Toyota proace verso 2.0 D-4D 150 HP family
Družinski junak
- Proace verso je prostorni francoz z japonskim potnim listom
- S srednjim turbodizlom v ponudbi je ravno prav zmogljiv in zmerno žejen
Nedelja, 3. december 2017
Toyota proace verso je član kombijevskega tria (če štejemo še tovorne različice, jih je šest), ki ga sestavljata še citroën spacetourer in peugeot traveller. Gre za klasično zgodbo, kjer različne znamke tržijo enak ali skoraj enak avtomobil. A to ni kriminalka, temveč film za vso družino, v katerem v glavni vlogi nastopa družinski kombi. Glavni ‘zaplet’ v tem filmu ali, še bolje, nanizanki, ki bi lahko bila na sporedu več let, je prevzem identitete, ki sta si jo proace in spacetourer izposodila od travellerja. To razkriva predvsem notranjost, ki po slogu daje vedeti, da gre v osnovi za francoski izdelek. Materiali so prijetni na otip, končna izdelava natančna, kar zagotavlja dober občutek kakovosti.
Spredaj se sedi malce bolj vzravnano kot v običajnih avtomobilih, a položaj omogoča dovolj udobja tudi na daljših poteh. Kot zgolj povprečno pa bi ocenili udobje v drugi in tretji vrsti, kjer se lahko namesti šest potnikov. Za to so kriva predvsem razmeroma kratka sedala in odsotnost naslonov za roko, ki so na daljših poteh še kako dobrodošli. Omeniti pa velja zložljivi mizici na naslonih sprednjih sedežev in praktična isofix pritrdišča na vseh šestih sedežih druge in tretje vrste. Ti so vzdolžno pomični, kar omogoča preprosto prilagajanje prostora.
In pri srednji različici, ki v dolžino meri malenkost manj kot pet metrov, je prostora res veliko. Z osmimi sedeži ostane približno 600 litrov za prtljago, s petimi ga je 1.000 litrov, z dvema sedežema pa do 2.700 litrov (do strehe vozila).
Z dvoje drsnimi vrati in osmimi sedeži s šestimi isofix pritrdišči je proace verso pravi družinski junak.
Za to velikost avtomobila se zdi dvolitrski turobodizelski stroj, ki zmore 110 kilovatov (150 KM), odlična izbira. Presežkov sicer ne zmore ponuditi, a je vse prej kot podhranjen. Prestave šeststopenjskega ročnega menjalnika so dobro preračunane, prestavna ročica pa presenetljivo natančna. Poraba goriva je s testnim povprečjem 7,9 litra na 100 kilometrov povsem sprejemljiva.
Več kot sprejemljive so tudi vozne lastnosti. Vozne dinamike sicer ne moremo primerjati z običajnimi osebnimi avtomobili, saj se moramo v ovinkih sprijazniti z malce bolj očitnim prečnim nagibanjem, pohvaliti pa moramo udobje in smerno stabilnost, ki se približujeta enoprostorcem.
Zato je proace verso v srednji dolžinski različici z opremo family lahko pravi junak za družine s tremi ali več otroki. V tem primeru priporočamo še izbiro opcijskega paketa varnostnih dodatkov toyota safety sense plus, ki za dobrih tisoč evrov prinaša sistem za samodejno zaviranje v sili, prilagodljivi tempomat in projekcijski zaslon (head-up display).
Toyota proace verso 2.0 D-4D 150 HP |
Vozilo in motor: kenoprostorec, 5 vrat, 8 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1997 ccm, 110 kW (150 KM) pri 4000/min, 370 Nm pri 2000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4959 x 1920 x 1890 mm; Medos. razdalja: 3275 mm; Pnevmatike: 225/55 R17; Masa/nosilnost: 1672/1023 kg; Prtljažnik: 603–1000–2700 l. |
Največja hitrost: 2170 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11 s; Poraba goriva (EU): 5,9/4,9/5,3 l/100 km; Povprečje na testu: 7,9 l/100 km; Izpust CO2: 139 g/km. |
Cena: osnovni model (1.6 D-4D combi): 23.980 €, testno vozilo: 36.200 €; Toyota Adria, d. o. o., Ljubljana |
motor, menjalnik, prostornost, ločeno odpiranje zadnjega stekla | udobje na zadnjih sedežih, doplačilo za varnostne sisteme | brez napak |
Oznake:
- potovalnik
- proace
- test
- Toyota
- turbodizel kombi
- verso