Avto.info
Iskalnik: Model:

Tesla model 3 performance

Guru električne mobilnosti

  • V izvedbi performance ponuja 355 kW (483 KM) moči in štirikolesni pogon
  • Do stotice potrebuje 3,4 sekunde, z enim polnjenjem prevozi približno 400 km in se odlično znajde med ovinki
  • Različica z vrha ponudbe z opcijskim avtopilotom pri nas stane 65 tisoč evrov
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Nedelja, 8. marec 2020

Teslin tretji oziroma, če štejemo prvi roadster, četrti model je prišel na svet v velikem slogu. Elon Musk je marca leta 2016 zanj priredil bombastično predstavitev in začel zbirati rezervacije, ob katerih je bilo treba kalifornijskemu podjetju nakazati tisoč dolarjev. V zelo kratkem času je zbral približno pol milijona rezervacij in s tem zajeten kupček denarja za avtomobil, katerega proizvodnja je bila vse prej kot pripravljena. Ne brez zapletov so jo zagnali šele dobro leto pozneje. Sledile so različne težave. Zaradi ozkih grl so nato cilj pet tisoč avtomobilov na teden končno dosegli šele julija leta 2018. A Teslin prvi model, namenjen širšemu občinstvu, je zdaj tu (od avgusta ga lahko uradno naročimo tudi Slovenci) in nedvomno postavlja merila razreda. To pričakovano počne na svoj način.

Ko vstopimo vanj, moramo namreč pozabiti na vse, na kar so nas avtomobili navadili do zdaj. Merilniki, gumbi, sikala, zračniki … tega ni oziroma je skrito. Pred seboj imamo volanski obroč z dvema vrtljivima stikaloma, stopalki za plin in zavore ter obvolanski ročici (za smernike na levi in prestavna na desni). Klasični gumbi so namenjeni le vklopu varnostnih utripalk, klicu v sili in sistemu za odpiranje vrat. Za vse drugo je tu ogromen zaslon LCD, čigar diagonala meri 39 centimetrov (15,4 palca) oziroma natanko toliko kot pri večini prenosnikov, le da gre tu za res velik tablični računalnik. In zadeva deluje tako kot najboljše tablice. Zaslon je zelo odziven, vse teče gladko in hitro, grafika in uporabniška izkušnja pa na tej ravni spominjata na Applove izdelke. In če bi nam rekli, da je ta avtomobil zasnoval Steve Jobs, bi gladko verjeli. V njem namreč zaznamo podobno filozofijo. Stvari morajo biti preproste in učinkovite, a s kakšno ne nujno najboljšo in le tej znamki lastno posebnostjo.

Na srečo to ni le izjemno hiter avto, temveč z nizkim težiščem ponuja tudi zelo dobro lego na cesti.


Pri Tesli je to malce posebna ergonomija zaradi želje po popolni prečiščenosti armaturne plošče in zmanjševanju stroškov. Z izjemo smernikov večino funkcij opravljamo z dotikom zaslona. Na zaslonu tako, denimo, izberemo, kaj želimo nastaviti, in to nato storimo z vrtljivim gumbom na volanskem obroču. Z istim stikalom lahko tako nastavljamo položaj volanskega obroča in zunanjih ogledal. To so stvari, ki jih enkrat nastavimo in se z njimi nato načeloma ne ukvarjamo. In ker je to pametni avtomobil, ki si zapomni različne profile in s tem nastavitve posameznega voznika, to ne predstavlja večje težave. Malce bolj nerodno je, da so na zaslon prestavili upravljanje brisalnikov, kar preprosto ni tako varno in priročno kot s stikali na obvolanski ročici. Enako velja za odpiranje predala pred sovoznikom, ki je prek zaslona bolj zamudno, kot bi bilo s preprostim, lahko tudi malce bolj skritim gumbom. Na vse to se človek gotovo privadi, čeprav ne moremo reči, da je bolj praktično od kakšne dobre stare analogne rešitve. Vsi podatki se prikazujejo na zaslonu, zato je treba pogled s ceste umakniti večkrat, kot bi si želeli, kar bi lahko na razmeroma preprost način rešili s projekcijskim (head-up) zaslonom. Na splošno se zdi, da je avtomobil zasnoval nekdo, ki ni bil obremenjen s klasičnimi zakonitostmi, temveč ga je zgradil okoli računalnika z večino funkcij, ki jih uporabljamo doma, tudi za zabavo (glej okvir). 

