Suzuki jimny 1.3 VVT 4X4 style
Gams
- Jimny ne skriva, da je namenjen predvsem terenski vožnji, in tu se odlično odreže
- Poganja ga robusten, 1,3-litrski bencinski motor s 63 kW (86 KM)
- V osnovni izvedbi stane dobrih 16, z najbogatejšo opremo pa 17 tisočakov
Petek, 6. april 2018
Ko smo na uredniškem sestanku beležili avtomobile, ki jih bomo preizkusili v prihodnjih tednih, in je beseda nanesla na suzukija jimnyja, so se mi oči kar zasvetile. Ja, to je tisti mali, dobrodušni terenček!
Vedel sem, da je majhen, a šele ko sem prevzel testno vozilo, sem ugotovil, kako majhen je v resnici. Le dobre tri metre in pol dolg, 1,6 metra širok in 1,7 metra visok je idealen za ozke gozdne kolovoze in jasno je, zakaj ga imajo nekateri tako radi. Tudi lovci, saj so bili ti asociacija mnogih, ki so se srečali z njim.
Vse izvedbe jimnyja imajo štirikolesni pogon in reduktor, možnost izbire so le različne barve in tri stopnje opreme.
V kabini je seveda utesnjen, a vseeno tudi na zadnjih dveh sedežih presenetljivo prostoren. Dva otroka tam sedita brez težav, medtem ko si štirih odraslih jagrov v njem ne moremo predstavljati. Običajno boste verjetno zadnja dva sedeža imeli kar zložena, tako da prtljažnik namesto bolj kot ne simboličnih 113 meri precej bolj uporabnih 324 litrov, voznikov (in sovoznikov) sedež pa boste pomaknili popolnoma nazaj. Žal so pomiki (pre)kratki – mojim meter in tričetrt je popolnoma zadnji položaj
ravno ustrezal, višjerasli boste morali kolena tiščati precej k sebi. Volanski obroč ni nastavljiv, armaturna plošča je preprosto minimalistična. Še beseda o opremi – jimny je bil po dolgem, dolgem času testni avtomobil, ki niti v serijski niti doplačilni opremi nima radia. Kaj šele kakšen infotainment sistem ali povezavo za prostoročno telefoniranje! Tudi varnost je omejena na dve zračni blazini in ESP (ki precej grobo poseže v dogajanje), o sodobnih pripomočkih tu ni govora. A njegovi kupci
tega v resnici verjetno niti ne potrebujejo …
Zaradi majhnih mer je v kabini utesnjen, a na ozkih gozdnih kolovozih je ravno njegova majhnost velika prednost.
Kakor koli, v vsakem primeru gre za terenca stare šole, s klasičnim okvirjem, ki mu zagotavlja ustrezno trdnost, in priklopljivim štirikolesnim pogonom z reduktorjem. Na cesti se pozna precej grobo blaženje različnih neravnin, na terenu pa prileze resnično daleč – kar gre in gre, dokler imajo njegove terenske pnevmatike kaj oprijema. V osnovi se moč prenaša na zadnji kolesi, s pritiskom na stikalo na sredinski konzoli pa lahko izberete pogon na vsa štiri. To lahko storite do hitrosti 100
km/h, a je morda vseeno bolje, da štirikolesni pogon vklopite preden se podate na terensko vožnjo. Petstopenjski ročni menjalnik je že v osnovi zelo kratkih razmerij, za najzahtevnejše podvige z izjemno majhno hitrostjo je tu še reduktor (prav tako ga vklopite s stikalom na sredinski konzoli, takrat mora vozilo mirovati). Poleg majhnih mer so mu v korist precejšnja oddaljenost od tal in kratki previsi, tako da niti na močno valovitem terenu zlepa ne popraskate po tleh ali nasedete.
Suzuki jimny 1.3 VVT 4X4 style |
Vozilo in motor: terenec, 3 vrat, 4 sedeži; Motor: bencinski, vrstni štirivaljnik, 1328 ccm, 63 kW (86 KM) pri 6000/min, 110 Nm pri 4100/min; Menjalnik: ročni, 5-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /. |
Velikost: 3545 x 1600 x 1705 mm; Medos. razdalja: 2250 mm; Pnevmatike: 205/70 R15; Masa/nosilnost: 1.060/360 kg; Prtljažnik: 113–816 l. |
Največja hitrost: 140 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 14,1 s; Poraba goriva (EU): 8,9/6,0/7,1 l/100 km; Povprečje na testu: 8,3 l/100 km; Izpust CO2: 162 g/km. |
Cena: osnovni model (jimny 1.3 VVT 4X4 club): 16.199 €, testno vozilo: 17.312 €; Magyar Suzuki Zrt., podružnica v Sloveniji. |
terenske zmogljivosti, okretnost, preglednost | hrup v kabini, pomiki sprednjih sedežev | brez napak |