Avto.info
Iskalnik: Model:

Suzuki vitara 1.4 boosterjet allgrip elegance

Jasnovidka!

  • Prenova ji je prinesla minimalne estetske spremembe in novo opremo
  • Napredek je viden predvsem na področju asistenčnih sistemov
  • S prenovo potrjuje vlogo enega bolj zanimivih štirikolesno gnanih modelov na slovenskem trgu
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 16. marec 2019

Na testih vitare četrte generacije smo ugotovili, da gre za zelo uravnotežen in vsestranski avtomobil. Preizkusili smo dve bencinski in eno dizelsko različico, in vse so na nas naredile dober vtis. Prepričali so nas tehnika s štirikolesnim pogonom na čelu, prostornost, kakovost izdelave in varčnost. Čeprav to morda ni bila ljubezen na prvi pogled, nas je navdušila vrednost celotnega paketa. To smo si shranili v spomin in enako pričakovali tudi od modela po prenovi. Tudi tokrat nas ni razočaral. 

Bencinski štirivaljnik boosterjet po prenovi ostaja nespremenjen in tako kot prej iz 1,4-litra prostornine s pomočjo turbopuhala pridela 103 kilovate (140 KM) moči ter 220 Nm navora. Ves navor je na voljo že pri 1.500 vrtljajih na minuto, zato ni čutiti tako imenovane turbo luknje. Če se nam nikamor ne mudi, stroj deluje mirno in uglajeno, če ga poženemo nad 5.000 vrtljajev, pa nagajivo zapoje v japonskem slogu. In prav prijetno ga je poslušati med prestavljanjem z natančnim šeststopenjskim ročnim menjalnikom s kratkimi in prijetno trdimi hodi prestavne ročice. Skratka, štirivaljnik prav lepo pokaže vrline, zaradi katerih so bencinski motorji praviloma bolj uživaški od dizelskih, ob tem pa nas ne kaznuje s preveliko porabo goriva. Na testu je v povprečju zahteval 7,2 litra »zelenega« na 100 kilometrov, kar je glede na obliko karoserije, oddaljenost od tal in prisotnost štirikolesnega pogona popolnoma sprejemljivo. 

Poznan 1,4-litrski turbobencinski štirivaljnik boosterjet po novem predstavlja vrh ponudbe, saj 1,6-litrski turbodizel ni več na voljo.


Krmilni mehanizem je lahkoten, zato so manevri v mestu prijetni in nezahtevni, zaradi dobre vodljivosti in omejenega nagibanja karoserije pa so tudi ovinki lahko prav zabaven poligon. Vitara je malce manj suverena le pri višjih hitrostih na avtocesti, kjer je smerna stabilnost zaradi razmeroma občutljivega volana le povprečna. Japonka je tako na cesti poskočna in nezahtevna ter ima vse, kar potrebuje za kakšen konkreten skok z asfalta. Njen štirikolesni pogon allgrip ponuja štiri načine delovanja. Način samodejnega delovanja auto je namenjen običajnim razmeram, v katerih večino navora prenaša na sprednji kolesi in le po potrebi na zadnji. Način snow bo prišel prav v zimskih razmerah, sport, pri katerem se med drugim poveča odzivnost stopalke za plin, pa je namenjen bolj dinamični vožnji. A to ni vse. Če razmere na terenu postanejo bolj resne, je tu še možnost zapore sredinskega diferenciala.

Za asistenčne sisteme, ki jih ponuja vitara, pri tekmecih zahtevajo več denarja.


Notranjost na prvi pogled ne prinaša večjih novosti, a izboljšave so opazne. Materiali so mehkejši in bolj prijetni na otip (tudi na armaturni plošči), čisto nov pa je 10,6-centimetrski (4,2-palčni) barvni zaslon med merilniki, ki med drugim skrbi za prikaz novih asistenčnih pripomočkov, kot je sistem za prepoznavanje prometnih znakov. In čeprav na tem področju vitara ni imela pionirske vloge, zdaj ponuja tudi tiste sisteme, zaradi katerih se zdi kot kakšna cestna jasnovidka, saj vidi tisto, česar človeško oko ne vidi, opozarja na možnost naleta in po potrebi samodejno zavira, opozarja na vozila v mrtvem kotu ter na prečni promet za vozilom in celo samodejno skrbi za vzdrževanje smeri znotraj voznega pasu.

Skratka, vitara je ob prenovi postala še pametnejša, obenem je estetsko posodobljena. Poleg bolj postavljaške s kromom okrašene maske in novih zadnjih žarometov so ji namenili še novi karoserijski barvi, sončno rumeno in ledeno modro, v katero je bil odet naš testni avtomobil. Celotni paket tako sicer ni bistveno spremenjen, a je z novimi elementi še bolj prepričljiv. Z opremo elegance boste za slabih 22 tisočakov poleg naštetega namreč dobili tudi prilagodljivi tempomat, pametni ključ, multimedijsko napravo z navigacijo in kamero za vzvratno vožnjo, za kar tekmeci zahtevajo precej več.
 

Suzuki vitara 1.4 boosterjet allgrip elegance 
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1373 ccm, 103 kW (140 KM) pri 5500/min, 220 Nm pri 1500/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4170 x 1775 x 1595 mm; Medos. razdalja: 2500 mm; Pnevmatike: 215/55 R17; Masa/nosilnost: 1270/460 kg; Prtljažnik: 375–1120 l.
  Največja hitrost:  200 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,2 s; Poraba goriva (EU): 7,0/5,5/6,1 l/100 km; Povprečje na testu: 7,2l/100 km; Izpust CO2: 139 g/km.
  Cena:  osnovni model (1.0 boosterjet comfort): 14.950 €, testno vozilo: 22.750 €; Magyar Suzuki Zrt., podružnica v Sloveniji.
motor, menjalnik, štirikolesni pogon, poraba goriva upravljanje potovalnega računalnika  brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.