Toyota hilux double cab 2,4 D-4D HP executive invincible 50
Nepremagljivi abrahamovec
- Na svet je prišel leta 1968, abrahama pa praznuje s posebnim paketom opreme
- Poleg estetskih dodatkov prinaša predvsem zmogljivejše terenske pnevmatike
- Za izjemne terenske in tovorne zmogljivosti ter atraktivno podobo je treba odšteti slabih 45 tisočakov
Četrtek, 29. november 2018
Znano je, da v marketingu, zlasti pri oglasih za avtomobile, pretiravajo pri predstavljanju podobe in zmogljivosti proizvoda. Jekleni konjički se tako na televiziji in jumbo plakatih, pravzaprav povsod, kjer jih je mogoče predstaviti, zdijo najhitrejši, najzmogljivejši, skratka nepremagljivi. Seveda to ne drži. Velika večina je omejena na asfaltne džungle, njihove nizke odbijače in velika platišča pa lahko poškoduje že tudi na videz še tako nedolžen pločnik. Toda niso vsi takšni. Še obstajajo
avtomobili, ki zmorejo in s katerimi si lahko upate marsikaj.
Gre za stroj, ki na terenu zmore veliko več, kot si upa povprečen voznik.
Takšen je toyota hilux, ki je po celem svetu pokazal, da je neutruden delovni stroj, zaradi nore ekipe oddaje Top Gear pa je dobil sloves neuničljivega avtomobila. Letos praznuje abrahama, ob častitljivi obletnici pa so pri Toyoti zanj pripravili poseben paket opreme, imenovan »invincible 50«. Ker gre za avtomobil, ki je že marsikaj dokazal, se nam to postavljaško ime ne zdi pretirano. Z opremo, ki jo prinaša, je namreč res videti nepremagljiv.
Za 4.900 evrov mu ta paket poleg napisa in posebne grafike na karoseriji prinaša črne stopnice, črne obrobe blatnikov in sprednjo zaščito podvozja, piko na i predstavljajo posebne pnevmatike BF Goodrich na črnih 18-palčnih platiščih.
Tako »okrancljani« hilux je resnično vpadljiv, a šminka je le delček tega, kar ponuja. Gre za izjemno vzdržljiv avtomobil z lestvastim okvirjem, togo zadnjo premo in listnatimi vzmetmi, ki mu omogočajo prevoz cele tone tovora. Poleg tega za delo ne potrebuje asfalta, saj je njegov trup oddaljen skoraj 30 centimetrov od tal in poleg priklopljivega štirikolesnega pogona ponuja še reduktor in zaporo zadnjega diferenciala. Z naštetim skoraj ni terena, ki mu ga ne bi uspelo premagati, a za to
potrebuje veščega voznika. Povprečen voznik brez posebnih terenskih izkušenj bo namreč svoje meje dosegel veliko prej kot ta Toyotin stroj.
Ob klasični zasnovi karoserije in vzmetenja za težaška dela prinaša tudi sodobne elemente, kot sta sistem za samodejno zaviranje v sili s prepoznavanjem pešcev in sistem za ohranjanje vozila znotraj voznega pasu.
Terenski vožnji je naklonjena tudi kombinacija 2,4-litrskega turbodizelskega štirivaljnika in šeststopenjskega samodejnega menjalnika. Motor ponuja vseh 400 Nm navora že pri 1.600 vrtljajih na minuto, menjalnik pa deluje mehko in zanesljivo. Na asfaltu se morda ne bi branili kakšnega dodatnega konjiča za prehitevanja, sicer pa je delovanje pogonskega sklopa zadovoljivo, saj tudi pri avtocestnih hitrostih deluje lahkotno. Seveda zaradi »heavy duty« vzmetenja na urejenih cestah ne smemo
pričakovati pretiranega udobja. To velja zlasti za drugo vrsto, saj zadek ob praznem tovornem prostoru pri vožnji čez neravnine poskakuje, tresljaji pa se prenesejo na zadnje sedeže. Vzmetenje kdaj glasno zaškripa, kar nas opomni, da gre v bistvu za pravi tovornjak. Tovornjak, ki ima pravi keson, a nima klasičnega prtljažnika. Tovorni prostor je pri paketu invincible sicer opremljen z zaščitno oblogo, a ne ponuja nobenega zaprtega prostora, kamor bi lahko skrili prtljago pred nepridipravi in
vremenskimi nadlogami. To močno omejuje uporabnost avtomobila, kar je mogoče rešiti z aluminijastim prekrivnim rolojem, za katerega je treba odšteti nezanemarljivih 1.850 evrov. To je treba prišteti 45 tisočakom, kolikor stane različica executive z nekaj dodatki (samodejni menjalnik, navigacija in kovinska barva) in paketom invincible.
