Jaguar E-pace D180 AWD R-dynamic
Manjši brat
- E-pace kot najmanjši Jaguarjev križanec ni prav nič manj imeniten od večjega brata
- Dvolitrski turbodizel s 132 kW (180 KM) ga do stotice pospeši v dobrih devetih sekundah
- V osnovni različici stane dobrih 33, v »tisti pravi« pa vsaj 50 tisočakov
Sreda, 20. marec 2019
E-pace je manjši brat večjega Jaguarjevega križanca F-pace, kar med drugim kaže s simpatično podrobnostjo – silhueto jaguarjevega mladička na robu vetrobranskega stekla. Tako kot se F-pace umešča ob bok audiju Q5, BMW-ju X3, mercedesu GLC ali volvu XC60, je E-pace tekmec audiju Q3, BMW-ju X1 ali mercedesu GLA. No, za razliko od zadnjega ni le na višje podvozje »nasajeni« XE.
Temelji namreč na enaki platformi kot range rover evoque, kar pomeni jekleno zgradbo namesto aluminijaste in s tem povezano precejšnjo maso – več kot 1,7 tone tehta prazen. A te med vožnjo ni čutiti (morda le ob pretiravanju na spolzki cesti), vsekakor pa navduši s svojo trdnostjo in občutkom, da gre resnično za dobro narejen avtomobil.
Zaradi jeklene zasnove je izjemno trden, s tem povezana precejšnja masa pa se pozna le v ekstremnih razmerah.
Kot tak ima rad dinamično vožnjo, tudi zaradi velikih, doplačilnih platišč premera 20 palcev in nanje nataknjenih nizkopresečnih pnevmatik. Res je, kakšna krajša grbina pod njimi ga malce bolj zmoti, a ne toliko, da bi bilo to resnično moteče, nanjo so med testom opozorili bolj kot ne le pikolovci.
Bi si pa želeli boljše zvočne izolacije dvolitrskega turbodizelskega motorja, ki je v testnem vozilu razvijal 132 kW (180 KM) moči. Ravno dovolj za omenjeno maso in značaj avtomobila, čeprav je v ponudbi tudi šibkejša verzija s 110 kW (150 KM), ki bi po našem mnenju zadovoljila le manj zahtevne voznike. Motorju streže samodejni menjalnik z devetimi stopnjami prenosa, ki je pri svojem delu dovolj hiter, a na trenutke ne ravno svilnato mehak sopotnik, za bolj suveren prenos moči na podlago in
boljšo lego na cesti poskrbi še učinkovit štirikolesni pogon.
Močnejši turbodizelski stroj in samodejni menjalnik k ceni dodata približno šest tisočakov. Po našem mnenju sta vredna tega.
Kabinska prostornost ne pušča odprtih želja, čeprav proti zadku padajoča silhueta namiguje, da bi utegnilo zmanjkati prostora za glave zadaj sedečih potnikov. Za izrazitejše dolgine prav gotovo, a ob povprečni rasti ne bo težav niti pri štirih odraslih. Sprednja sedeža sta izdatno nastavljiva, v paketu R-dynamic tudi športno poudarjena in kot taka odlična, sicer pa je testni E-pace temeljil na osnovnem in v resnici prav nič pomanjkljivem paketu opreme. Serijsko, na primer, zajema led
žaromete, paket R-dynamic pa z nekaj športnimi dodatki poskrbi tudi za privlačen zunanji videz. Kot celota z zajetno sprednjo masko deluje mogočno, na račun masivnega zadka še bolj, sicer prostorna notranjost pa se z zajetnim elementom, ki se prek sredinske konzole pne med sprednja sedeža, zdi ravno prav vozniško ulita. Večopravilni vmesnik infozabavnega sistema s sistemom upravljanja menijev prek na dotik občutljivega zaslona sprva terja nekaj privajanja, a je dovolj intuitiven, da to ne
traja prav dolgo. In ja, za upravljanje prezračevanja skrbijo priročni vrtljivi gumbi, za najpogosteje uporabljane funkcije klasična stikala. Pohvalno. Manj posrečena sta klasična analogna merilnika motornih vrtljajev in hitrosti, ki sta izjemno slabo pregledna, prav nič učinkovitejši ni niti manjši večnamenski zaslon med njima. Škoda.
Brez manjših pomanjkljivosti tako žal ne gre, a je E-pace kot celota zelo posrečen avtomobil in ravno prav drugačen od v uvodu omenjenih Nemcev, da zna marsikomu dovolj močno in popolnoma upravičeno pihniti na dušo. Pri tem velja poudariti, da po našem mnenju ne kaže pretirano varčevati z vstopnimi motorji in ročnimi menjalniki ali se popolnoma odreči doplačilnim dodatkom – tam nekje na petdeset tisočakov, morda kakšnega čez, le računajte.
Jaguar E-pace D180 AWD R-dynamic |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1999 ccm, 132 kW (180 KM) pri 4000/min, 430 Nm pri 1750/min; Menjalnik: samodejni, 9-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4395 x 1984 x 1649 mm; Medos. razdalja: 2681 mm; Pnevmatike: 245/45 R20; Masa/nosilnost: 1843/557 kg; Prtljažnik: 577–1234 l. |
Največja hitrost: 205 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,1 s; Poraba goriva (EU): 6,2 l/100 km; Povprečje na testu: 8,5 l/100 km; Izpust CO2: 163 g/km. |
Cena: osnovni model (F-pace D150): 33.416 €, testno vozilo: 50.547 €; Avto Aktiv, d. o. o., Trzin. |
mogočen videz, značaj, dobre vozne lastnosti | nepregledni merilniki, precej glasen motor, masa | brez napak |