Avto.info
Iskalnik: Model:

Škoda superb combi 2.0 TDI 4x4 DSG style

Centimetri štejejo!

  • Tudi po nedavni prenovi superb ostaja najbolj prostoren karavan v svojem segmentu
  • Zmogljiv turbodizel, dvosklopčni menjalnik in štirikolesni pogon pustijo zelo malo neizpolnjenih želja
  • Sodobni asistenčni sistemi ga uvrščajo v vrh razreda, pri voznih lastnostih spada v povprečje
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Nedelja, 12. julij 2020

Škodin največji in najbolj prestižni model je bil pred kratkim prenovljen. Ravno pravi trenutek, da se je že v osveženi podobi udeležil našega velikega primerjalnega testa karavanov segmenta D (objava v dvojni zimski številki 245-246), kjer je osvojil drugo mesto – takoj za sorodnikom VW passatom. 

Čeprav nas je takrat veliko trdilo, da bi ga izmed vseh kandidatov najraje odpeljali domov, številke ne lažejo. Približno v enakem obdobju prenovljeni passat je namreč v marsičem boljši, zaostaja pa pri praktičnosti, kjer superb zares blesti. Prtljažnik kar golta vse, kar vanj vržete, vsega skupaj 660 litrov pod zaprtim rolojem in v primeru podrtih naslonjal zadnjih sedežev le malo manj kot dva kubika! Enako razkošje je na zadnji klopi, s prostorom za noge, ki bi ga pričakovali v prestižnih limuzinah najvišjega razreda.

Še eno področje, kjer smo mu novinarji šestih uredništev namenili več točk kot passatu, so najmanj izmerljive in subjektivne kategorije. Večini je bil imidž superba bližji kot od »konfekcijskega« volkswagna. Utemeljeno, saj je superb z vsako generacijo oblikovno močno napredoval. Po nedavni prenovi je še nekoliko bolj svež, kar so oblikovalci dosegli z ostrejšimi potezami. Menda so navdih jemali pri znamenitem češkem kristalu. V celoti na cesti pusti vtis elegance in samozavesti, seveda toliko bolj, če gre za različico bolj pri vrhu ponudbe, kakršna je bila testna na atraktivnih 19-palčnih aluminijastih platiščih.

Škoda pri malodane vseh modelih trguje s prostorom, kjer primerljive tekmece redno prekaša, in superb pri tem ni nobena izjema.


Dobra obutev je kar smiselna, če avtomobil poganja zmogljiv turbodizel s 140 kilovati (190 KM), ki ga do stotice požene v dobrih osmih sekundah in do največje hitrosti več kot 220 km/h. Del zaslug za to ima hiter in odziven dvosklopčni menjalnik s sedmimi stopnjami prenosa, medtem ko je pika na i elektronsko uravnavan štirikolesni pogon. Vseeno se avtomobilu poznata precejšnja masa in velikost, zato vozna dinamika ni ravno njegova najmočnejša plat. Ob ostrejših potezah je precej nagibanja, tudi odzivnost ni ravno vrhunska. To je pač posledica udobja, ki je superbova specialiteta. Odraz velikosti je tudi poraba goriva med testiranjem, ki se je zaključilo s skupnim povprečjem pod osmimi litri. Ni najbolje v razredu, a je glede na zmogljivosti in velikost soliden rezultat.

Navzven je ta avtomobil impozanten, kaj pa v notranjosti? Kar zadeva velikost, smo to že razčistili, ostaneta še splošen vtis kakovosti in ocena voznikovega kokpita. Ker ga zelo radi primerjamo s passatom, lahko trdimo, da ima superb skladnejšo in v celoti prijetnejšo notranjost, tudi uporabljeni materiali so vsaj tako dobri kot pri nemcu. Praktično nič ne zaostaja niti na področju sodobne tehnologije, s katero je kabina popolnoma prežeta. Digitalna instrumentna plošča, velik osrednji zaslon na dotik, povezljivost s sistemoma Apple CarPlay in Android Auto, kamera za pomoč pri vzvratni vožnji, aktivna pomoč pri parkiranju in še bi lahko naštevali. Vseeno pa so področja, kjer je hierarhija znamk znotraj koncerna opazna. Superb, na primer, v ponudbi nima projekcijskega zaslona, tudi kakšen sistem, ki ga ima, ni tako dober kot pri drugih. Lep primer sta matrična žarometa LED, ki sta sestavljena le iz šestih elementov vsak. Čeprav jih imajo drugi več, sta odlično opravila svoje delo. 

Če smo že začeli s primerjavo s passatom, pa z njo še zaključimo – pri ceni. Takšen superb, z bogatim paketom opreme style in še za približno 3.800 evrov dodatkov, stane nekaj več kot 41 tisočakov. To ni malo denarja, a tudi ne malo avtomobila. Če upoštevamo temeljite izračune s prej omenjenega testa PRIMA (upoštevajoč popuste), je superb za približno tisočaka dražji od passata. Ko bi cenejši le lahko ponudil tistih nekaj dodatnih centimetrov …
 

Škoda superb combi 2.0 TDI 4x4 DSG style
 Vozilo in motor karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1968 ccm, 140 kW (190 KM) pri 3500/min, 400 Nm pri 1900/min; Menjalnik: dvosklopčni, 7-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4862 x 1864 x 1477 mm; Medos. razdalja: 2841 mm; Pnevmatike: 235/40 R19; Masa/nosilnost: 1687/640 kg; Prtljažnik: 660–1950 l.
  Največja hitrost:  223 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,1 s; Poraba goriva (WLTP): 5,6-7,1 l/100 km; Povprečje na testu: 7,8 l/100 km; Izpust CO2: 146–187 g/km.
  Cena:  osnovni model (1.5 TSI active): 25.553 €, testno vozilo: 41.296 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
prostornost, udobje in oprema, pogonski sklop končna cena, projekcijski zaslon ni na voljo brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.