Toyota corolla 1.4 D-4D style
Solidno in brez presenečenj
- Toyotin globalni avtomobil je na voljo le v štirivratni limuzinski obliki
- Z 1,4-litrskim dizelskim motorjem je prijetno poskočen in varčen
- Skupaj s precej bogatim paketom opreme style stane dobrih 21 tisočakov
Sobota, 13. maj 2017
Nekateri pri nakupu upoštevajo čustva, drugi razum. Corolla cilja na tiste druge. Saj ne, da bi bilo z njo kaj narobe, nasprotno, na vseh področjih je povsem solidna, a kakšnih posebnih čustev ne vzbudi. "Kot vaniljev sladoled," če povzamem besede nekega avtomobilskega oblikovalca. Soliden na vseh področjih, a brez kakršnih koli presežkov ali dobrot, ki bi se vtisnile v spomin.
Ampak, roko na srce, to niti ni slabo. Corolla, ki je pri nas že kakšni dve generaciji na voljo le kot štirivratna limuzina, cilja na globalni avtomobilski trg in mora ustrezati številnim okusom kupcev. In ravno zato je limuzina! V mnogih deželah je ta karoserijska oblika daleč najbolj priljubljena, pri nas pač ne. Zaradi tovrstne zasnove je prtljažnik težje dostopen (čeprav odprtina niti ni tako majhna), a s svojimi 530 litri zelo radodarno odmerjen.
Corolla cilja predvsem na racionalne kupce in kot celota nudi dober paket med ceno ter dobljenim.
Tudi kabina je prostorna, saj je na številnih trgih namenjena petim odraslim (ponekod je to nekaj običajnega, pri nas pravimo, da bodo trije zadaj vštric sedeli zelo na tesno). Kar zadeva dolžinske centimetre, resnično nismo imeli zadreg niti v prvi niti v drugi vrsti, povprečno raščeni pa zadaj tudi ne zadevajo z glavo ob strop. Sprednji sedeži so razmeroma široki, čvrsti in telesu nudijo dobro oporo, tudi nastavitve so dovolj radodarne, malce manj priročno je le stopenjsko nastavljanje
naklona naslonjala (z ročico namesto z vrtljivim kolescem). Ne glede na to se sedi dobro, armaturna plošča pa je v precejšnji meri povzeta po tisti v aurisu – s preglednimi merilniki, dodatnim zaslonom med njimi in sedempalčnim večnamenskim zaslonom sistema toyota touch 2 na sredinski konzoli. Da, saj je videti lepo in s svojim modnim upravljanjem na dotik ter privlačno modro osvetlitvijo prav posrečeno, za svojo funkcionalnost pa si, žal, zasluži vse prej kot pozitivno oceno. Slabo odziven
in mestoma počasen namreč po našem mnenju zahteva preveč voznikove pozornosti. Zaslon lahko služi tudi potrebam navigacije (doplačilo 690 evrov), prijetno pa nas je presenetil avdio sistem, ki se za avtomobil takega kova lahko pohvali s precej dobro kakovostjo zvoka.
No, corolla je sodoben avtomobil; ne le zaradi pravkar omenjenega večopravilnega vmesnika, temveč tudi zaradi vgrajenega varnostnega sistema safety sense. Ta med drugim zajema samodejno preklapljanje med zasenčenimi in nezasenčenimi žarometi, kar v praksi deluje zelo dobro. Tu je tudi sistem PCS za predhodno zaznavo nevarnosti naleta, ki pa si je med testom prislužil črno piko. V megli in dežju (temperature so bile nad ničlo in ni zmrzovalo), torej takrat, ko je vidljivost še posebej slaba in
nevarnost, da spregledate vozilo pred vami, še večja, običajno ni deloval …
Kabina je prostorna, pa tudi radodarno odmerjen prtljažnik pogoltne več, kot se zdi na prvi pogled.
Corollo smo preizkusili v kombinaciji z znanim 1.4 D-4D strojem, poleg dveh bencinarjev edinim turbodizelskim motorjem v ponudbi, ki razvije moč 66 kW (90 KM). Na papirju se morda zdi to malce skromno, a brez skrbi – tako motorizirana corolla je presenetljivo poskočna. Menjalnik ima šest stopenj in krajše nižje prestave še dodatno prispevajo k živahnosti, medtem ko dolga šesta (indikator svetuje, da vanjo pretaknete šele pri hitrostih nad 90 km/h) zmanjšuje hrup in porabo goriva. Rezultat?
Vožnja je tiha in presenetljivo uglajena (tam nekje do avtocestnih hitrosti), poraba goriva pa z dobrimi petimi litri zelo ugodna. Priznamo, nismo imeli prav lahke desne noge in, po pravici povedano, pričakovali smo bliže šestim kot petim litrom. Pohvalno! Enako velja za lego na cesti, ki na prvo mesto postavlja udobje, kar pomeni učinkovito blaženje tudi izrazitejših udarcev s ceste in malce več nagibanja v zavojih. Kakšne posebne dinamike, seveda, ne mara.
A to niti ni njen namen, saj cilja predvsem na racionalnega kupca in za 21 tisoč evrov ponudi prostorno notranjost, odličen turbodizelski motor in precej opreme. Le to vas morda utegne zmotiti, da je na voljo le kot klasična limuzina, a pri Toyoti imajo rešitev – imenuje se auris.
Toyota corolla 1.4 D-4D style |
Vozilo in motor: limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1364 ccm, 66 kW (90 KM) pri 3800/min, 205 Nm pri 1800–2800/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4620 x 1775 x 1465 mm; Medos. razdalja: 2700 mm; Pnevmatike: 205/55 R16; Masa/nosilnost: 1395/495 kg; Prtljažnik: 530 l. |
Največja hitrost: 180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 12,5 s; Poraba goriva (EU): 4,5/3,4/3,8 l/100 km; Povprečje na testu: 5,2 l/100 km; Izpust CO2: 100 g/km. |
Cena: osnovni model (corolla 1.33 dual VVT-i terra): 16.150 €, testno vozilo: 22.230 €; Toyota Adria, d. o. o., Ljubljana. |
prostorna notranjost, motor, poraba goriva | vmesnik toyota touch, sistem PCS | brez napak |
Oznake:
- corolla
- limuzina
- test
- Toyota
- turbodizel