Takšen hilux torej ni poceni, a je avtomobil, za katerega lahko brez pretiravanja rečemo, da je nepremagljiv na terenu, obenem a je zelo vpadljiv in privlačen. Z njim vas bodo opazili kjer koli, a po naših izkušnjah ne boste pritegnili pozornosti zavistnežev, ki bi, denimo, voznike audijev in BMW-jev najraje utopili v žlici vode, temveč boste vzbudili zanimanje ljudi z avanturističnim duhom, ki si takšne avanture izven klasičnih, racionalnih okvirjev ne morejo ali zgolj ne drznejo privoščiti.
Zgodba legende
Skozi osem generacij v petdesetih letih je hilux dokazal, da sodi med bolj vzdržljive in zanesljive delovne stroje na štirih kolesih na svetu. Njegovo ime je nastalo kot skovanka besed high (visoko) in luxury (razkošje).
1. generacija
Prvi hilux se je leta 1968 rodil kot zamenjava za modela hino briska z začetka šestdesetih let prejšnjega stoletja in še starejšo toyoto stout. Toyota je pred rojstvom hiluxa prevzela podjetje Hino, ki je nato proizvajalo samo še tovornjake, vključno s hiluxom.
2. generacija
Druga generacija je prišla na svet leta 1972 in je poleg estetskih novosti prinesla številne izboljšave, med drugim dvolitrski motor.
3. generacija
Pravi razmah je hilux doživel s tretjo generacijo, ki je prišla na trg leta 1978. Z njo je legendarni pick-up namreč prvič ponudil štirikolesni pogon. Poleg tega je postal bolj udoben in je med drugim prvič ponujal samodejni menjalnik.
4. generacija
Četrta generacija je prišla leta 1983 in bila prvič na voljo tudi z dvojno kabino. Poleg tega je prvič ponudila zmogljivejši motor V6. Model četrte generacije je leta 1985 vozil Marty McFly v legendarnem filmu Nazaj v prihodnost, toda model iz filma je poganjal 2,4-litrski štirivaljnik v kombinaciji s petstopenjskim ročnim menjalnikom.
5. generacija
Peta generacija, ki je bila na prodaj od leta 1988 do leta 1995, je zadnja generacija hiluxa, ki je bila na voljo v Združenih državah Amerike. Nadomestil ga je bolj robusten poltovornjak tacoma. Omeniti velja še, da je peto generacijo hiluxa s svojo značko in imenom taro na določenih trgih ponujal tudi Volkswagen.
6. generacija
Šesta generacija je ugledala luč sveta leta 1997 in prvič začela ločevati med gospodarskimi in osebnimi različicami. Gospodarske je označevala bolj osnovna oprema, medtem ko so potniške dobile bolj dodelano zunanjo podobo in prostornejšo ter bolj udobno kabino.
7. generacija
S sedmo generacijo, na trgu od leta 2005, je hilux zrasel in postal bolj robusten. Njegova medosna razdalja je pridobila več kot dvajset centimetrov, koloteka pa sta se razširila za približno 10 centimetrov. Enojni in dvojni kabini se je pridružila podaljšana kabina extra cab.
8. generacija
Do leta 2016 je bilo na svetu prodanih 16 milijonov hiluxov. Za nadaljevanje te uspešne zgodbe je Toyota predstavila osmo generacijo, ki je prinesla večjo nosilnost, boljše terenske zmogljivosti in sodobne asistenčne sisteme za varnost in udobje.
Toyota hilux double cab 2,4 D-4D HP executive invincible 50 |
Vozilo in motor: terenski poltovornjak, 4 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 2393 ccm, 110 kW (150 KM) pri 4000/min, 400 Nm pri 1600/min; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 5330 x 1855 x 1815 mm; Medos. razdalja: 3085 mm; Pnevmatike: 265/65 R18; Masa/nosilnost: 2175/1035 kg; Mere kesona: 1.555/1645/480 mm |
Največja hitrost: 170 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 12,8 s; Poraba goriva (EU): 9,5,0/6,7/7,8 l/100 km; Povprečje na testu: 10,9 l/100 km; Izpust CO2: 204 g/km. |
Cena: osnovni model (single cab 4x2 country): 25.200 €, testno vozilo: 44.740 €; Toyota Adria, d. o. o., Ljubljana |
videz, terenske zmogljivosti, vzdržljivost | udobje na asfaltu | brez napak |