Toyota prius 1.8 VVT-i executive
Varčnejši od dizla!
- Na testu smo v povprečju porabili 4,8 litra, kar je manj kot pri dizelskih avtomobilih
- Optimiziran hibridni pogon še bolje izkorišča različne vire energije
- Kljub temu se pelje povsem enako kot običajen avtomobil, tudi cena je primerljiva
Sobota, 8. oktober 2016
Ne le na papirju – tudi med testom smo v povprečju porabili manj kot s podobno velikim avtomobilom z dizelskim motorjem. V povprečju 4,8 litra na sto kilometrov. Seveda se boste tu takoj oglasili številni varčneži, ki ste "zadnjič med vožnjo proti Kopru porabili le dobre tri litre" – že mogoče. Kaj pa nazaj? Pa ves naslednji teden? Vključno z mestno vožnjo, nenehnimi pospeševanji (nemalokrat zelo odločnimi, da se lahko spodobno vključite v manjšo vrzel v strnjeni koloni) in pogostimi
zaviranji? S prehitevanji? Vožnjo navkreber in brez kakšnega posebnega naprezanja v smislu čim bolj varčne vožnje? Z običajno delujočo klimatsko napravo? Tudi s tremi ali štirimi potniki in prtljago? Takole, čez palec, kaj dosti nižje od 5,5 litra verjetno ne gre, podobno kažejo tudi naši testi številnih različnih avtomobilov z dizelskimi motorji. Realna poraba in ne podatki potovalnega računalnika – ta je kazal celo 4,2 litra …
Kljub resnično varčnemu hibridnemu pogonu ni treba sklepati nikakršnih kompromisov.
Ja, zagreti varčneži boste prišli nižje, a tudi z opisanim vsakdanjim načinom vožnje je poraba vrhunska! Poleg tega je v svoji zadnji generaciji prius skoraj v celoti izgubil še tiste zadnje neprijetnosti, kot je nadležno tuljenje bencinskega motorja ob močnejšem pritisku na stopalko za plin. Okej, če jo pohodite povsem do konca pri višjih hitrostih še vedno zatuli, a zaradi dodelanih prenosov planetnega gonila se to zgodi zelo, zelo redko. Usklajenost obeh motorjev je namreč odlična,
1,8-litrski bencinar (ta deluje z Atkinsonovim ciklom in je v primerjavi s tistim v predhodniku še dodatno optimiziran v smeri manjše porabe bencina) in električni motor pa delujeta vzajemno za čim večjo učinkovitost. Električni motor tako priskoči na pomoč pri speljevanju, pospeševanju (ki je v praksi zelo prepričljivo) oziroma povsod tam, kjer bencinski ne more delovati v optimalnem (najbolj učinkovitem) režimu, in po drugi strani skrbi za regeneracijo energije (dodelana nikelj-metalna
baterija se polni hitreje kot prej).
Kot celota je lahko tako družinski kot tudi poslovni avtomobil – prostoren, funkcionalen in solidnih voznih lastnosti.
Na voljo je sicer več programov (od varčnega do športnega, kjer se pogonski sklop celo 'uči' voznikovega sloga vožnje in v tej smeri optimizira delovanje pogona), tudi povsem električni (ki deluje nekje do hitrosti 50 km/h, po novem pa zna prius do hitrosti 110 km/h tudi 'jadrati'), a dejansko se z delovanjem pogona ni treba prav nič ubadati. In to je tisto pravo, saj se vozniku ni treba prilagajati avtomobilu (češ, moraš ga pravilno voziti, da je varčen), temveč se ta vozniku. Pelje se
namreč povsem enako kot klasičen avtomobil. In če se je v prejšnji generaciji kakšni malce bolj dinamični vožnji opazno upiral (prej omenjeno tuljenje motorja ipd.), pa sedaj zmore tudi to – jasno, ni športnik, a kakšen hitreje odpeljan ovinek ga prav nič ne moti. Prav tako ni treba sklepati nikakršnih kompromisov na drugih področjih – sedi se zelo dobro (sicer precej nizko), ergonomija je med boljšimi, digitalni, sredinsko nameščeni merilniki pa so stvar okusa. Infotainment vmesnik (Toyotin
sistem touch 2) ocenjujemo kot zgolj povprečen, saj z odzivnostjo in logiko upravljanja ne sodi v sam vrh, prepričali pa so nas uporabni predali za drobnarije (pri najbogatejši opremi dobite še površino za brezstično polnjenje telefona), bogata oprema (vključno z navigacijo, sistemom HUD, zagonom motorja brez ključa, poleg tega pa tudi z vsemi pomembnejšimi varnostnimi pripomočki, kot so aktivni tempomat ter sistemi za prepoznavanje nevarnosti trka, vozil v mrtvem kotu in prečnega prometa pri
vožnji vzvratno) ter ne nazadnje prostorna in uporabna notranjost, ki je hibridna tehnologija prav nič ne krni.
Skratka, sedaj ni več treba sklepati nikakršnih kompromisov. Ti kakšnih električnih navdušencev in varčnih zanesenjakov tako ali tako ne bi motili, a tudi, če kot povsem običajen voznik, družinski oče ali poslovnež želite imeti hibrida namesto dizla, odločitev sedaj ni več težka.
Toyota prius 1.8 VVT-i executive |
Vozilo in motor: limuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 1798 ccm, 72 kW (98 KM) pri 5200/min, 142 Nm pri 3600/min; Motor (električni): sinhronski, s trajnim magnetom, 53 kW (72 KM), 163 Nm; Menjalnik: samodejni, brezstopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4540 x 1760 x 1470 mm; Medos. razdalja: 2700 mm; Pnevmatike: 215/45 R17; Masa/nosilnost: 1450/415 kg; Prtljažnik: 502–1633 l. |
Največja hitrost: 180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,6 s; Poraba goriva (EU): 3,3/3,3/3,3 l/100 km; Povprečje na testu: 4,8 l/100 km; Izpust CO2: 76 g/km. |
Cena: osnovni model (prius 1.8 VVT-i luna): 27.750 €, testno vozilo: 33.310 €; Toyota Adria, d. o. o., Ljubljana. |
poraba goriva, delovanje hibridnega pogona | infotainment vmesnik | brez napak |