Ne glede na to je ta nekdo (beri Teslini inženirji) dobro opravil nalogo glede položaja za volanom. Sedi se namreč dovolj nizko, sedež ponuja dovolj nastavitev, razmeroma majhen in debel volanski obroč pa lepo sede v roke. Sprednja sedeža sta udobna, a bi glede na zmogljivosti avtomobila lahko ponujala boljši oprijem telesa tako v sedalnem kot ledvenem in ramenskem delu. Ena od prednosti električne zasnove, ki ne potrebuje velikega motorja v nosu, je nizek sprednji del ter posledično veliko vetrobransko steklo, ki odpira pogled na cesto bolj, kot smo vajeni pri drugih avtomobilih.


Z NASINIM ZNANJEM
Dobro delo so opravili tudi tisti, ki so bili zadolženi za vozne lastnosti. To ni tako samoumevno, saj gre za razmeroma težek, a obenem izjemno zmogljiv avtomobil, ki omogoča pospeške na ravni superšportnikov. Snovanja vzmetenja so se lotili čisto v Muskovem slogu. Za to so namreč uporabili Nasine principe. Za nastavitev vzmetenja so se oprli na študijo vesoljske agencije o tem, koliko časa je lahko človeško telo podvrženo določenim frekvencam, preden se začne počutiti neprijetno. Glede na to, da navpična frekvenca vpliva na udobje in vodljivost, so izbrali frekvenco, ki je enakovredna hitri hoji ali počasnemu teku, in tako dosegli udobje ter prijetno športen občutek.

Nadgradnje prek spleta prinašajo občutne izboljšave, z najnovejšo naj bi funkcija regenerativnega zaviranja omogočala popolno zaustavitev brez uporabe stopalke za zavore.



In čeprav mi Tesline trojke ne bi ravno primerjali z BMW-jem M3 ali alfo giulio, kot smo slišali čez lužo, se avtomobil z eno besedo pelje odlično. Zaradi nizkega težišča, ki ga zagotavlja v dnu nameščen baterijski sklop, je zelo uravnotežen. Volan je natančen in ob standardnem ter udobnem ponuja še športni način, ki je pri dinamični vožnji zelo dobrodošel. Sicer ne bi imeli nič proti, če bi vzmetenje uspelo prestreči več tresljajev, ki se prenesejo v kabino pri vožnji čez krajše neravnine. A ob 20-palčnih platiščih z nizkopresečnimi pnevmatikami, s katerimi je opremljena visoko zmogljiva različica performance, to ni prav preprosta naloga.


PRAVI IZSTRELEK
Ob pogonskem sklopu, ki z dvema elektromotorjema ponuja 355 kilovatov (483 KM), sta nujno potrebna dobro podvozje in primerna obutev, saj sicer izjemnih zmogljivosti ne bi bilo mogoče izkoriščati. Imamo namreč opravka z avtomobilom, ki se ob polnem plinu do stotice izstreli v 3,4 sekunde. S tem se družinska limuzina podaja globoko na teritorij divjih zveri, kot so porscheji, lamborghiniji in ferrariji, obenem dosega spoštovanja vredno končno hitrost, ki znaša 261 kilometrov na uro. V športnem načinu ob odločnem pritisku na plin potnike dobesedno prilepi na sedeže in poskrbi za vznemirjenje, ki ga ne more ponuditi noben običajen in po velikosti ter uporabnosti primerljiv avtomobil. Je pa v športnem načinu stopalka za plin preveč občutljiva. Avto že ob manjšem pritisku kar poskoči, zato je, zlasti za parkirne manevre, bolj priporočljiv osnovni način chill.

Je kot velika tablica na kolesih, ki se požvižga na večino zakonitosti, ki jih je avtomobilska stroka postavljala in spoštovala več kot sto let.


Kaj pa doseg? Baterijski sklop s kapaciteto 75 kilovatnih ur na papirju obljublja 530 kilometrov z enim polnjenjem, a je v praksi številka pričakovano nekoliko manjša. Ob sproščenem slogu lahko tako prevozimo približno 350 kilometrov, če se na avtocesti malce brzdamo in se odpovemo stalni prisotnosti na prehitevalnem pasu, lahko eno polnjenje zadostuje za več kot 400 kilometrov.

