Avto.info
Iskalnik: Model:

Jaguar E-pace D180 AWD R-dynamic

Manjši brat

  • E-pace kot najmanjši Jaguarjev križanec ni prav nič manj imeniten od večjega brata
  • Dvolitrski turbodizel s 132 kW (180 KM) ga do stotice pospeši v dobrih devetih sekundah
  • V osnovni različici stane dobrih 33, v »tisti pravi« pa vsaj 50 tisočakov
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Sreda, 20. marec 2019

E-pace je manjši brat večjega Jaguarjevega križanca F-pace, kar med drugim kaže s simpatično podrobnostjo – silhueto jaguarjevega mladička na robu vetrobranskega stekla. Tako kot se F-pace umešča ob bok audiju Q5, BMW-ju X3, mercedesu GLC ali volvu XC60, je E-pace tekmec audiju Q3, BMW-ju X1 ali mercedesu GLA. No, za razliko od zadnjega ni le na višje podvozje »nasajeni« XE.

Temelji namreč na enaki platformi kot range rover evoque, kar pomeni jekleno zgradbo namesto aluminijaste in s tem povezano precejšnjo maso – več kot 1,7 tone tehta prazen. A te med vožnjo ni čutiti (morda le ob pretiravanju na spolzki cesti), vsekakor pa navduši s svojo trdnostjo in občutkom, da gre resnično za dobro narejen avtomobil.

Zaradi jeklene zasnove je izjemno trden, s tem povezana precejšnja masa pa se pozna le v ekstremnih razmerah.


Kot tak ima rad dinamično vožnjo, tudi zaradi velikih, doplačilnih platišč premera 20 palcev in nanje nataknjenih nizkopresečnih pnevmatik. Res je, kakšna krajša grbina pod njimi ga malce bolj zmoti, a ne toliko, da bi bilo to resnično moteče, nanjo so med testom opozorili bolj kot ne le pikolovci.

Bi si pa želeli boljše zvočne izolacije dvolitrskega turbodizelskega motorja, ki je v testnem vozilu razvijal 132 kW (180 KM) moči. Ravno dovolj za omenjeno maso in značaj avtomobila, čeprav je v ponudbi tudi šibkejša verzija s 110 kW (150 KM), ki bi po našem mnenju zadovoljila le manj zahtevne voznike. Motorju streže samodejni menjalnik z devetimi stopnjami prenosa, ki je pri svojem delu dovolj hiter, a na trenutke ne ravno svilnato mehak sopotnik, za bolj suveren prenos moči na podlago in boljšo lego na cesti poskrbi še učinkovit štirikolesni pogon.

Močnejši turbodizelski stroj in samodejni menjalnik k ceni dodata približno šest tisočakov. Po našem mnenju sta vredna tega.


Kabinska prostornost ne pušča odprtih želja, čeprav proti zadku padajoča silhueta namiguje, da bi utegnilo zmanjkati prostora za glave zadaj sedečih potnikov. Za izrazitejše dolgine prav gotovo, a ob povprečni rasti ne bo težav niti pri štirih odraslih. Sprednja sedeža sta izdatno nastavljiva, v paketu R-dynamic tudi športno poudarjena in kot taka odlična, sicer pa je testni E-pace temeljil na osnovnem in v resnici prav nič pomanjkljivem paketu opreme. Serijsko, na primer, zajema led žaromete, paket R-dynamic pa z nekaj športnimi dodatki poskrbi tudi za privlačen zunanji videz. Kot celota z zajetno sprednjo masko deluje mogočno, na račun masivnega zadka še bolj, sicer prostorna notranjost pa se z zajetnim elementom, ki se prek sredinske konzole pne med sprednja sedeža, zdi ravno prav vozniško ulita. Večopravilni vmesnik infozabavnega sistema s sistemom upravljanja menijev prek na dotik občutljivega zaslona sprva terja nekaj privajanja, a je dovolj intuitiven, da to ne traja prav dolgo. In ja, za upravljanje prezračevanja skrbijo priročni vrtljivi gumbi, za najpogosteje uporabljane funkcije klasična stikala. Pohvalno. Manj posrečena sta klasična analogna merilnika motornih vrtljajev in hitrosti, ki sta izjemno slabo pregledna, prav nič učinkovitejši ni niti manjši večnamenski zaslon med njima. Škoda.

Brez manjših pomanjkljivosti tako žal ne gre, a je E-pace kot celota zelo posrečen avtomobil in ravno prav drugačen od v uvodu omenjenih Nemcev, da zna marsikomu dovolj močno in popolnoma upravičeno pihniti na dušo. Pri tem velja poudariti, da po našem mnenju ne kaže pretirano varčevati z vstopnimi motorji in ročnimi menjalniki ali se popolnoma odreči doplačilnim dodatkom – tam nekje na petdeset tisočakov, morda kakšnega čez, le računajte.

 

Jaguar E-pace D180 AWD R-dynamic
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1999 ccm, 132 kW (180 KM) pri 4000/min, 430 Nm pri 1750/min; Menjalnik: samodejni, 9-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4395 x 1984 x 1649 mm; Medos. razdalja: 2681 mm; Pnevmatike: 245/45 R20; Masa/nosilnost: 1843/557 kg; Prtljažnik: 577–1234 l.
  Največja hitrost:  205 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,1 s; Poraba goriva (EU): 6,2 l/100 km; Povprečje na testu: 8,5 l/100 km; Izpust CO2: 163 g/km.
  Cena:  osnovni model (F-pace D150): 33.416 €, testno vozilo: 50.547 €; Avto Aktiv, d. o. o., Trzin.
mogočen videz, značaj, dobre vozne lastnosti nepregledni merilniki, precej glasen motor, masa brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.