Toyota C-HR 1.8 HSD C-HIC premium TSS
Hibrid malo drugače
- C-HR je posebnež, ki mu med kompaktnimi križanci ni para
- Hibridni sklop prepriča z živahnostjo in porabo okoli 5 l/100 km
- Za hibrid, ki vključuje samodejni menjalnik in bogato opremo, je treba odšteti 28 tisočakov.
Torek, 4. julij 2017
Drugačnost danes veliko šteje, zlasti v razredu kompaktnih križancev, kjer ljudje ne izbirajo avtomobila zgolj z namenom, da bi dobili sredstvo za premik od točke A do točke B, temveč želijo nekaj več. In toyota C-HR ponuja več, veliko več.
Če začnemo pri obliki ... Ta je res nekaj posebnega. Robustna drža, kupejevska silhueta, ostre linije in detajli, kot je zelo posebna kljuka zadnjih stranskih vrat. Ta je namreč poravnana s površino in nameščena visoko, na rob med spodnjim in zgornjim delom karoserije, ki je optično ločen z dvobarvno kombinacijo. Ali so vam te oblikovne rešitve všeč ali ne, je stvar okusa, nedvomno pa skrbijo, da avtomobil uspešno izstopa.
Podobno velja za notranjost, kjer C-HR s poudarjenim 20,3-centimetrskim (8-palčnim) zaslonom multimedijske naprave sporoča, da je sodoben avtomobil, v katerem 'tablica' ne sme manjkati. Žal pa vmesnik ni tako prijazen uporabniku, kot smo vajeni pri večini računalniških tablic, saj ni pretirano odziven, pa še grafično deluje nekoliko zastarel.
Toyotin novinec med križanci segmenta C osvoji s posebno obliko in prepriča s preverjenim hibridnim sklopom.
Ergonomija s proti vozniku usmerjeno sredinsko konzolo je dobra, in čeprav vemo, da je Toyota želela ustvariti videz visoko tehnološkega okolja, smo pogrešali kakšno dobro, staro, vrtljivo stikalo.
Sprednja sedeža sta udobna in ponujata dober bočni oprijem, zadaj pa zaradi bočne linije, ki se dviguje proti zadku, in posledično razmeroma majhnih stranskih stekel dobimo občutek, da je prostora manj, kot ga je dejansko na voljo. Na zadnjih sedežih se lahko lepo namestijo tudi odrasli potniki. No, s prostorom gotovo ne bodo imeli težav otroci, ki pa jih lahko zmoti malce slabša vidljivost.
Tudi prtljažnik ponudi več, kot bi si upali napovedati ob pogledu na zunanjo obliko avtomobila. V osnovni postavitvi sprejme solidnih 377 litrov prtljage, poleg zlaganja zadnjih sedežev pa ne ponuja kakšne posebne prilagodljivosti.
Testni avtomobil je bil opremljen s hibridnim pogonskim sklopom, ki smo ga spoznali že pri priusu, a tu pokaže nekoliko drugačen značaj. Gre za 1,8-litrski bencinski motor, ki s pomočjo elektromotorja ponuja skupnih 90 kilovatov moči (122 KM), ta pa se na sprednji kolesi prenaša prek planetnega samodejnega menjalnika e-CVT. Najnovejša različica tega sklopa nas je v priusu navdušila z zelo uglajenim delovanjem, saj so inženirji močno omilili nekoč precej moteče siljenje bencinskega motorja v
visoke vrtljaje ob pospeševanju. No, tu je, verjetno zaradi bolj dinamičnega značaja avtomobila, to spet malo bolj očitno, a z nekaj vaje pri dodajanju plina je tudi pri avtocestnih hitrostih v kabini lahko prijetno tiho. Po drugi strani avtomobil ob odločnem pritisku na plin prav lepo potegne, ob tem pa zahteva še manj goriva kot primerljivo zmogljiv dizelski model. Povprečna poraba na testu se je brez varčevalnih vzgibov z naše strani ustalila pri petih litrih 'zelenega' na sto kilometrov,
kar je odličen rezultat.
Čeprav bo zaradi dinamičnega značaja gotovo všeč mlajšim kupcem, je s prostornostjo in udobjem, ki ju ponuja, primeren tudi za družinsko uporabo.
Pohvalo si posebni japonec zasluži tudi za vozne lastnosti. Njegovo podvozje kljub veliki, 18-palčni obutvi zelo harmonično blaži udarce pri vožnji čez neravnine, vožnja pa je prijetno tiha. Le pri hitrosti 120 kilometrov na uro piš vetra postane bolj očiten. Čeprav zelo dobro skrbi za udobje potnikov, ga niti bolj odločno napadanje ovinkov ne spravi v zadrego.
Popoln paket zaokroža bogata serijska oprema, ki pri vseh nivojih vključuje glavne varnostne sisteme, med drugim tudi sistem za samodejno zaviranje v sili, prilagodljiv tempomat, sistem za opozarjanje na nenamerno zapuščanje voznega pasu in sistem za prepoznavanje prometnih znakov. Najbogatejši paket temu doda uporabne in 'šik' sladkorčke, med katerimi velja omeniti 18-palčna platišča iz lahke litine, ambientalno osvetlitev in brezstični ključ, dodatni paket premium pa vse skupaj nadgradi še s popolnim usnjenim oblazinjenjem in ogrevanjem volanskega obroča. Za vse to je treba odšteti konkretnih 28 tisočakov, a za to dobimo dinamičen avtomobil z odličnim hibridnim sklopom, ki ne pusti veliko neizpolnjenih želja in na trgu trenutno nima pravih tekmecev.
Toyota C-HR 1.8 HSD C-HIC premium TSS |
Vozilo in motor: križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 1798 ccm, 72 kW (98 KM) pri 5200/min, 142 Nm pri 3600/min; Motor (električni): sinhronski, s trajnim magnetom, 53 kW (72 KM), 163 Nm; Menjalnik: samodejni, brezstopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4350 x 1790 x 1570 mm; Medos. razdalja: 2640 mm; Pnevmatike: 225/55 R18; Masa/nosilnost: 1420/440 kg; Prtljažnik: 377 l. |
Največja hitrost: 170 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11 s; Poraba goriva (EU): 3,5/4,1/3,9 l/100 km; Povprečje na testu: 5,0 l/100 km; Izpust CO2: 87 g/km. |
Cena: osnovni model (C-HR 1.2 turbo C-ITY): 19.550 €, testno vozilo: 28.210 €; Toyota Adria, d. o. o., Ljubljana. |
videz, hibridni sklop, udobje, poraba goriva | hrup ob odločnem pospeševanju, infotainment vmesnik | brez napak |