Avto.info
Iskalnik: Model:

Volkswagen arteon R-line 2.0 TDI 4motion

Überpassat

  • Tehnično osnovo si deli s passatom, a ima popolnoma samosvoj značaj
  • Najmočnejši turbodizel in štirikolesni pogon ne pustita veliko neizpolnjenih želja
  • Z nujnimi in manj nujnimi doplačili cena zlahka preseže 50 tisoč evrov
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Nedelja, 15. april 2018

Nekoč je bil passat CC, nato le CC, zdaj je tu arteon. Jasno je, da Volkswagen na ta način svojo kupejevsko limuzino ločuje od passata. Pri obliki novega modela je šel še korak dlje kot pri CC-ju. Vidi se namreč, da želi arteon izstopati, saj nase opozarja z nekoliko bolj drznimi potezami. V mislih imamo predvsem impozantno masko, zaradi katere se zdi, da nas avto jezno gleda izpod obrvi. Poseben značaj mu dajejo ravno prisekani blatniki, privlačen videz pa zaokrožajo 19-palčna kolesa.

Areton uspešno združuje kupejevski šarm in uporabnost petvratne zasnove.


Manj posebna oziroma bolj poznana je njegova notranjost, kjer najdemo enako armaturno ploščo kot pri passatu. Individualistom to morda ne bo najbolj všeč, a je objektivno vse v najlepšem redu, saj smo že pri passatu ugotovili, da je voznikov prostor zgledno urejen, celota pa posreduje zelo dober občutek kakovosti. Poleg oblike tu namreč srečamo poznane materiale in barvne odtenke. Toda sedi se nižje, kar poudarja kupejevski občutek, s kupejevskimi prvinami pa je prežet celoten potniški prostor. Tako kot njegov predhodnik ima tudi arteon vrata brez okvirjev in padajočo strešno linijo. Kabina zato deluje bolj utesnjeno kot pri passatu in obenem nekoliko manj kot pri CC-ju. Zaradi večje medosne razdalje je prostor za noge potnikov v drugi vrsti še bolj radodarno odmerjen kot pri passatu, pri čemer ga je za vse »nekošarkarje« dovolj tudi v višino. Poleg tega navduši pogled na velik prtljažnik, ki zaradi kombilimuzinske zasnove ponuja ogromno nakladalno odprtino, električni pomik prtljažnih vrat pa je mogoče sprožiti z bolj ali manj elegantno brco pod zadnji odbijač.

Pri tehniki arteon ne prinaša novosti, saj jo je podedoval od passata, testni primerek pa je imel tisto z vrha ponudbe. To pomeni dvolitrski turbodizelski štirivaljnik v različici s 176 kilovati (239 KM), šeststopenjski samodejni menjalnik DSG in štirikolesni pogon 4motion. Ta kombinacija ponuja presežek moči in zanesljivost ter udobje v vseh razmerah. Avtomobil skoči do stotice v 6,4 sekunde. Poleg tega tako lahkotno križari, da se igla na »narisanem« merilniku hitrosti na virtualni instrumentni plošči prehitro znajde previsoko, tam, kjer se ne bi smela. V ovinkih deluje zelo zanesljivo, a tudi v športnem načinu vožnje, pri katerem med drugim otrdita vzmetenje in volanski mehanizem, ne pokaže športne ostrine. Športni način sicer vključuje umetno zvočno kuliso, ki posnema zvok večjih strojev, a jo je mogoče (na srečo) izklopiti. Na tej ravni se nam zlagan zvok namreč zdi kar malce odveč. A to je stvar okusa.

Za 55 tisočakov ni ljudsko vozilo, a je še vedno precej cenejši od uveljavljenih premijskih tekmecev.


Izkoriščanje zmogljivosti prinese veliko porabo goriva. Testno povprečje je znašalo 8,4 litra na 100 kilometrov, ob dinamični vožnji se je brez težav povečala še za liter. Toda ob porabljenih 50 tisočakih to ne bi smelo predstavljati težave. No, testni primerek je bil še malce dražji. Serijski model stane 49.350 evrov, a je poleg dodatkov za dušo, kot so velika črna platišča in električno panoramsko strešno okno, treba doplačati tudi za pripomočke, brez katerih si takšnega avtomobila ne predstavljamo. Na tem spisku med drugim najdemo sistem za prostoročno odklepanje in zaklepanje vozila, sistem za prostoročno telefoniranje in kamero za vzvratno vožnjo, doplačati je treba še za omenjeni aktivni informacijski zaslon (virtualni merilniki). Avtomobil je tako stal malce več kot 55 tisoč evrov. To je veliko, a BMW in Audi za primerljivo zmogljiva in opremljena modela serije 4 gran coupe oziroma A5 sportback zahtevata še 10 tisočakov več. Arteon torej za manjšo vsoto ponuja zelo podoben paket in je kljub tesnemu sorodstvu s passatom veliko bolj individualen in dovolj ekskluziven, da se lahko postavi ob bok bolj cenjeni premijski gospodi.
 

Volkswagen arteon R-line 2.0 TDI 4motion
 Vozilo in motor kkombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1968 ccm, 176 kW (239 KM) pri 4.000/min, 500 Nm pri 1750/min; Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4862 x 1871 x 1450 mm; Medos. razdalja: 2837 mm; Pnevmatike: 245/40 R19; Masa/nosilnost: 1828/532 kg; Prtljažnik: 563 l.
  Največja hitrost:  245 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,5 s; Poraba goriva (EU): 7,1/5,1/5,9 l/100 km; Povprečje na testu: 8,4l/100 km; Izpust CO2: 152 g/km
  Cena:  osnovni model (1.5 TSI): 31.396 €, testno vozilo: 55.056 €; Porsche Slovenija, d.o.o., Ljubljana.
videz, zmogljivosti, uglajen motor, oprema zvok v športnem načinu, končna cena brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.