Volkswagen passat alltrack 2.0 TDI BMT 4motion
Lahko je kos večini športnih terencev
- Alltrack je najzmogljivejši in najdražji passat, ki si ga lahko omislite
- Dvolitrski TDI s 176 kW (239 KM) je zmogljiv in skoraj tako uglajen kot njegovi šestvaljni bratje
- Osnovni model stane nekaj več kot 41 tisoč evrov, testni z dodatno opremo pa skoraj 51 tisočakov
Torek, 9. avgust 2016
Športni terenci so v tem trenutku nedvomno med bolj 'kul' avtomobili. So impozantni in zaradi terenskih zmogljivosti ponujajo dober občutek varnosti in zanesljivosti, pa še faktor zavidanja pri sosedih je nekoliko večji. A resnici na ljubo večina teh visoko posajenih postavljačev vidi le asfalt, v takšni ali drugačni izdaji. Ob tem pa imajo tudi kakšno slabost. Praviloma je to slabša aerodinamika, zaradi česar so bolj požrešni in celo manj prostorni kot klasični karavani.
Rešitev je nekje vmes in Volkswagen jo ponuja z različicami alltrack. Pri passatu to pomeni serijski štirikolesni pogon 4motion, dodatnih 2,7 centimetra (skupaj 17,4 centimetra) oddaljenosti od tal, zaščito podvozja ter terenski vozni način offroad. Testni je poleg tega imel še sladkorčke, kot sta aktivni informacijski zaslon namesto klasičnih merilnikov ter paket asistenčnih sistemov.
Poleg serijskega štirikolesnega pogona najmočnejši turbodizel v ponudbi prinaša tudi serijski 7-stopenjski menjalnik DSG.
A pravi dragulj je najmočnejši dizelski stroj v ponudbi. Gre za dvolitrski štirivaljnik, ki s pomočjo dveh turbopolnilnikov razvije 176 kilovatov (239 KM) in 500 Nm navora. Na voljo je zgolj v kombinaciji z dvosklopčnim sedemstopenjskim menjalnikom DSG, ki alltracka do stotice izstreli v 6,4 sekunde. Ker se z mesta požene z vsemi štirimi, je pospeševanje ob polnem plinu res impresivno. Poleg tega navdušita tudi uglajenost motorja ter lahkotnost, s katero križari pri potovalnih hitrostih. Ob
izkoriščanju takšnih zmogljivosti se poraba pričakovano povzpne tudi čez osem litrov na 100 kilometrov. Testno povprečje je znašalo 7,9, ob umirjeni vožnji pa je povsem realno pričakovati še liter manj.
Za vožnjo izven urejenih cest so klasičnim voznim programom eco, comfort, normal, sport ter individual dodali še terenski offroad. Pogon se na zadnji kolesi prenaša prek Haldexove sklopke, za prečne zapore pa na vseh štirih kolesih skrbijo elektronske zapore diferenciala EDS, ki delujejo v sklopu sistema za nadzor stabilnosti ESC. Sistem nadzira vrtenje posameznega kolesa in ga, glede na oprijem, po potrebi zavre ali pa k njemu pošlje več navora. Na spolzkem asfaltu, makadamu in kakšnem
zmerno razritem kolovozu alltrack s to kombinacijo prav nič ne zaostaja za pravimi športnimi terenci, omejujeta ga le manjši vstopni in izstopni kot. Med ovinki je zaradi malce višjega težišča čutiti nekaj več prečnega nagibanja karoserije, kar pa ni moteče. Avtomobil je zelo stabilen in dobro vodljiv ter udoben v vseh razmerah. Zlasti nas je navdušila zvočna zatesnjenost, zaradi katere dizelski tresljaji v kabino nimajo vstopa. K splošnemu udobju oziroma sproščenosti za volanom pomembno
prispevata tudi opcijska head-up display ter sistem za ohranjanje smeri na voznem pasu. Prvi sicer dovolj pregledno prikazuje podatke na prozorni ploščici pred voznikom, a v tem vozilu deluje malce ceneno in bi lahko zmogel prikaz neposredno na vetrobransko steklo. Drugi pa deluje zelo zanesljivo in nežno popravi smer, še preden se avtomobil očitno približa črti. V kombinaciji s serijsko vgrajenim prilagodljivim tempomatom in samodejnim menjalnikom tako tudi več stokilometrske razdalje
postanejo mala mal'ca.
Alltrack ponuja dobre vlečne zmogljivosti, saj lahko povleče do 2,2 tone težko prikolico.
Ob naštetih vrlinah ima 'terenski' passat, seveda, še vse druge prednosti običajnih avtomobilov. Z opcijskimi 19-palčnimi platišči in oranžno kovinsko barvo (na voljo zgolj za alltrack) je zelo atraktiven, a še vedno bolj eleganten kot večina športnih terencev. Tu pa je tudi karavanska notranjost z obilico prostora za potnike v drugi vrsti ter nizkim nakladalnim robom prtljažnika.
Alltrack je torej lahko brez težav kos vsemu, kar uporabniki običajno zahtevajo od svojih športnih terencev, poleg tega pa je uglajen in eleganten potovalnik. Z bogato serijsko opremo in najmočnejšim dizelskim strojem tako vsebinsko kot cenovno predstavlja vrh passatove ponudbe, kar pa ne pomeni, da ima vse, kar si lahko zamislimo. Z dodatki, kot so barvni zaslon za instrumentno ploščo, navigacija in asistenčni sistemi, je to odličen avtomobil. A končna cena zlahka prebije magično mejo 50
tisočakov, kjer je verjetno bolje, da ne pomislite, da bi to zneslo skoraj 100 tisoč nekdaj tako zaželenih nemških mark.
Volkswagen passat alltrack 2.0 TDI BMT 4motion |
Vozilo in motor: karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1968 ccm, 176 kW (239 KM) pri 4.000/min, 500 Nm pri 1750/min; Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4777 x 1832 x 1530 mm; Medos. razdalja: 2789 mm; Pnevmatike: 245/40 R19; Masa/nosilnost: 1776/548 kg; Prtljažnik: 639–1769 l. |
Največja hitrost: 234 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,4 s; Poraba goriva (EU): 6,9/5,2/5,8 l/100 km; Povprečje na testu: 7,9 l/100 km; Izpust CO2: 150 g/km. |
Cena: osnovni model (1.4 TSI trendline): 24.936 €, testno vozilo: 50.766 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
videz, zmogljivosti, uglajen motor, oprema | končna cena | brez napak |
Oznake:
- 4motion
- alltrack
- DSG
- passat
- turbodizel
- Volkswagen