višje.


Najbolj pozitivno presenečenje pa je pogonski sklop. Močnejša izvedba vstopnega bencinarja sicer ponuja le 77 kilovatov moči (105 KM), zato bi si zlahka mislili, da to komaj zadostuje za premikanje tako velikega avtomobila. A nova octavia kljub merskemu prirastku tehta le dobrih 1.200 kilogramov. Zato ji mali 1,2-litrski prisilno polnjeni strojček omogoča presenetljivo živahna pospeševanja, zaradi dobro preračunanega šeststopenjskega menjalnika pa tudi (še bolj presenetljivo) tiha in lahkotna križarjenja. Pozitivno preseneti tudi poraba goriva, ki na testu nikoli ni presegla osmih litrov. Ob bolj varčni vožnji se je vrtela okoli šest in na koncu pristala na pohvalnih 6,8 litra na prevoženih 100 kilometrov.

Brez večjih pripomb jo odnesejo tudi vozne lastnosti. Volan je natančen in komunikativen, avtomobil pa zelo lepo vodljiv. Prečnega nagibanja v ovinkih je le za vzorec, vzmetenje pa zagotavlja dovolj udobja ne glede na urejenost in stanje cestne podlage. Le blaženje tresljajev pri vožnji čez krajše neravnine je malce slabše kot pri bolj plemenitem bratrancu golfu.

Ob vrlinah malega turbobencinarja je 2.000 evrov dražji turbodizel postal vse prej kot samoumevna izbira.


Srednji paket opreme ambition med drugim vključuje dvopodročno samodejno klimatsko napravo, usnje na volanskem obroču in prestavni ročici, avtoradio s cd in mp3 predvajalnikom in osmimi zvočniki, usb in aux priključka, režo za spominsko kartico in parkirna tipala zadaj. Od funkcionalne opreme tako manjkata le bluetooth povezava za prostoročno telefoniranje (125 evrov) in tempomat (153 evrov). Za 123 evrov pa lahko namesto serijskega avtoradia swing dobite avtoradio bolero s priročnim barvnim ekranom na dotik. Opcijsko so na voljo tudi vsi najnovejši koncernski asistenčni sistemi, kot so prilagodljivi tempomat, sistem za ohranjanje smeri na voznem pasu in sistem za samodejno parkiranje. A to so dodatki, ki občutno vplivajo na končno ceno. Testni avtomobil teh dobrodošlih, a ne ravno nujnih pripomočkov ni imel. Zato pa je ohranil cenovno dostopnost.

Za manj kot 18 tisočakov octavia namreč ponuja izjemno prostorno in kakovostno notranjost, velik in uporaben prtljažnik ter sodobno koncernsko tehniko. Z malim turbobencinskim motorjem s spodnjega dela ponudbe je dovolj zmogljiva in varčna, da bo lahko prepričala tudi velik del tistih, ki so do sedaj prisegali na vstopne dizelske modele.
 

Škod octavia 1.2 TSI ambition
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, bencinski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, neposredni vbrizg goriva, turbopolnilnik, hladilnik sesanega zraka; Prostornina: 1197 ccm; Vrtina in gib: 71,0 x 75,6 mm; Kompresijsko razmerje: 10,5 : 1; Največja moč: 77 kW (105 KM) pri 4500–5500/min; Razmerje mase in moči: 16 kg/kW (11,7 kg/KM); Največji navor: 175 Nm pri 1400–4000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne, zadaj kolutne; Elektronska podpora: ABS z EBD, ESC; Število zvezdic EuroNCAP: 5.
  Velikost: 4659 x 1814 x 1461 mm; Medosna razdalja: 2686 mm; Pnevmatike: 205/55 R16; Masa/nosilnost: 1230/550 kg; Prtljažnik: 590/1580 l.
  Največja hitrost:  196 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,3 s; Poraba (EU): 5,9/4,4/4,9 l/100 km; Povprečje na testu: 6,8 l/100 km; Izpust CO2: 114 g/km.
  Cena:  osnovni model (1.2 TSI active 63 kW): 14.690 evrov, cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 16.990 evrov, z dodatno opremo: 17.685 evrov; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
prostornost, udobje, zmogljivosti, poraba goriva plastične vratne obloge brez napak

 

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.