Toyota prius phv 1.8 vvt-i hibrid sol
Resnično učinkovit!
- Prius PHV je zelo učinkovit in obenem do voznika prijazen priključni hibrid
- Na elektriko lahko prevozi približno 50 km, kar je dovolj za večino dnevnih voženj
- S popustom in finančno spodbudo Eko sklada stane slabih 30 tisočakov
Nedelja, 4. november 2018
Toyota je vodilna avtomobilska znamka na področju hibridnih vozil – ne le po prodaji, temveč tudi po tehnični plati in izpopolnjenosti teh avtomobilov, kar nedvomno dokazuje tudi prius PHV. Priključni hibrid torej, ki se od običajnega priusa razlikuje po spremenjenih odbijačih, maski, žarometih in še nekaterih podrobnostih, namesto 17-palčnih pa ima kolesa premera 15 palcev. Morda se bo komu zdel preveč futurističen, drugemu bo všeč prav ta »vesoljska« oblika. Različni okusi, pač.
Strošek vožnje na elektriko je približno en do dva evra na sto kilometrov – odvisno od polnjenja podnevi ali ponoči.
Ne glede na okus je tehnika tega avtomobila izjemno napredna – inženirji so med alternator in bencinski motor vgradili posebno enoto, ki omogoča, da alternator deluje tudi kot dodatni pogonski elektromotor (brez delovanja bencinskega) – skupaj ima prius PHV torej dva, enega z močjo 22, drugega s 53 kW (30 in 72 KM). Bencinski motor, 1,8-litrski štirivaljnik z 72 kW (98 KM) je enak kot v običajnem priusu. Tu sta še enota za polnjenje in baterija kapacitete 8,8 kWh pod prtljažnikom. Ta zaradi
16 centimetrov višjega dna meri v osnovi precej skromnih 360 litrov. Je pa kabina dovolj prostorna v vse smeri, sedi se nizko, kljub proti zadku padajoči liniji strehe je na zadnjih sedežih dovolj prostora za povprečno visoko odraslo osebo. Armaturna plošča je v celoti digitalna, s celim kupom različnih informacij, a pregledno grafično podobo. Infotainment vmesnik je znan že iz drugih modelov, spet pa mu zamerimo malce bolj počasno odzivnost in odsotnost klasičnega, vrtljivega gumba za
uravnavanje glasnosti.
Pri nakupu imate možnost uveljavljanja nepovratne finančne spodbude Eko sklada v znesku 4.500 evrov.
Zaradi pretežno električnega pogona je vožnja zelo tiha, podvozje pa ravno prav mehko nastavljeno za udobno vožnjo. Blaženje udarcev je učinkovito, prius se dobro odreže tudi v kakšnem ostreje odpeljanem ovinku. No, temu v osnovi ni namenjen že po svoji naravi, a želimo povedati, da se v kritičnih situacijah odzove zelo predvidljivo in zanesljivo. Baterijo polnite bodisi na javni polnilnici (največja moč polnjenja 3,3 kW) bodisi na domači vtičnici – v prvem primeru bo polna v dveh urah, doma
v treh urah in 20 minutah. To omogoča približno 50 kilometrov električne vožnje (v tekočem mestnem prometu morda celo več, na avtocesti manj) s hitrostmi do 135 km/h – v primerjavi s prejšnjim priključnim priusom s pol manjšim dosegom je to velik korak naprej in v resnici lahko veliko večino vsakodnevnih voženj opravite zgolj na elektriko. Čas polnjenja je dovolj kratek, da vozila ni treba zavestno polniti celo noč (čeprav nočno polnjenje priporočamo zaradi cenejše elektrike), čez dan se
opazno pozna že kakšna ura vmesnega polnjena. Če je to vseeno premalo, je še vedno tu bencinski motor. Ta se samodejno vklopi, ko baterija doseže določeno stopnjo izpraznjenosti, pri večjih hitrostih (takrat je poraba elektrike pač prevelika in je bencin bolj ekonomična izbira) in, ne glede na izbran režim vožnje, pri polnem pritisku na stopalko za plin. Poleg treh voznih programov (od bolj ekološko do bolj dinamično naravnanega) je mogoče izbirati še med štirimi režimi delovanja pogonskega
sklopa – električnim, električnim za vožnjo po mestu (zmanjša izhodno moč in s tem poveča doseg), hibridnim (vzajemno delovanje bencinskega in električnih motorjev ter samodejno prilagajanje glede na vozne razmere) in polnjenjem baterije s pomočjo bencinskega motorja (vozilo poganja bencinski motor in obenem polni baterijo).
Zapleteno? Morda na prvi pogled, a v praksi zelo preprosto in intuitivno. Večkrat smo že zapisali, da vožnja hibrida ni prav nič zahtevnejša od vožnje običajnega avtomobila s samodejnim menjalnikom – jasno, to velja tudi za model prius.
Toyota prius PHV 1.8 VVT-i hibrid sol |
Vozilo in motor: limuzina, 4 vrat, 4 sedeži; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 1798 ccm, 72 kW (98 KM) pri 5200/min, 142 Nm pri 3600/min; Motor (električni): sinhronski, 22 + 53 kW (30 + 72 KM); Menjalnik: samodejni, brezstopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4645 x 1760 x 1470 mm; Medos. razdalja: 2700 mm; Pnevmatike: 195/65 R15; Masa/nosilnost: 1530/400 kg; Prtljažnik: 360–1204 l. |
Največja hitrost: 162 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,1 s; Poraba goriva (EU): 1,0 l/100 km; Povprečje na testu: 2,3 l/100 km; Izpust CO2: 22 g/km. |
Cena: osnovni model in testno vozilo: 37.950 €; Toyota Adria, d. o. o., Ljubljana. |
delovanje hibridnega pogona, uporaben električni doseg | skromen prtljažnik, infotainment vmesnik | brez napak |