Toyota RAV4 hibrid 4WD executive
Hibrid, ki se ne ustraši terena
- Pri hibridnem RAV4 bencinski skupaj z električnim motorjem poganja sprednji, drugi elektromotor pa zadnji kolesi
- To je vsestransko uporaben in prostoren družinski avtomobil, ki ponuja tudi nekaj prestiža
Sreda, 23. januar 2019
RAV4 je bil zgodovinsko gledano eden od ustanoviteljev razreda križanja avtomobilskih razredov, danes pa tradicijo nadaljuje pri pogonski tehniki. Pri tem modelu je namreč ponudba zelo pisana, saj so na voljo bencinske dizelske in hibridne izvedbe. Zadnji sta dve, z dvo- in štirikolesnim pogonom, kakršno smo tokrat testirali na našem uredništvu.
Hibridna modela se med seboj precej razlikujeta, saj ima tista s štirikolesnim pogonom dodaten 50-kilovatni elektromotor, namenjen pogonu zadnjih koles, medtem ko sta pogonu sprednjih namenjena 2,5-litrski bencinski štirivaljnik in z brezstopenjskim samodejnim menjalnikom povezan elektromotor. Ta ponuja 105 kilovatov moči, bencinski motor pa 114 kW (155 kM).
Z upoštevanimi izgubami vred pri Toyoti pravijo, da pogonski sklop v danem trenutku zagotavlja do 145 kilovatov moči (197 KM). Na papirju sicer zapleteno, a v praksi deluje gladko in nezaznavno, tako da voznik zares vidi, kaj se dogaja med kolesi le prek osrednjega zaslona s shemo pretoka moči in navora. Takšen RAV4 sicer omogoča tudi popolnoma električno vožnjo, a le za kratek čas in še to ob blagih obremenitvah. Sicer je bencinski motor večkrat vklopljen kot ne. A tu ne gre toliko za tiho
vožnjo, temveč za dober kompromis, ki ga danes lahko ponudi le hibrid. Elektromotorji namreč priskočijo na pomoč takrat, ko je to najbolj potrebno, poraba goriva pa na račun tega vselej ostaja zmerna in v območju dizelskih tekmecev. Na našem preizkusu je tako povprečno zahteval le malenkost nad osmimi litri, kar je v luči vsega, kar ponuja, zelo soliden rezultat. Vmes smo ga zapeljali tudi na teren, kjer se je s svojim unikatnim štirikolesnim pogonom izkazal skoraj popolnoma tako kot vsak
drug »klasični« športni terenec. Kot vedno so bile največja omejitev cestne pnevmatike, ne zmogljivost pogona!
S skoraj 200 »konji« moči je takšen RAV4 lahko zelo hiter, a si pri dinamični vožnji z brezstopenjskim samodejnim menjalnikom ne moremo pomagati.
V dolžino meri 4,6 metra in je kljub športno-terenski zasnovi zelo prostoren ter uporaben avtomobil. Potniki se niso pritoževali niti v drugi vrsti, za njihovo prtljago pa je 501 liter prostora, kar je le 46 litrov manj kot v običajni različici (brez dodatnih baterij).
Tako kot v pogonskem smislu je RAV4 elektrificiran tudi v kabini. Prek velikega zaslona na dotik upravljate vmesnik touch 2, ki preprostost uporabe zagotavlja z najpomembnejšimi bližnjicami v obliki klasičnih gumbov ob zaslonu. Digitalnih merilnikov sicer še nima (to bo verjetno prinesla šele nova generacija), je pa v sredini manjši informacijski barvni zaslon s podatki potovalnega računalnika. Položaj za volanom je ugoden, sedenje pričakovano visoko, vožnja pa mehkobna, kot se za tovrstne avtomobile spodobi. S tem se ujema tudi samodejni menjalnik, ki sicer deluje zvezno in dovolj intuitivno, a ob priganjanju vseeno dovoli, da motor nekoliko glasneje tuli.
Glavno pri vsem skupaj je, da takšen RAV4 za povprečnega uporabnika ne pomeni kakšnega posebnega prilagajanja, ampak je z uporabniškega vidika enak kot vsak drug avtomobil. Prižgeš in se pelješ, brez obveznega predznanja in prilagajanja.
Toyota RAV4 hibrid 4WD executive |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 2494 ccm, 114 kW (155 KM) pri 5700/min, 206 Nm pri 5700/min; Motor (električni spredaj): sinhronski, s stalnim magnetom, 105 kW (143 KM), 270 Nm; Motor (električni zadaj): sinhronski, s stalnim magnetom, 50 kW (68 KM), 139 Nm; Menjalnik: samodejni, brezstopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4605 x 1845 x 1705 mm; Medos. razdalja: 2660 mm; Pnevmatike: 225/60 R18; Masa/nosilnost: 1765/505 kg; Prtljažnik: 501–1633 l. |
Največja hitrost: 180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,3 s; Poraba goriva (EU): 5,4/5,1/5,2 l/100 km; Povprečje na testu: 8,1 l/100 km; Izpust CO2: 122 g/km. |
Cena: osnovni model (hibrid 2WD limited): 33.100 €, testno vozilo: 39.830 €; Toyota Adria, d. o. o., Ljubljana. |
pogonski sklop, prostornost, poraba | kakovost nekaterih materialov notranjosti | brez napak |