Toyota land cruiser 2.8 D-4D premium
Od puščave do magistrata
- Novi land cruiser je prepad med terensko surovostjo in vrhunskim prestižem še nekoliko zmanjšal
- Je izjemno zmogljiv terenec, ki se vse bolj zanaša na pomoč sodobne elektronike
- Štirivaljni turbodizel je na trenutke podhranjen in malce robat, a učinkovit, varčen in trpežen stroj
Sobota, 2. februar 2019
Prav zanimivo je, koliko avtomobilov danes skuša prepričati, da zmore biti terenec in udoben, celo prestižen avtomobil v enem. Večinoma vsaj eno nalogo opravljajo polovično, največkrat tisto prvo, saj pravega terena od blizu še videti ne smejo. Pri Toyoti ta dva svetova bolj ali manj uspešno združujejo že nekaj desetletij. Vse skupaj se je začelo pri čistokrvnih špartanskih terencih, ki več kot tenko obloženega sedeža potnikom niso ponujali. In čeprav so land cruiserju v zadnji generaciji namenili več prestiža kot kadar koli doslej, tega poslanstva do danes še niso pozabili.
Zmogljiv štirikolesni pogon z reduktorjem ponuja kar pet voznih programov, vse od vožnje čez puščavski pesek do premagovanja skalnatih ovir. Voznik delovanje nastavlja z gumbom na sredinski konzoli, kjer lahko vklopi zapori sprednjega in zadnjega diferenciala (ti sicer delujeta samodejno) in nastavlja višino oddaljenosti karoserije od tal (zračno vzmetenje). Na terenu zelo uporabna funkcija je »plazenje«, pri kateri vozilo vzdržuje določeno hitrost, pa naj gre vozilo po ravnem, navzgor ali po
klancu navzdol. Čeprav smo se med testiranjem kar nekaj časa vozili tudi po neurejenih podlagah, priznamo, da izziva, ki ga land cruiser ne bi uspel premagati, nismo našli. Verjetno bi divjina, vzpetina in vodna ovira prej prestrašila nas kot tega zmogljivega orjaka.
Zračno vzmetenje pomeni, da se lahko trebuh avtomobila dvigne kar 30 centimetrov od tal, kar omogoča vstopni kot 31 in izstopni kot 25 stopinj.
Vožnja prek naravnih ovir je še toliko bolj nenavadna, če to počneš v tako kontrastnem okolju. Notranjost tega avtomobila je namreč vse prej kot rustikalna, saj potnike obkrožajo usnje, leseni vložki na armaturi in volanu ter kopica sodobne elektronike. Svetla bež barvna kombinacija ta občutek še nekoliko bolj poudari. Že tako prostorna kabina se zdi prav zaradi svetlosti nekoliko večja. Že v osnovi nudi prostor sedmim potnikom (petvratna različica), pri čemer sta tista v tretji vrsti bolj
kot ne namenjena prevozu otrok ali krajšim vožnjam odraslih. Če sta pospravljena, prtljažnik meri 621 litrov, sicer pa se lahko s podiranjem sedežev v drugi vrsti poveča na slaba dva kubična metra.
Ko govorimo o voznih lastnostih, smo pri terenskih zmogljivostih polni hvale, a to ima tudi svojo manj prijetno plat. Preprosto je nemogoče narediti avtomobil, ki bi vrhunsko obvladal teren in cesto, kar dokazuje tudi land crusier. Precej je nagibanja, komunikacija med kolesi in volanom pa ima vmes vsaj še kakšnega agenta in menedžerja. O hitro odpeljanih ovinkih tu ni govora, pa ne zato, ker tega ne zmore, temveč zato, ker temu ni namenjen in to nima nobenega smisla. Nikakor v vožnji ni
težaški avtomobil, ampak je upravljanje lahkotno, preglednost pa zelo dobra, tudi zaradi 360-stopinjske pokritosti s kamerami. Tudi sicer se lahko voznik land cruiserja zanese na lep nabor elektronskih varnostnih pomagal, ki so združena v paketu Toyota Safety Sense.
Pri paketu opreme limited Toyota omogoča, da kupec izbere izvedbo brez tretje vrste sedežev in si s tem za tisočaka zniža nakupno ceno.
Pogonskih alternativ, razen izbire med ročnim ali samodejnim menjalnikom, pri land cruiserju ni. Vselej ga poganja 2,8-litrski turbodizel, katerega odlike niso rekordna moč ali tehnološko eksperimentiranje, temveč gre za stroj, ki mora enako dobro delati v najbolj ekstremnih kotičkih sveta, saj so od njega dobesedno odvisna življenja. Zmore konservativnih 130 kilovatov (177 KM) moči, kar je sicer dovolj, da se skoraj 2,5 tone težko vozilo s klasičnim 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom
dovolj hitro zgane z mesta. Nekoliko mu zmanjka le na avtocesti, kjer zna zasopihati, pa tudi precej hrupen postane. Dobra plat je, da zna biti zmeren pri porabi goriva, kar je na našem testu dokazal s povprečjem malenkost pod desetimi litri. Če pomislimo, da tehta toliko kot dva manjša avtomobila skupaj, je to zelo soliden rezultat.
Novi land cruiser je s svojimi zmogljivostmi popolnoma izpolnil pričakovanja, s prestižem, ki ga v izvedbi premium ponuja za skoraj 90 tisočakov, pa jih je tudi presegel. Vprašanje je le, ali se enako domače počutite v puščavi in pred mestno hišo. Land cruiser se!
Toyota land cruiser 2.8 D-4D premium |
Vozilo in motor: terenec, 5 vrat, 7 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 2.755 ccm, 130 kW (177 KM) pri 3400/min, 450 Nm pri 1600/min; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: /. |
Velikost: 4840 x 1885 x 1835 mm; Medos. razdalja: 2790 mm; Pnevmatike: 265/55 R19; Masa/nosilnost: 2495/495 kg; Prtljažnik: 621–1934 l. |
Največja hitrost: 175 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 12,7 s; Poraba goriva (EU): 9,2/6,3/7,4 l/100 km; Povprečje na testu: 6,2 l/100 km; Izpust CO2: 194 g/km. |
Cena: osnovni model (2.8 D-4D active 3V): 51.700 €, testno vozilo: 87.950 €; Toyota Adria, d. o. o., Ljubljana. |
terenske vozne lastnosti, prostornost | robat motor, pomanjkljiva zvočna izolacija | brez napak |