Priznati moramo, da je Teslin prvi cenovno malce bolj dosegljiv avtomobil bolj dodelan, kot smo glede na številne kritike, zlasti glede kakovosti izdelave, pričakovali. Materiali v notranjosti so prijetni na otip in posredujejo dober občutek kakovosti, primerek, ki smo ga preizkusili mi, pa je bil tudi dovolj natančno sestavljen. Celota kljub temu ne dosega premijske ravni, a je kar blizu. Enako velja za ceno. Za model z vrha ponudbe, kot je bil testni, ki je med drugim bil opremljen z opcijskim avtopilotom (6.500 evrov), je treba z davki in upoštevano subvencijo v višini 7.500 evrov odšteti malce manj kot 65 tisočakov. To je sicer daleč od 30 tisočakov, ki jih je Musk obljubljal leta 2016, saj tudi osnovni model pri nas stane približno 49 tisoč evrov. Toda trenutno na trgu, tako med električnimi kot med modeli z motorjem na notranje zgorevanje, ni družinsko uporabnega avtomobila, ki bi za takšno ceno ponujal tako izjemne zmogljivosti in sprejemljiv doseg. Je nov in trenutno najboljši prikaz tega, kaj elektrika zmore in kakšen potencial ima v avtomobilskem svetu.
 

IZVEN OKVIRJEV
Informacijsko-zabavni sklop modela 3 se lahko pohvali s poudarjenim zabavnim delom. Med drugim ponuja ogled vsebin s platforme Netflix, karaoke in številne računalniške igrice, od nostalgičnih naslovov iz osemdesetih do arkadnega dirkanja Beach Buggy v slogu Nintendovega Mario Karta, pri čemer vozite z volanom in stopalkami avtomobila. Za druge igrice je mogoče dokupiti brezžične igralne ploščke. V tem pogledu so običajni avtomobili videti kot dolgočasni dinozavri.

 

PAMETNO IN PEPROSTO
Nedvomno navdušijo malenkosti, ki močno olajšajo vsakodnevno uporabo. Tu velja omeniti povezavo z aplikacijo na mobilnem telefonu, ki omogoča samodejno odklepanje in zaklepanje avtomobila, preverjanje lokacije, stanja baterije, odpiranje vrat sprednjega in zadnjega prtljažnika na daljavo ter številne druge funkcije. Avtomobil se samodejno odklene in je takoj pripravljen za vožnjo, saj nima klasičnega gumba za zagon, temveč je dovolj, da obvolansko ročico premaknemo v položaj D ali R. Za primere, ko telefon iz kakršnega koli razloga zataji, je tu kartica v velikosti bančne kartice, ki omogoča odklepanje (prisloniti jo je treba ob B-stebriček) in zagon.

Avtomobil je tudi vselej povezan s spletom s povezavo LTE, prenos podatkov časti Elon oziroma so vključeni v nakupno ceno. Glede na to, da je doseg še vedno manjši kot pri večini primerljivih klasičnih avtomobilov, sistem poskrbi, da boste našli Tesline polnilnice. Tako ob vnosu cilja v navigacijsko napravo takoj izračuna, ali je baterija dovolj napolnjena, in če ni, svetuje polnilnico ter čas trajanja polnjenja za nadaljevanje vožnje do cilja.
 

Tesla model 3 performance 
 Vozilo in motor limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motorja: električna, sinhrona s stalnim megnetom, 355 kW (483 KM) pri –/min, 640 Nm pri –/min; Menjalnik: samodejni enostopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4694 x 1850 x 1443 mm; Medos. razdalja: 2875 mm; Pnevmatike: 235/35 R20; Masa/nosilnost: 1860/441 kg; Prtljažnik: 340 + 85 l.
  Največja hitrost:  261 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 3,4 s; Poraba energije (WLTP): 16,6 kWh/100 km; Povprečje na testu: 17,3 kWh/100 km; Izpust CO2: 0 g/km.
  Cena:  osnovni model (standard range plus): 48.430 €, testno vozilo: 72.438 €;Tesla, Inc.
zmogljivosti, vozne lastnosti, informacijsko-zabavni sklop odsotnost fizičnih gumbov in stikal brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.